Gå till innehåll

Okok - griiiiind


Okok

Recommended Posts

Blev ingen succé med spelet men jag tycker att man måste mixa upp spelet lite. Oftast leder jag ut med set här, men jag har funderat lite över att jag nästan bara har lett ut när jag haft set tidigare på £1/2. Man kanske inte behöver c/r:a minimum, men det är definitivt ett spel jag kan tänka mig att göra ibland för att bli oförutsägbar. En annan väg att gå är förstås att c/c:a flop och leda turn. Svårt att säga vad som skulle vara bäst i en given situation och mot en given motståndare.

 

----- TURN ----- [5c 4s 5d][Qd]

HERO: checks

roh8888: checks

----- RIVER ----- [5c 4s 5d Qd][5s]

HERO: checks

roh8888: bets £290.50 and is all-in

HERO: folds

Returned uncalled bets £290.50 to roh8888

roh8888: doesn't show hand

roh8888 collects £447 from Main pot

 

Halvkall river...

 

Förstår precis det du säger. Man måste ju som sagt blanda upp...

 

Halvkall räcker nog inte för den där rivern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 801
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klar för Singapore-turneringen nu i november och vi som ska åka är sugna på att ta en extra vecka på något läckert ställe när vi ändå är på plats. Vart ska man åka i mitten av november? ´

Sugen på nåt ställe där inte alla har magväska och där man kan slippa alltför många halvkönisar/andra obehagliga element.

Regnperiod i Malaysia med omnejd? Thailand är ganska turistpackat? Lite väl långt att åka till phi phi fram och tillbaka för bara en veckas vistelse?

 

Förslag? Uppskattas... tyty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt med tips. Blir nog Bali hursomhelst.

 

Åkte idag på min fjärde raka bubbla i en satellit. 6 platser i en freeroll till Singapore på Betfair. Jag kom 7:a.

 

Tveksamt spel? Vet inte.

 

Två bord kvar. På det andra bord är det två stora stackar 12k+, samt en liten kille med ~3.5k. Man ser dem i chatten komma överens om att lägga sig när lillstacken hade big blind så att han skulle kunna kvala in.

Själv sitter jag på ett bord med fyra spelare kvar. En storstack (~13k), en med ~4.5k och en med ~3.8k. Jag har 2.9k. Blinds 150/300 och en liten ante. Jag trycker utg med 85 och får syn av storstacken med KK.

 

Det är alltid någon som höjer en all in när man är i blindsen och jag kommer nästa varv att ha ~2.4k. Marginellt?

 

Mina tidigare bubblor:

2:a i en double shootout på Pokerstars till Bahamas.

2:a i en double shootout på Pokerstars till WSOP.

2:a i en freeroll på Gaming Club till WSOP.

 

Har fortfarande inte kvalat in till en liveturnering. Hur sjukt är inte det?

 

Cash game går dock fortsatt riktigt stabilt och det känns egentligen viktigare. Nu så här i efterhand känns det rätt onödigt att ha slagit sönder knappen till min lampa i vardagsrummet. =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

surt, men cashgames som du säger är det viktigaste, du kan ju ta dina pengar du vunnit där och köpa ett package av de som säljer här på forumet, går säkert att få det för ungefär halva priset

 

visst, surt att betala för det, men du har ju vunnit pengarna, blir typ samma sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

surt, men cashgames som du säger är det viktigaste, du kan ju ta dina pengar du vunnit där och köpa ett package av de som säljer här på forumet, går säkert att få det för ungefär halva priset

 

visst, surt att betala för det, men du har ju vunnit pengarna, blir typ samma sak

 

Jag har redan ett paket, så det är lugnt. Hade velat vinna ett till och sälja det bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schlagerkväll?

 

Inte idag tyvärr. Tenta på måndag. Dessutom aningen hög promille senast. Återvänder nog inte förrän nästa termin =)

 

Synd. Idag hade helsingkrona sin obligatoriska sittning inför varje schlagerkväll... 110 damer, 10 killar.. damerna uteslutande sjuksköterskor och läkarstudentskor.

 

Jojo.. där var galet drag.

 

Jag gick hem själv efter en misread..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ship it!

 

Game #3838206084: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/11/01 - 01:25:18 (UK)

Table "Redhair" Seat 1 is the button.

