Gå till innehåll

Ut: A. Svensson, In: Kim Källström


jaroiten

Vem ska spela offensiv mittfältare mot Paraguay?  

121 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem ska spela offensiv mittfältare mot Paraguay?



Recommended Posts

k eller s? båda. ut med chippen.

Skämtar du med mig, eller?!

Om det var någon som var vass, kreativ och bollsäker i T&T-matchen så var

det Chippen. Han kommer att passa in i Paraguay-matchen perfekt. Han slår

bra långbollar, utnyttjar det passningsspel som Sverige brukar representera

och läser spelet mycket bra. Han kommer vara en stor anledning till att Sverige

vinner matchen i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kim var ju typ den enda som spelade bra i Sverige. Klart han ska spela från start på torsdag. Helst skulle jag varken ha Svensson eller Chippen från start (Chippen som tänkbar inhoppare, Svensson verkar inte ha på plan att göra just nu) men alternativen är väl rätt klena?

 

Sverige är ett i bästa fall mediokert lag. Som tur är var Paraguay riktigt dåliga i lördags och England imponerade inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämtar du med mig, eller?!

Nej.

 

Chippen var bra dom första 20 min mot T&T. Men det är för sällan det blir riktigt farligt efter att han har dribblat runt ett tag. Perfekt inhoppare (om han ökar skärpan) att sätta in när Paraguayförsvaret börjar bli mosigt i andra. Då kommer han få mer utrymme.

Christian var med 99 procent säkerhet medveten om att det bara skulle en

halvlek spel för hans del. Han ville mycket, visade däremot inte fullt ut. Dock

föll det på resten av laget. Däremot tycker jag att han formade ett bra spel

tillsammans med Ljungberg. Chippen behöver hjälp framåt!

Således tycker jag att Lagerbäck, för en gångs skull!, borde ge Allbäck plats

i startelvan. Han har rutinen och han visar det fler gånger än alla forwards

de gånger han får hoppa in.

Jag tvivlar inte en sekund att Sverige har mycket mer att ge. Inte heller tvivlar

jag på att de också gör det i morgon, när det väl gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut med Svensson. In med Ljungberg på Svenssons plats. Dra ner Henke till Ljungbergs plats och Sätt in Allbäck eller Rosenberg tillsammans med Ibra. Ljungberg har ofta spelat på den positionen och Henke är likaså lysande som kantspelare. Dessutom får vi in en riktig målskytt tillsammans med Ibra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henke som kantspelare?

I Barca så har han spelat på kanten några gånger, som kantanfallare, ganska stor skillnad på det och mittfältare.

Sen är det som natt vs dag när henke lirar kant eller mittanfallare i Barcelona också, han har inte speeden för att ligga där ute och presterar alltid mycket bättre i mitten.

 

 

Själv skulle jag vilja se Ljungberg - Källström - Chippen på mittfältet, givetvis uppbackat av Tobbe. Om inte Chippen spelar där så in med Alexandersson på högerkanten och Nilsson in som högerback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut med Svensson. In med Ljungberg på Svenssons plats. Dra ner Henke till Ljungbergs plats och Sätt in Allbäck eller Rosenberg tillsammans med Ibra. Ljungberg har ofta spelat på den positionen och Henke är likaså lysande som kantspelare. Dessutom får vi in en riktig målskytt tillsammans med Ibra!

 

Varför inte byta hela backlinjen också när vi ändå håller på...?

 

Kontinuitet kan vi ju skita i eller hur! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att Anders är bänkad och att Källström spelar centralt offensivt med Chippen och Ljungberg på kanterna. Alla nöjda? Jag tycker det ser intressant ut. Ska bli kul att se hur det går.

 

Ja blir det så från start kan vi inte klaga på att Lagerbäck inte försökte med en offensiv uppställning från start. Kommer bli grymt spännande det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut med Svensson. In med Ljungberg på Svenssons plats. Dra ner Henke till Ljungbergs plats och Sätt in Allbäck eller Rosenberg tillsammans med Ibra. Ljungberg har ofta spelat på den positionen och Henke är likaså lysande som kantspelare. Dessutom får vi in en riktig målskytt tillsammans med Ibra!

 

Varför inte byta hela backlinjen också när vi ändå håller på...?

 

Kontinuitet kan vi ju skita i eller hur! ;)

 

Kontinuitet suger och mysbrallor var hett på 70-talet.

För övrigt tycker jag Mellberg gjort tillräckligt många självmål ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut med Svensson. In med Ljungberg på Svenssons plats. Dra ner Henke till Ljungbergs plats och Sätt in Allbäck eller Rosenberg tillsammans med Ibra. Ljungberg har ofta spelat på den positionen och Henke är likaså lysande som kantspelare. Dessutom får vi in en riktig målskytt tillsammans med Ibra!

 

Varför inte byta hela backlinjen också när vi ändå håller på...?

 

Kontinuitet kan vi ju skita i eller hur! ;)

 

Kontinuitet suger och mysbrallor var hett på 70-talet.

För övrigt tycker jag Mellberg gjort tillräckligt många självmål ;)

 

Mellberg är ok som icke spelförande back, men ska absolut inte sköta uppspelen. Han är nämligen ett riktigt träben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...