Gå till innehåll

PRG: Allt om Hand History Manager!


Kristoffer

Recommended Posts

Som många säkert vet kan man på Svenska Spels pokersajt inte spara sin handhistorik. Endast de 5 senaste händerna sparas på datorn och skrivs sedan över av nya händer.

 

Jag har skrivit ett program som jag kallar för Hand History Manager som adresserar detta problem. Med detta verktyg installerat på din dator sparas alla händer från Svenska Spel, inte bara de 5 senaste.

 

Jag har själv testat programmet och vet att det i stort sett fungerar, men jag behöver fler testare, utomstående sådana som kan hitta eventuella buggar som jag inte har tänkt på.

 

Om ni vill testa Hand History Manager kan ni hämta det på följande länk:

 

Hand History Manager

 

Den här tråden kommer att handla om mitt program, så om ni har frågor, hittar buggar, har förslag på förändringar eller tillägg, posta era inlägg om detta här.

 

Hoppas att ni finner Hand History Manager användbart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De sparas, i dagsläget, i en textfil på datorn. Det skulle dock inte vara svårt att göra om dem till exempelvis XML, om det skulle vara önskvärt.

 

Tror snarare han undrar om det sparas i samma format som någon av de större utlänska pokersajterna så att man kan importera filerna till t.ex. pokertracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det jag gör idag är att jag använder det format som SS själva använder på sin handhistorik, jag transformerar inte händerna.

 

Det skulle dock vara en intressant övning. Men, rätta mig om jag har fel, visst kan man inte importera händer till PT i andra format än de som stöds, d v s från någon av de sajter som stöds? Man kan väl inte utforma någon sorts generisk import, som också klarar av SS?

 

Det man i så fall skulle göra, om jag har förstått er båda rätt, är att få SS-historiken att se ut som t ex Partys historik, så att händerna går att importera till PT. Är det det ni menar?

 

Det är inte alldeles enkelt att lösa, tror jag, främst p g a att SS kör med SEK och inte USD eller EUR, eller nåt liknande. Iofs kan man ställa in valutakonverteringar i PT, men ändå.

 

Eller är det någon som vet om man kan få in händerna i PT på något annat sätt? Om det står i min makt att utforma Hand History Manager så att man kan få in händerna i PT, gör jag gärna det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man i så fall skulle göra, om jag har förstått er båda rätt, är att få SS-historiken att se ut som t ex Partys historik, så att händerna går att importera till PT. Är det det ni menar?

 

Precis, ja tack...

 

Valutan spelar mindre roll, man kan lägg det i en egen databas och hålla det för sig, visst det kommer visa sek som $.. eller så kodar man sek som £ så kan man använda valutakonvertern i den specifika databasen...

Så valutan är inte ett problem utan rätt enkel att fixa, det är väl att convertera SS historyn till ett importerbart format som är mest intressant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en importerare/konverterare för Sportingbet / Poker Tracker som fungerar bra om man enbart är intresserad av sin egen statikstik, eftersom Sporting (och även SS) klipper sina HH efter att man själv foldar.

 

Det låter intressant. Skulle man kunna få tillgång till källkoden till denna, så att jag ser hur du har gjort och kan tillämpa detta på SS? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glenn99: Skapa en mapp någonstans där du vill att programmappen ska ligga och lägg den där. Sedan är det bara att starta programmet varje gång du spelar på SS. Läs mer om hur du gör detta i Readme.txt, som följer med i arkivet.

 

Loveless: Sant. Kan skriva in något sådant i Readme.txt.

 

Eam: Det är något jag sitter och funderar på att implementera. Har inte kommit på hur jag ska göra än, dock. :) Har precis kommit hem från New York, så jag har inte kunnat ägna någon tid åt Hand History Manager på ett tag, men nu ska jag fokusera lite mer på programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått lite tips på hur jag kan göra för att konvertera SS-historiken till Party-historik, så att man sedan kan importera den i PT (tack lfx!).

 

Detta ska nog gå att fixa för Hand History Manager, men jag kan inte lova något slutdatum än. Räkna med att det kan ta någon månad eller två (har inte gått på semester ännu, så jag har fullt upp på dagarna); jag postar lite uppdateringar här efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått lite tips på hur jag kan göra för att konvertera SS-historiken till Party-historik, så att man sedan kan importera den i PT (tack lfx!).

 

Detta ska nog gå att fixa för Hand History Manager, men jag kan inte lova något slutdatum än. Räkna med att det kan ta någon månad eller två (har inte gått på semester ännu, så jag har fullt upp på dagarna); jag postar lite uppdateringar här efterhand.

 

Då börjar jag lägga SS & Bet And Win stats på hög då så jag kan chockimportera Xk händer när du är klar då!

Tycker du har tagit ett mycket bra initiativ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst ett jättestort tack för att du delar med dig gratis :D

Jag har dock lite problem, när jag öppnade filen i notepad för att mata sökvägarna och tidsintervallet ser allt ut som wingding eller något liknande. Kollade teckensnitten men det var okej. Vart någonstans ska jag skriva in sökvägen eller har jag gjort något annat fel?

En annan sak, jag laddade hem java motorn och installerade den, dock reagerar inte datorn på "java-version" kommandot i dos fönstret

Hjälp en idiot.

Är grymt intresserad av att få detta att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du gillar programmet, innan du börjat använda det. Det är en bra start. :)

 

Öppna filen i Wordpad istället (som textfil) och redigera den där. Då bör det funka. Det är en bra synpunkt du tar upp. Själv använder jag UltraEdit och den kanske gör lite märkliga grejer med textfiler ... Ska använda Notepad i nästa version.

 

Det ska vara ett mellanslag mellan "java" och "-version". Pröva det och se om det går bättre. Funkar det ändå inte, starta programmet och se om detta ändå fungerar. Har du fortfarande problem efter detta, PM:a mig, så ska jag försöka hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tankat ner programmet nu också o tänkte prova det, fick rätt på själva programmet men lyckas inte med importen till pokertracker sen. Är det fixat så det är konverterat till party poker hh som du skrev i någon tidigare post här, eller var det framtidsplanerna bara? :)

 

Om det är fixat, hur ska man importera det då, eller ska man använda något annat program kanske, för jag får bara att den inte kan känna igen vilken site filerna kom från.

 

Tack för programmet iallafall, bra jobbat :)

 

Edit: Såg nu att du skrev det inlägget för en vecka sen ungefär och att du var upptagen, så förmodar att det inte blivit fixat än så då får man samla lite loggar på hög då o vänta tålmodigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, de sparar fortfarande endast de 5 senaste. Däremot så verkar det finnas en bugg som gör att filen inte rensas. Skulle rekomendera att göra detta själv då det ser ut som om det påverkar stabiliteten i programmet.

 

Ehh, alltså, i min textfil sparas alla händerna, typ flera tusen just nu. Om det är en bugg eller inte överlåter jag till experterna att påvisa. Ingen skillnad i stabiliteten av programmet går att märka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan person på forumet har också rapporterat att alla hans händer sparas. När han pratar med SS:s kundtjänst säger de "Nej, du har fel" ... ;) Uppenbarligen har de en bugg i klienten på något sätt. Om du klarar dig utan Hand History Manager är det bara att gratulera, du slipper ju ett extra program. :)

 

Zasabi: SS kan INTE se vad du gör på din dator (om de inte har hackat den), du kan vara fullkomligt lugn. :) Även om de visste om det, tror jag knappast de skulle tycka illa vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...