Seat 1: Boletilt ($486.75 in chips)

Seat 2: Vieri ($759.75 in chips)

Seat 3: xnubabzaa ($578 in chips)

Seat 4: Masterpsy ($538 in chips)

Seat 5: ghth ($733.25 in chips)

Seat 6: OKOK ($456.50 in chips)

Vieri: posts small blind $2

xnubabzaa: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to OKOK [9h 9c]

Masterpsy: folds

ghth: folds

OKOK: raises to $20

Boletilt: calls $20

Vieri: folds

xnubabzaa: folds

----- FLOP ----- [2s Ah 9s]

OKOK: bets $35

Boletilt: calls $35

----- TURN ----- [2s Ah 9s][4d]

OKOK: bets $95

Boletilt: calls $95

----- RIVER ----- [2s Ah 9s 4d][9d]

OKOK: bets $306.50 and is all-in

Boletilt: calls $306.50

----- SHOW DOWN -----

OKOK: shows [9h 9c] (Four of a kind, Nines, Ace high)

Boletilt: shows [Ad As] (A Full House, Aces full of Nines)

OKOK collects $917 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $920 Main pot $917 Rake $3

Board [2s Ah 9s 4d 9d]

Seat 1: Boletilt (button) showed [Ad As] and lost

Seat 2: Vieri (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: xnubabzaa (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Masterpsy folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: ghth folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: OKOK showed [9h 9c] and won ($917) with Four of a kind, Nines, Ace high

****HAND ENDS****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tilten i Singapore. Åkte efter två timmar ur $330-eventet igår och bustade första dagen ur main. Fick väldigt väldigt kalla kort och hamnade dessutom på ett ganska lurigt bord med Liz Lieu, Steve Vladar och ett gäng nötgrinders. Det fanns från början en jättefisk från Skottland på bordet, men självklart får man inte en hand mot honom.

 

Första två perioderna har jag TT två gånger i tidig pos. Får blindsen pre en gång och tar ner på flopp en gång. Blir två gånger checkraisad stort på floppen när jag raisat i sen position. ~9.5k i första paus.

 

Om jag var kall tidigare så var det ingenting mot vad jag skulle bli. Får totalt 3 händer som är spelbara. AJ utg efter att ha lagt mig väldigt mycket, slår upp till 600. En halv-LAG asiat utg+1 slår väldigt snabbt om till 2k. Kallt. Fold.

 

88 lite senare i hyfsat tidig position, höjer till 700. Liz Lieu funderar lite och gör det 2.5k från SB. Jag borde ha en ganska tight image och jag raisar från tidig pos. Sitter jag i cut off eller knappen kanske man hittar på nåt. Kallt. Fold.

 

JJ i bb. Vladar på knappen raisar till 600 (100/200). En mkt tight asiat på sb gäspar lite grann och gör det 1300. Jag har vid det här laget en ganska vek image och vi har i min ände av bordet diskuterat att jag alltid blir omslagen och alla andra får blindsen. Jag synar iaf, Vladar viker (!). Floppen kommer T77 med draget. Kinesen checkar till mig, jag betar bara 1500 eftersom jag tror att jag antingen är tokslagen eller att han blev jätterädd av min kallsyn. Han suckar lite grann och lägger snabbt in ~5k. Jag tittar upp mot taket, lägger upp mina knektar och kommenterar att jag inte är weak-tight men bara vet att jag är slagen. Han tänker inte visa men säger sedan att jag kan titta på dem. AA. Bra fold, 6k, kallt.

 

Jobbar efter nästa paus upp mig till ~11k. Snor några potter pre eller på floppen utan några starthänder överhuvudtaget, får lite momentum och lyckas hitta hjältesynen mot den aggressiva asiaten. Jag raisar från CO md 56s, han synar på knappen. Floppen kommer KQ5o. Check, check. Turn: K. Jag checkar, han betar, jag synar. Rivern blankar. Jag checkar, han betar ganska snabbt 1500. Jag steker, händerna darrar, syn. Han sägr : "can I muck?" Han visar så småningom JT.

 

Nu är vårt lag igång och hittar JJ först in på knappen. 600. BB, en hyfsat solid engelsman synar. Floppen kommer 994 med färgdrag. Han checkar, jag betar 1.1k i en ~1.5k-pott (antes nu). Han har checkraisat mig en gång tidigare och gör det igen. 3k. Jag pushar ganska snabbt, han viker ganska snabbt. Nu är vi uppe i 10k och börjar vädra morgonluft. Average 18k kanske.

 

Synar lite senare ett uppspel från kinesen (CO) med 88 på knappen. En halvdonkig engelsman som bara suttit på bordet nån timme synar från sb. Floppen kommer 679 med färgdrag. Engelsmannen betar ganska snabbt ut 2k i potten som låg på ungefär 3k. Kinesen funderar lite och synar.

