robster80 Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Siktar du på att bli en day trader eller är det mer en hobby?
Okok Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Siktar du på att bli en day trader eller är det mer en hobby? Daytrader har lite dålig klang, åtminstone i mina öron. När jag hör det tänker jag direkt på outbildade, oerfarna unga män som börjar testa börsen i en bullmarket och tycker att allt är jätteenkelt. Jag kommer försöka lira en hel del poker även i fortsättningen utan att för den sakens skall försaka skolan som jag gjort det senaste året. Planen är att köra klart utbildningen i gbg och läsa mycket andra böcker om trading utöver kurslitteratur. Kommer även försöka blanda in lite trading med mindre belopp för att bättre lära sig det man läser om och även förhoppningsvis bli mer motiverad att plugga. I en perfekt värld har jag om några år mycket pengar på kontot, en bra utbildning, erfarenhet från trading/investering och står inför en högkonjunktur. Daytrader? Njae. Värdeinvesterare med bra riskmanagement och inslag av lite större risk om bra förutsättningar finns. Det är planen iaf.
Okok Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2007 SM-guld till Frölunda nästa säsong i elitserien. 5k till nio gånger pengarna. Ser inte riktigt hur de ska kunna förlora så länge inte målvaktssidan blir en total flopp. Klart bästa laget på pappret. MODO tuffast emot, men svårt att vinna två år i rad. Linköping 5 gånger pengarna? Fniss. Tappat två (kanske tre) toppbackar och bara en medioker ersättare. Färjestad och HV71 känns bara allmänt trötta.
JoseGuti Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 SM-guld till Frölunda nästa säsong i elitserien. 5k till nio gånger pengarna. Ser inte riktigt hur de ska kunna förlora så länge inte målvaktssidan blir en total flopp. Klart bästa laget på pappret. MODO tuffast emot, men svårt att vinna två år i rad. Linköping 5 gånger pengarna? Fniss. Tappat två (kanske tre) toppbackar och bara en medioker ersättare. Färjestad och HV71 känns bara allmänt trötta. LOL. Hv och Modo är lätt bästa trupperna. Modo tappar väl knappt någon och värvar riktigt bra. Samma gäller Hv...
Okok Postad 21 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2007 LOL. Hv och Modo är lätt bästa trupperna. Modo tappar väl knappt någon och värvar riktigt bra. Samma gäller Hv... nej du har fel
eyedol Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 SM-guld till Frölunda nästa säsong i elitserien. 5k till nio gånger pengarna. Ser inte riktigt hur de ska kunna förlora så länge inte målvaktssidan blir en total flopp. Klart bästa laget på pappret. Det var väl iofs inte så många som trodde de skulle missa slutspelet denna säsongen med tanke på laget de hade.
freddo2001 Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 SM-guld till Frölunda nästa säsong i elitserien. 5k till nio gånger pengarna. Ser inte riktigt hur de ska kunna förlora så länge inte målvaktssidan blir en total flopp. Klart bästa laget på pappret. MODO tuffast emot, men svårt att vinna två år i rad. Linköping 5 gånger pengarna? Fniss. Tappat två (kanske tre) toppbackar och bara en medioker ersättare. Färjestad och HV71 känns bara allmänt trötta. Låter som ett mycket bra spel. Målvaktsidan ska vara nog vara lugn. De har ju värvat Ahonen från Jockerit plus en lovande målvakt och sen bör väl Gistedt höja sig ytterligare eftersom han nu har mer rutin. Dessutom värvade de ju en av Linköpings bästa backar (Andreas Holmqvist) som bör täcka upp efter Alavaara som lämnar för ett lag i schweiziska ligan. Var har du spelat?
freddo2001 Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Det var väl iofs inte så många som trodde de skulle missa slutspelet denna säsongen med tanke på laget de hade. Just detta gör de väl till ännu större favoriter? Du tror inte de känner fruktansvärd revanschlust och vill bevisa att de bara var en tillfällighet att de inte fanns med i toppen förra säsongen?
eyedol Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Jovisst det kan säkert vara en morot, säger bara att bara för att laget ser bra ut på pappret säger det inte att det kommer gå bra sen när väl serien drar igång. Är inte jätteinsatt i alla lags trupper men tror Frölunda får svårt att gå till final nästa säsong.
doope Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Du verkar ju ha bra koll på investmentböcker och liknande litteratur tillsammans med Hjort. Har tänkt läsa lite om Warren Buffett och såg du läst det mesta. Du kanske kan tipsa om ett par bra böcker??finns mängder ute och alla kan knappast vara bra! Sorry för Offtopic..
Okok Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2007 Det var väl iofs inte så många som trodde de skulle missa slutspelet denna säsongen med tanke på laget de hade. Jo visst, men hela laget underpresterade ju brutalt första 25 matcherna + att de hade x antal rena katastrofvärvningar som de gjorde sig av med/gav mindre speltid. Johan Ryno, den finske sjukt långsamma backen (glömt namn), medelmåttige Cibak och framförallt har de förhoppningsvis inte elitseriens sämsta målvaktspar nästa säsong. Istället har de värvat en duktig finsk målvakt (förhoppningsvis) och tre stycken backar med erkänt hög elitserieklass (Toni Söderholm, Andreas Holmqvist och Tukka Mäntylä). Dessutom har man fått behålla alla offensiva nyckelpjäser från förra säsongen och kryddat med åtminstone ett nyförvärv i toppklass, Jonas Nordqvist.
