Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Exakt precis ALLA sajter skickar spelare till WSOP, så vi tar inte och listar sajter som skickar en enstaka spelare eller liknande. Men hjälp gärna till och fyll på den här listan: Med skattefritt menas att satellitvinsten är skattefri, vinner du sedan något i Las Vegas så blir det 30% skatt oavsett

Stars: Skickar överlägset flest spelare, satelliter går precis hela tiden. Kom ihåg att du i teorin måste skatta för satellitens värde omdu vinner på Stars, eftersom dom ligger på en kanalö som inte är fullvärdiga EU-medlemmar

Party: Skickar massor med spelare. Skattefri sattelitvinstplats. Frirullar ett par gånger om dagen

Martinspoker Sista helgen i juni är det en satellit som det är runt (historiskt sett) 100% övervärde i. Kör andra satelliter på onsdagar också, om inte minnet sviker mig. Är skattebelagt just nu, men B2B håller på att flytta till EU

Bodog: 40-talet spelare (var det väl) varje helg, skattebelagt

Full Tilt: En 100 seat garantee satellit den 16 juli, men har även satelitter med olika inköp varje vecka. Skattebelagt

Prima Skickar även spelare till de mindre eventen, och inte bara till Main Event. Beroende på vilket skin du spelar eller ej så är det skattefritt eller ej, så kolla upp det!

Fyll på!

Postad

Ladbrokes har dagliga sateliter till veckofinalen (c:a 7-800 dollars inköp) på onsdagar. Skattefri, väl?

Pacific har en $125+10-satellit varje lördagkväll. Skattefri.

VC Poker (Tribeca) har månadsfinal i slutet av juni ($198+19). Skattefri

Ultimatebet har en hel del satelliter. Dels med $300-inköp, dels med $1000-inköp. Skattebelagt.

Postad

Så om att satelliten blir beskattningsbar på exempelvis Pokerstars... betyder det att jag måste betala skatt för värdet på satelliten, exempelvis 30% på 12000 dollar.

Det betyder att jag, om jag skulle vinna en satellit, skulle 1, få en riktig skattesmäll utan att jag egentligen vunnit några pengar, och 2 antagligen som student bli av med studielån/bidrag för att jag har passerat deras inkomstgräns.

Det är rätt absurt, eller har jag tolkat det fel?

Postad

Jag lyckades kamma hem en plats i satelliten där 150 platser Gtd ingår, nu undrar jag om någon här på forumet spelade i någon liknande förra året och isåfall, hur många var med vid start? Jag undrar också vad ni tycker om värdet i denna satellit? Låter bra om det blir ca 1000 anmälda att roffa åt sig ett WSOP paket!

Eventuellt så säljer jag inköpet till högstbjudande eller om någon vill dela inköpet i 3 andelar mot att ni skickar cash till mitt starskonto ( 123 Dollar per andel). Går jag vidare så delar vi WSOP paketet broderligt 33% till dess fulla värde eller så reser jag till USA och WSOP. Önskar ni diskuttera ev äventyr borta i USA så tar jag tacksamt mot personlig liveträning (har spelat mest online i 2 år). Intressant? Synpunkter mm!

Champ

Postad

Glöm nu inte Martinspokersatelliten på söndag! Det har varit 130%-95% övervärde varje månad tidigare, och det här är sista chansen.

Ni som inte varit i Vegas tidigare - största värdet med Martinspokersatteliten är faktiskt direktplanet med business-stolar - ska bli skönt att slippa byta flyg i Chicago och få med sig väskorna för en gångs skull. Samt att resa bekvämt.

Postad
Det kommer vara mycket fler än 1000 i stars sat med 150 garanterade.

Hur många är svårt att sia om men 3-4k kanske?

Då blir det något lättare än i Milliondollarsturneringen på Söndagar då? ;) Well, haft en del stora utgifter denna månad så jag tvingas nog sälja inköpet om någon här är intresserad eller om en deal går att jobba fram!

Har sett sajter som köper W$ ochT$. Vad säljer jag som? W$ eller T$. Om jag unregister vad händer då? Får jag då bara T$ tillbaka?Cash tilbaka vore rimligt! Då slapp man utsugarna! :evil: Hittade en sajt som ger 336$. Någon som vet var jag hittar bättre bud? ;)

Lycka till ni som ska till WSOP!

Champ

Postad
Nu tycker jag vi slutar tjata om månadsfinalen hos Martin så det kan bli övervärde även denna månadsfinal :roll:

Blev väl runt 100% övervärde trots mitt tjat, tack vare bra väder... för bra värde för att inte tipsa om.

gdaily tipsar om en wsop sattelit som går samtidigt som pf-turneringen imorgon. Jag hittar den ej, kan nån hjälpa mig?

Kolla hur du hitatr vår satellit, så hittar du även wsop-kvalfrirullen (ligger två-tre turneringar emellan)