parre Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Tue 7 Dec 21:30 €20000 Guarantee Texas Hold'em NL Vilka ska lira? Vann en plats i en sat för nån vecka så idag smäller det. Med så pass stort fält och ingen deg till rebuys/addons blir det minst sagt tungt.. men med lite flyt och bra spel ska jag nog kunna vinna! * RP, sorry tog bort tiden - QoS * Citera
WeeM Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 vad är det för inköp och vilken tid börjar den? Citera
QoS Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Pillade tillbaks tiden, sorry! - QoS Citera
Nusseman Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 100€, 2 rebuys och add-on. Börjar nu. Jag ska slå ut parre Citera
emilio_barzini Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 och jag ska slå ut Nusseman.... Tur man jobbade tills 21:37, handen före man blev BB Lite laddad...eller inte Citera
Nusseman Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Meh! Du sitter ju inte vid mitt bord, emilio. Förresten har jag redan slagit ut parre... i teorin... All-in preflop, han AJo, jag AQs. Fast i praktiken floppade han såklart stegen och dubblade Citera
parre Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Hehe, typ sju limpare och jag hittar AJo på BB, shortstackad som jag är går jag in och hoppas plocka potten. Nusse synar - fan. Nusse har AQs - fan. Första flopkort: Q - fan. Resterande två floppkort: K och T = bra Sedan har jag bara foldat. Förutom sista handen innan rebuyperiodens slut då jag plockar upp AQ på SB. Nusse standardraisar knappen och jag tänker att det finns en bra chans att han är på steal och ställer in, Nusse steker och foldar sen. Då jag ej har råd med addon så ligger jag på 2.4k efter paus, mörkar på 100-200, 3.2k i av stack. Kan gå- Citera
Hjort Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 All-in preflop, han AJo, jag AQs. Fast i praktiken floppade han såklart stegen och dubblade Hur lyckas man få in degen preflopp mot Nusse med AJ? Särskilt om man är parre och det är tidigt i turneringen. Det finns ju lite mjukare måltavlor än så att komma åt. That being said: Go Parre! Citera
Nusseman Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Fan vad sopig payoutstruktur de skaffat på 24h. Det räcker ju med top 10%, inte top 15%. Jag som fått köpa min stack för en halv förmögenhet måste ju komma på 18:e plats av 36 priser för att ens gå +-0 Citera
emilio_barzini Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 går trögt för mig...... 2 rebuys och sitter med 5.4k. Ska vänta tills jag hamnar på Nusses bord innan jag dubblar upp Och det ska bli finalbordet hade jag tänkt.... Lycka till nu grabbar! Jag vet att jag behöver det iaf....*toktrött* Citera
Nusseman Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 All-in preflop, han AJo, jag AQs. Fast i praktiken floppade han såklart stegen och dubblade Hur lyckas man få in degen preflopp mot Nusse med AJ? Särskilt om man är parre och det är tidigt i turneringen. Det finns ju lite mjukare måltavlor än så att komma åt. That being said: Go Parre! Du vet knepet jag tipsat om att ställa in från knappen eller sb när många har limpat? Han testade det i bb och jag hade knappen... man kan nästan säga att jag lockade honom till det. Fö är 900 inte en liten stack med mörkar på 25/50, parre... Citera
Nusseman Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 går trögt för mig...... Testa 5 dagars vinterkräksjuka, sen flyter det på ganska bra vill jag lova Inte världens bästa uppladdning kanske, men man kan inte få allt. Jag fick ju en tomte vid bordet iaf Citera
emilio_barzini Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 men loool! Bommade en trippelchans där... Fick JJ i sb, en raisar och en reraisar...jag tänker att jag är slagen och vill inte riskera min stack så jag foldar. (fel tänkt?) flopen 897, en går all in och den andra synar. Han som raisa först visar 87 och den som reraisa visade ATo !!!!!!!!!111 Turn 8 River 8 *edit* <---såklart *edit* Alltså vafaaaaaaaaan!!!!!! Hade suttit fint med en trippling (nästan) där... Citera