 

Läget, alltså: jag har open ended, ~10k i chips kvar, definitivt fold equity mot kinesen och engelsmannen har troligen en ganska vid hd. Allt från flushdrag, TT-QQ till set är möjligt. Syn känns kallt, fold känns kallt, push känns halvkallt. Jag sa såsen och fick en ganska snabb syn av engelsmannens 777. ~26k i potten. Blankade 10-outern inte helt oväntat.

 

 

Känns desto bättre att nätgrinden flyter på bra. Har mest lirat $5/10 på UB och Pokerstars nu i Singapore. Pokerstars är ganska ojämnt. Ibland är det väldigt bra och ibland väldigt dåligt. UB är lite lurigt. Några duktiga LAG-regulars, men har man position på de jobbigaste så är mycket vunnet. Bäst som vanligt: crypto.

 

Imorrn blir det förhoppningsvis nötshopping/turistande på dagen och en hård utgång på kvällen om alla fiskar som är kvar i main event har hunnit åka ut.

 

Nästa bali !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgången i singapore blev hård. Mycket hård. Träffade många klassiska lirare man mött på crypto de senaste månaderna och hade riktigt kul.

 

Är just nu på bali. Riktigt slappt här. Kuta beach där de flesta turisterna håller till verkar jäkligt risigt, men vi bor på en lite exklusivare ort i södra delen av bali som är fin. Vi bor på en stor, fin resort som uppskattningsvis rymmer 2k gäster. Skulle gissa att det bor ungfär 100 pers här just nu. Vi har varit här i 4 dagar och idag var första dagen vi inte var ensamma på restaurangen vi åt på. Skönt på ett sätt, scary på ett annat.

 

Livet här är riktigt skönt just nu. Förutom en utgång i kuta beach igår så är det sjukt lugnt. Går upp vid tio, äter frukostbuffé utomhus på hotellrestaurangen precis vid en sjö med fiskar, exotiska fåglar och meterlånga leguaner som man kan mata. Efter det så går man upp på rummet, grindar 5/10 (och vinner förhoppningsvis), drar sig så småningom ner mot beachen/poolen, tar en macka på stället vid poolen och jobbar sedan på brännan. Har inte blivit mycket uflykter än så länge. Det beror väl främst på att vi är slöa, men även på att risken för att bli blåst här är minst sagt överhängande. Sjukt fattigt här och alla verkar göra allt för att tjäna några extra hundringar. Tänkte aktivera oss och prova att surfa imorrn - om vi orkar.

 

Nu är klockan halv fyra på natten - bahamas-satelliter på stars och champions league-fotboll väntar. GG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crypto är fortfarande väldigt bra. Fi skall vara en av de tuffare spelarna på £2/5 just nu...

 

Game #4112473314: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/11/28 - 12:58:08 (UK)

Table "Kaarina" Seat 5 is the button.

Seat 1: Canario sits out

Seat 3: OKOK (£1407.75 in chips)

Seat 5: Fienden! (£620.50 in chips)

Seat 6: boesdal (£843.75 in chips)

boesdal: posts small blind £2

OKOK: posts big blind £5

----- HOLE CARDS -----

dealt to OKOK [Ac Qh]

Fienden!: raises to £20

boesdal: folds

OKOK: raises to £70

Fienden!: calls £50

----- FLOP ----- [8s As Tc]

OKOK: bets £115

Fienden!: calls £115

----- TURN ----- [8s As Tc][Ks]

OKOK: checks

Fienden!: checks

----- RIVER ----- [8s As Tc Ks][Js]

OKOK: checks

Fienden!: bets £115

OKOK: calls £115

----- SHOW DOWN -----

Fienden!: shows [7c 7s] (A Flush, Ace high)

OKOK: mucks hand [Ac Qh]

Fienden! collects £600 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £602 Main pot £600 Rake £2

Board [8s As Tc Ks Js]

Seat 3: OKOK (big blind) mucked [Ac Qh]

Seat 5: Fienden! (button) showed [7c 7s] and won (£600) with A Flush, Ace high

Seat 6: boesdal (small blind) folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

 

 

"en misslyckad floating. men erkänn att värdebetten var bra!"

 

 

Jag kommer aldrig lämna crypto :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är nytt annars?

 

Hemma från Bali. Lilla 32 timmars-flygningen bali-singapore-amsterdam-gbg.

 

Grinden går löjligt bra. Bara väntar på downswingen, för så här kan det inte fortsätta.

