Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 2 *** inget piratsnack ***


strutter

Recommended Posts

Visst har man suttit i en del saftiga badstreakperioder, men DN's säsong på HSP slår fan allt, åtminstone vad gäller själva tyngden i utdragningarna. Man skulle nog börja offra oskulder till pokergudarna. Eller skriva in sig på ett kloster för 10 års botgöring, trots att man är ateist.

 

Tycker inte "badbeatsen" är jätteextrema om man jämför med ens eget internetspelande. Summorna är förstås enorma men beats som dessa har tex jag haft hela sommaren. Har även varit uppe mot fyrtal 3 ggr mot samma kille under 1 timmas spel. Det är sådant som kan hända helt enkelt. Visst går spelet snabbare på internet men har man spelat någorlunda mycket så borde man nog ha varit med om liknande saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 512
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det någon som uppfattade vad som hände ca 40 minuter in i episod 14. Eric Lindgren hade KK och Elzea (reservation för felstavning) hade knekten. Spader 5 kommer på rivern men dem drog ett nytt kort och spader 5 lades åt sidan, varför? Någon som vet vad som hände? (någon som förstår vad jag snackar om... :D ?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som uppfattade vad som hände ca 40 minuter in i episod 14. Eric Lindgren hade KK och Elzea (reservation för felstavning) hade knekten. Spader 5 kommer på rivern men dem drog ett nytt kort och spader 5 lades åt sidan, varför? Någon som vet vad som hände? (någon som förstår vad jag snackar om... :D ?)

 

De körde rivern två gånger och delade potten i två potter - om någon vinner både gångerna så får den hela potten men om de vinner 1 gång var så splittar de potten. Det leder till att det är mindre chans till ett bad beat. Det är inte normal, men i detta pokerspel med höga insatser så gör det att variensen minskar så de brukar göra det ibland om båda spelarna vill det.

 

Det är husregler för deras spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur ska man tänka om man har den möjligheten, visst man har ju större chans att dela men också mindre chans att vinna om man leder.

 

Om man t.ex har TPTK på floppen och den andra har färgdrag (vi har inga kort i den färgen) ska jag då om spelaren vill dra turn-river 2ggr för att minska risken att bli utdragen?

 

barry greenstein är ju en "one time man" som alltid dealer korten 1 gång, men borde man inte tänka till lite för att minska risken för bad beats när man spelar såpass högt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur ska man tänka om man har den möjligheten, visst man har ju större chans att dela men också mindre chans att vinna om man leder.

 

Om man t.ex har TPTK på floppen och den andra har färgdrag (vi har inga kort i den färgen) ska jag då om spelaren vill dra turn-river 2ggr för att minska risken att bli utdragen?

 

Från att vinna 2 av 3 gånger och förlora 1 av 3 gånger så går du till att vinna 4/9, förlora 1/9 och splitta potten 5/9.

 

Vill man göra det ännu mer rättvist så kan man dra det hela 3 gånger (och dela potten i 3 delar) då kommer man i genomsnitt vinna 2 av 3 delar - dvs man kommer då vinna den andelen av potten som pottoddsen indikerar att man kommer vinna.

 

Din varians minskar - chansen att förlora flera sådana potter i rad med bästa handen minskar. Bad beats kostar inte lika mycket längre. Turmomentet försvinner och skickligheten blir det avgörande om du vinner eller förlorar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur ska man tänka om man har den möjligheten, visst man har ju större chans att dela men också mindre chans att vinna om man leder.

 

Om man t.ex har TPTK på floppen och den andra har färgdrag (vi har inga kort i den färgen) ska jag då om spelaren vill dra turn-river 2ggr för att minska risken att bli utdragen?

 

barry greenstein är ju en "one time man" som alltid dealer korten 1 gång, men borde man inte tänka till lite för att minska risken för bad beats när man spelar såpass högt?

 

Genom att köra community cards två gånger förändras inte din procentuella vinstchans, utan variansen minskar. Detta gäller dock varje potthalva i sig. Vad avser hela potten så minskar din chans att vinna båda halvorna om du t ex möter färgdrag med TPTK.

 

Greenstein kör bara en gång för han menar att i och med att alla vet att han är en one-time-man så minskar chansen att folk går all in mot honom lr synar all in med färgdrag i hopp om att åtminstone splitta potten genom att köra två gånger.

 

Han menar då att färgdragen får ojust fördel dels genom att de, med vetskap om att motparten gärna kör bordet två gånger, dels har nästan 50% chans att splitta potten, dels har fold equity på hela potten genom att gå all in. Den nackdelen väger han mot nackdelen att bli utdragen och föredrar då att bara köra en gång.

 

Spelare som är dragvänliga, som Farha, är typiskt tvåfloppsmänniskor. Det är dock viktigt att veta att Farha bjuder gärna på två floppar även om det minskar hans chans att vinna hela potten, för att själv få två floppar när han trycker till med sina drag.

 

Vad gäller din fråga så är det således beroende på din stil. Men det är viktigt att du är konsekvent, och inte begär två floppar när du har drag, men inte bjuder på det när du har TPTK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gabe Kaplan är faktiskt riktigt rolig...

 

"Correy Zeidman, he's my boyfriend, and he's a stud-player playing hold'em over here..."

 

I handen där Barry har AK och både Grey och Juanda sitter med 99: Grey gör en oerhört ful grimas när det är hans tur att agera. (Denna grimas gör han mest hela tiden och han är också så oerhört ful då han gör den)

 

A.J: "There is that interested face on David Grey."

 

Kaplan: "That's one way to describe it."

 

 

Förstår f.ö. faktiskt inte hur DN (mfl mkt värre exempel) kan vara vinnande spelare på dessa nivåer iom den uppenbara tilten. Visst är han i världsklass på många andra plan inom pokern men är det verkligen värt så mycket om man inte kan kontrollera sitt spel när det går honom emot. Som tidigare sagt i tråden så är ju utköpen absolut ingenting att tala om, utan ren vardagsmat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt dricks ges efter vunnen pott till dealern? De verkar ha en speceill valör på dessa som de bara ger som dricks och inte spelar med.

 

$5 tror jag.

 

edit.. kollade precis.. det är $5.. det syns i slutet på intro till programmet.

 

Sen tänkte jag på en annan grej. Unabomber erbjuder $100 för att se Grays kort i en hand där han själv inte är med. Är det något litet skämt bara eller tror han $100 skulle räcka, seriöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt dricks ges efter vunnen pott till dealern? De verkar ha en speceill valör på dessa som de bara ger som dricks och inte spelar med.

 

$5 tror jag.

 

edit.. kollade precis.. det är $5.. det syns i slutet på intro till programmet.

 

Sen tänkte jag på en annan grej. Unabomber erbjuder $100 för att se Grays kort i en hand där han själv inte är med. Är det något litet skämt bara eller tror han $100 skulle räcka, seriöst?

 

 

$100 är $100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt dricks ges efter vunnen pott till dealern? De verkar ha en speceill valör på dessa som de bara ger som dricks och inte spelar med.

 

$5 tror jag.

 

edit.. kollade precis.. det är $5.. det syns i slutet på intro till programmet.

 

Sen tänkte jag på en annan grej. Unabomber erbjuder $100 för att se Grays kort i en hand där han själv inte är med. Är det något litet skämt bara eller tror han $100 skulle räcka, seriöst?

 

 

$100 är $100

 

Jag förstår vad du menar men Lindgren behövde betala $45.000 för att se de två korten.

 

Sen kollade jag igen.. Unabomber säger $5 för att se, Gray säger $100 och Unabomber garvar.. jag släpper detta :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...