Hjort Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Paradise Poker 8/16 Hold'em (9 handed) Preflop: Hero is MP1 with As, Js. UTG folds, UTG+1 folds, Hero raises, MP2 calls, MP3 calls, CO calls, Button folds, SB folds, BB folds. - Jag öppnar fyra från knappen med AJs. MP2 och MP3 är lösa fiskar och har tidigare synat kallt med händer som JTo, Axs, Kxs, och lite annat smått och gott, CO är helt okänd, knappen är tight-aggro och mörkarna är tight respektive okänd. Flop: (9.50 SB) 9d, 8h, Kc (4 players) Hero checks, MP2 checks, MP3 bets, CO calls, Hero folds, MP2 calls. - Här dundermissar jag ju floppen, och är i stort sett helt utan drag, normalt sett skulle jag beta igen men med tre motspelare bakom och med så pass dåliga möjligheter om jag ligger efter checkar jag. Det är till stor del influerat av att jag har fått rätt hyffsat med stryk samt att jag är trött och inte har riktigt koll på exakt hur lösa MP2 och MP3 är. Hur som helst, jag checkar och lägger ned pga utsiktslösa drag, omvända implicita odds och dålig position. Men med 9,2 bet i potten känns det lite väl mesigt. Pokerstove ger mig runt 10% i pot-equity mot två stycken lösa handdistrubutioner och en som är ok i flervägspotter. AA-QQ samt AK är helt uteslutna ur samtliga. Med den premissen känns check-folden ändå rätt ok. Kommentarer? Citera
eroz Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Även fast du raisat preflop har du ju som du skrev bedrövligt position och med en sådan usel flop är det väl inte så mycket att snacka om. Om du nu skulle bettat så känns chansen stor att någon raisar dig för att mäta sig mot dig och det vill man ju inte alls i din situation. Endast fold (speciellt) eller call känns väl inte direkt så sannolikt på den nivån du lirar så det är väl bara att svära lite, checkfolda och vänta på nästa hand. Citera
Swede Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 ja. Du gor nog ratt. Sjalv ar jag lite overaggressiv och skulle nog ha betat, och sen om jag fatt en raise, folda. men du ar nog slagen. Sa det var nog basta sattet. Citera
FireSole Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Rätt beslut missar man floppen ska man oftas lägga sig... Citera
Hjort Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Rätt beslut missar man floppen ska man oftas lägga sig... Hade det varit en spader på floppen så hade jag säkert betat och antagligen synat en höjning. Det är ju inte direkt så att man behöver par för att anses ha träffat floppen när potten ligger på 9 bet. Citera
FireSole Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Du har rätt Johan. Jag anser inte att ett spader på floppen är en missad flopp =) du träffar ju iallafall ngt... även om jag kanske inte håller med om en höjning, men en syn helt klart Citera
Smitaren Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Jag tror jag bettat floppen, foldat på raise. Hade någon envisats med att calla hade jag skjutit ett skott på turn också. Min erfarenhet från dessa nivåer är att fi oftast foldar på turn om han bara synat flopp. Citera
Zyr Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 hade kanske funkat om ingen satt på kungen och ingen av fiskarna träffat något, men jag tycker helt klart att du gjorde rätt i att folda föresten vad menas med "10% i pot-equity" och ordet fi ? Citera
Hjort Postad 8 December , 2004 Författare Rapport Postad 8 December , 2004 Min erfarenhet från dessa nivåer är att fi oftast foldar på turn om han bara synat flopp. Njae, jag tror inte att de skulle dumpat någon bättre hand än min på vare sig flopp eller turn mot ett bet, möjligen underpar. kanske att man skull kunna bli av med även AQ på det viset. föresten vad menas med "10% i pot-equity" och ordet fi ? Pot-equity är ju svengelska och är snarlikt vinstchans, men det är vinstchans viktat med chansen för oavgjort om man enbart ser till korten och ignorerar betandet. Pottandel vore ett mycket rimligare svenskt ord. FI är lumpensvenska för fiende eller fienden. Pga alla nedskärningar har de ont om både vokaler och konsonanter i det militära, och måste därför konservera sina alfabetiska resurser så långt som det går. Citera
Recommended Posts