 

Har beställt ny laptop. Blev en 15-tummare från dell med 1900xnånting i upplösning. 17k. Som hittat.

 

Tar en termins studieuppehåll. Nog bäst så. Ingen motivation just nu. Detta har gjorts ganska uppenbart om man tittar på mina insatser denna terminen.

 

Kör 5/10 på crypto och prima just nu. Kan inte riktigt bestämma mig för vilka games som är bäst. Mestadels jätteåsnor på båda nätverken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, den där tomten. Spelat mot han på 200 en del. Han är verkligen helt blåst, fick massa skäll när jag synade en checkminraise och satte en hålpipa. Sen hade han ett annat märkligt resonemang i en annan hand, herregud.

 

Vem är han egentligen? Måste ha donerat typ 30k bara i november?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt få £2/5-bord igång häromdagen, hittade lillskottet på $10/20. Kändes inte som jag kunde raisa någonstans egentligen. Fi lurig spanjor (?) som slagit om en hel del med ~24/17 nånting. Ska man hitta viket? Betar han turn med AK eller QQ? Hoppades (och trodde) på ren bluff tills river. Då känns det kallt, men jag måste betala av.

 

För övrigt är nästan hela bordet donk-förklarat. 3-4 st av dem tillhör världens absolut sämsta spelare. Blir nog fler skott framöver.

 

Game #4122707764: Hold'em NL ($10/$20) - 2006/11/29 - 14:18:24 (UK)

Table "Elizkolod" Seat 5 is the button.

Seat 1: Bluemacaw ($912.77 in chips)

Seat 2: Mic260913 ($1356.92 in chips)

Seat 3: Jibby147 ($1531 in chips)

Seat 4: OKOK ($2660 in chips)

Seat 5: Gmoney004 ($462.54 in chips)

Seat 6: Luckycard ($6246 in chips)

Luckycard: posts small blind $10

Bluemacaw: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to OKOK [Ah Ac]

Mic260913: folds

Jibby147: folds

OKOK: raises to $80

Gmoney004: folds

Luckycard: raises to $260

Bluemacaw: folds

OKOK: calls $180

----- FLOP ----- [2d 4h Kc]

Luckycard: bets $400

OKOK: calls $400

----- TURN ----- [2d 4h Kc][3d]

Luckycard: bets $740

OKOK: calls $740

----- RIVER ----- [2d 4h Kc 3d][Qc]

Luckycard: bets $2800

OKOK: is all-in $1260

Returned uncalled bets $1,540 to Luckycard

----- SHOW DOWN -----

Luckycard: shows [2s 2c] (Three of a kind, Twos, King high)

OKOK: shows [Ah Ac] (A Pair of Aces, King high)

Luckycard collects $5337 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $5340 Main pot $5337 Rake $3

Board [2d 4h Kc 3d Qc]

Seat 1: Bluemacaw (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Mic260913 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Jibby147 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: OKOK showed [Ah Ac] and lost

Seat 5: Gmoney004 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Luckycard (small blind) showed [2s 2c] and won ($5337) with Three of a kind, Twos, King high

****HAND ENDS****

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Hursomhelst väldigt nöjd med november överlag. Varit bortrest nästan 3 veckor (budapest, singapore, bali) och har bara lirat ca 20k händer. Plussade fint í asien och har rushat rejält sedan jag kom hem också. 17 inköp upp de två senaste dagarna och månadsrekordet är förnedrat.

 

Sätter inga direkt mål för december, känns bara onödigt. Ska bara fortsätta spela bra poker och framförallt vara väldigt solid i början av sessionerna. När jag väl börjar bra så brukar jag alltid få väldigt fina resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol hur gör iremmats? 33 kvar i satellit till bahamas, 18 platser. Average 28k, jag har 17. En kille med 19k höjer till 2400 på knappen (4/800), jag säger såsen med 48o. Blixtsyn av AA. Ridå.

 

Lycka till säger vi till ebisumaru på mitt bord som ligger fint till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol hur gör iremmats? 33 kvar i satellit till bahamas, 18 platser. Average 28k, jag har 17. En kille med 19k höjer till 2400 på knappen (4/800), jag säger såsen med 48o. Blixtsyn av AA. Ridå.

 

Lycka till säger vi till ebisumaru på mitt bord som ligger fint till.

 

klonkskills.

 

plus att han är grymt bra. men klonk skilssen han haft liknas med att vinna en bil varje vecka i bingolotto i 4-6 veckor.. skojar abolsut inte! många tror de..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...