Okok Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2007 Du verkar ju ha bra koll på investmentböcker och liknande litteratur tillsammans med Hjort. Har tänkt läsa lite om Warren Buffett och såg du läst det mesta. Du kanske kan tipsa om ett par bra böcker??finns mängder ute och alla kan knappast vara bra! Sorry för Offtopic.. Lite svårt att säga något allmänt om man inte vet vad du är intresserad av eller vad du har läst sedan tidigare. Hade kunnat säga The Intelligent Investor, men en normal person pallar inte en sån bok om man är helt grön. Annars har jag ingen direkt nybörjarbok - har mest böcker om psykologi/system. The Warren Buffet Way av Hagstromer (tror jag) är inte nån av mina favoriter direkt. Kändes mest som en genomgång av alla aktier han hade köpt under året och vilken fin utveckling de hade haft. Fanns väl vissa bra partier, men rätt tråkig bok i allmänhet. Om du vill läsa böcker om system/psykologi så har jag en hel del intressant, men annars rekommenderar jag nån basic bok om aktiehandel på svenska och sedan börja läsa lite djupare böcker. Reminiscences of a Stock Operator och Market Wizards rekommenderas för kul läsning och en hel del kloka ord.
doope Postad 22 Maj , 2007 Rapport Postad 22 Maj , 2007 Lite svårt att säga något allmänt om man inte vet vad du är intresserad av eller vad du har läst sedan tidigare.Hade kunnat säga The Intelligent Investor, men en normal person pallar inte en sån bok om man är helt grön. Annars har jag ingen direkt nybörjarbok - har mest böcker om psykologi/system. The Warren Buffet Way av Hagstromer (tror jag) är inte nån av mina favoriter direkt. Kändes mest som en genomgång av alla aktier han hade köpt under året och vilken fin utveckling de hade haft. Fanns väl vissa bra partier, men rätt tråkig bok i allmänhet. Om du vill läsa böcker om system/psykologi så har jag en hel del intressant, men annars rekommenderar jag nån basic bok om aktiehandel på svenska och sedan börja läsa lite djupare böcker. Reminiscences of a Stock Operator och Market Wizards rekommenderas för kul läsning och en hel del kloka ord. Kanske borde sagt att jag läst ekonomi till D-nivå så har ju lite koll på läget Men har egentligen aldrig läst några böcker utanför universitetet om investments, investerare, börsen osv. Kanske blir lite enklare att tipsa nu Kikade lite på listan du skrev tidigare och boken hjort rekommenderade verkade intressant! Så den tänkte jag beställa iallafall.
Costello Postad 23 Maj , 2007 Rapport Postad 23 Maj , 2007 Klart en av de intressantare nätpoker dagböckerna du har going on. Visst gick du över från FL till NL för inte så längesen? EDIT: Nvm, blandar ihop dig med en annan.
tajtnisse Postad 23 Maj , 2007 Rapport Postad 23 Maj , 2007 okok: VF är helt klara nästa säsong, grattis till spelet!
Hampus90 Postad 23 Maj , 2007 Rapport Postad 23 Maj , 2007 Jag är också övertygad om att Frölunda tar hem det nästa år!!! Ronnie håller i minst 10 år till!
Okok Postad 19 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2007 Sommargrinden är igång. Kommit tillrätta i GBG och är riktigt sugen på poker igen. Har känt de få gånger jag spelat de senaste månaderna att jag tappat rätt mycket av spelet från januari/februari. Kände mig helt oslagbar på den tiden och man märker att det har kommit nya spelare sedan dess som har samma självförtroende. Nu är det dags att sätta dem på plats. Känner att spelet är på väg tillbaka - bara resultatet som fattas. Påbörjar en sjuk grind på 5/10-10/20 f r o m nu och siktar på 50k händer/månad juni, juli och augusti. Klarar jag det så blir det mesta största sannolikhet Barcelona i slutet av augusti. Nu kör vi. --------------------------- Var för övrigt snack om rekord i parkeringsböter i någon dagbok för ett tag sedan. Försök slå 9 p-botar på 14 dagar! Det mesta av mina vinster går alltså till att parkera min bil i juni. Nu går det bra.
Spelgalen Postad 19 Juni , 2007 Rapport Postad 19 Juni , 2007 Var för övrigt snack om rekord i parkeringsböter i någon dagbok för ett tag sedan. Försök slå 9 p-botar på 14 dagar! Det mesta av mina vinster går alltså till att parkera min bil i juni. Nu går det bra. hahaha, aldrig funderat på att skaffa miljöbil? fri parkering överallt, när som helst i gbg = nuts
Okok Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2007 hahaha, aldrig funderat på att skaffa miljöbil? fri parkering överallt, när som helst i gbg = nuts miljöbilar är för hippies, jag kör bara diesel.
cab Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 miljöbilar är för hippies, jag kör bara diesel. Diesel är ju för bönder, orka höra dieselknacket
Zyr Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 hej, kul att du börjar skriva igen hur trivs du i göteborg?
Okok Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2007 Diesel är ju för bönder, orka höra dieselknacket hehe jag kör inte diesel.. skulle antagligen inte ha bil överhuvudtaget normalt, men fick en väldigt bra affär på en peugeot 306.. Lycka till måste jag säga! tackar. hej, kul att du börjar skriva igen hur trivs du i göteborg? trivs riktigt bra i göteborg, löjligt nöjd med min nya lägenhet och linnéstan där jag bor.. spontanler flera gånger om dagen.
Recommended Posts