emilio_barzini Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 fan är trött alltså...... Men handen ovan va ungefär som jag skrev iaf Jag hade vunnit och hade varit favorit preflop..... Citera
parre Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Ah, där åkte jag. Ställde in med AJo två från knappen, en limpare, foldat till limparen som viker upp JJ och jag missar turn/river. Hade 7-8xBB när jag ställde in - kanske borde väntat? Men mörkarna skulle öka till 200-400, och då skulle jag ha mkt mindre fold equity. Aja, så går det om man inte har rulle till rebuy&addon! Citera
liggat Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 men loool! Bommade en trippelchans där... Fick JJ i sb, en raisar och en reraisar...jag tänker att jag är slagen och vill inte riskera min stack så jag foldar. (fel tänkt?) flopen 897, en går all in och den andra synar. Han som raisa först visar 87 och den som reraisa visade ATo !!!!!!!!!111 Turn 8 River 8 *edit* <---såklart *edit* Alltså vafaaaaaaaaan!!!!!! Hade suttit fint med en trippling (nästan) där... du är medveten om att han drog in fyrtal där va? din kåk hade inte stått Citera
emilio_barzini Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 men loool! Bommade en trippelchans där... Fick JJ i sb, en raisar och en reraisar...jag tänker att jag är slagen och vill inte riskera min stack så jag foldar. (fel tänkt?) flopen 897, en går all in och den andra synar. Han som raisa först visar 87 och den som reraisa visade ATo !!!!!!!!!111 Turn 8 River 8 *edit* <---såklart *edit* Alltså vafaaaaaaaaan!!!!!! Hade suttit fint med en trippling (nästan) där... du är medveten om att han drog in fyrtal där va? din kåk hade inte stått hahahaha vafaaaan, måste jag ta hem HH säger ju att jag är trött Floppen va kanske inte precis så som jag visar När bordet va klart så var det 3st av samma (7or tror jag) och han hade träffat en 8a oxå. Så han hade 77788 och jag hade haft 777JJ. Spelar ingen roll ändå nu Citera
Nusseman Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Jaha, det här var ju verkligen inte Nussemans turnering. Här kommer hela raddan av händer jag lirade (förutom nån gratisflopp i bb och nån liten steal som gick hem) 1. AQs vs AJo, parre ställer in i bb, jag synar på knappen, han floppar stegen. Rebuy 2. QQ vs A9s, allt in preflop, A9s floppar färgen. Rebuy 3. AA vs AQo, allt åker in på floppen AQ turnar stegdraget, jag smäller till skärmen i preventivt syfte. Han missar. Woohooo! Add-on 4. snor med 55, floppar hålstege och tvingas folda mot en check/raise för hela min stack i en relativt liten pott 5. snor med 77 två från knappen, knappen ställer in mer än jag har. Fold. 6. AKs vs QTo, all in preflop QT klonkar damen. nere på 2K 7. All in från sb med KK, syn av bb med 63o... bb klonkar stege. UTE! Blev ju ett fint 400€-hål i rullen iaf Citera
emilio_barzini Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 jag åker nog snart.... Men det skiter jag i, för nu har jag fått lite krögarpytt stekt ägg och en julfolkis!! Då lever livet igen!!! Citera
emilio_barzini Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 AQo och går in med 8k, bb är 1.5k. Synd av sb och resten foldar. Såklart AA hej då och tack för mig..... Citera
Mr Magoo Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 ligger just nu 25a .. 43 pers kvar... Citera
lfx Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 var väl ganska självklart att vansih skulle vinna, jag menar han hade grymt kortflyt hela tiden.. Satt och kollade hans bord under en timme eller så och han fick ju bland annat två fyrtal.. Citera
Recommended Posts