Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Read: Skyhawk är en synstation, en riktig fisk.

Wildcrazy är LAG men verkar ha ganska bra koll på vad han gör.

Min image: Har fått dåliga kort och inte spelat många händer. Antagligen uppfattas jag som

väldigt tight vid det här laget.

Game #2544280864: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/05/31 - 17:36:01 (ET)

Table "Donato" Seat 3 is the button.

Seat 1: Wildcrazy ($288.13 in chips)

Seat 3: danc ($189 in chips)

Seat 4: K_Haddock ($153 in chips)

Seat 5: Skyhawk ($74.76 in chips)

Seat 6: HERO ($193.50 in chips)

K_Haddock: posts small blind $1

Krikle joins the table at seat #2

Skyhawk: posts big blind $2

Krikle: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Qs Jd]

HERO: raises to $6

Wildcrazy: calls $6

Krikle: folds

danc: folds

K_Haddock: folds

Skyhawk: calls $4

----- FLOP ----- [Jc Jh Kc] //Bra flop men samtidigt väldigt farlig om jag får motstånd, med tanke på min kicker

Skyhawk: checks

HERO: bets $10 //Betar halva potten.

Wildcrazy: calls $10 //Finns många hander FI kan ha, färgdrag, stegdrag eller en J.

Skyhawk: folds

----- TURN ----- [Jc Jh Kc][7d] //Ofarlig turn

HERO: bets $20 //Betar halva potten igen.

Wildcrazy: raises to $40 //Miniraise

//Miniraise, känns som lite för vågat spel för en draghand eftersom han riskerar en all-in emot sig. Eftersom jag spelat så tight tror jag inte FI kan sätta mig på någon annan hand än J med bra kicker, kanske inte ens en så svag kicker som Q. Isåfall är det ju bara att pusha och hoppas, men samtidigt undrar man ju varför FI mini-raisar om han sätter mig på KJ/AJ.

FI är som sagt LAG och kan ha vad som helst, men borde han miniraisa en tight spelare utan stål här?

//Jag betar halvpott två gånger med dragvänlig bräda. Kanske i minsta laget, men samtidigt vet jag att jag aldrig kommer att tappa stacken om färgen kommer, och dessutom har jag själv många outs till kåken också vilket gör att FI tappar en hel del outs.

Postad

Ingen som har någon åsikt om hur jag fortsätter handen? Nåja, för att det ska vara ännu enklare att såga mig så kan jag tala om att jag besvarade hans höjning med att ställa in. Rätt eller fel?

Postad

Det känns som att om du nu ska spela en QJo med raise pre och träffa trissen på floppen kommer alla bets du gör se ut som bluffar, jag menar vad ska han ha?

AJ/KJ, jag hade betalat av honom, chansen att han fiskar med KQ eller AK känns mycket större med tanke på att en KK oftast reraisar på de här nivåerna.

Måste även skriva att jag hade spelat likadant men förmodligen betat lös för att om han nu drar till färgen ska det kosta.

Postad

Push känns lite vilset, då kunde du lika gärna ha 27 på handen. Varför betar du halvpott på en så dragrik flopp och ofarlig turn? Känns inte som han miniraisar turn med ett drag på den brädan dock. Oavsett drag riskerar han ju att dra dött (jaja 2 outs till royal). Jag skulle nog syna turn och försöka få till en hyfsat billig showdown om rivern inte är fjärde knekten.

Postad

För mig är det här en typisk situation då jag efter showdown funderar på vilket pucko jag själv är, alternativt funderar på vad i hevete motståndaren höll på med. Allt beroende på resultat.

I alla fall:

Jag skulle syna turn.

Vid Blank river:

Eftersom Fi enligt din beskrivning är lös, så skulle jag sen checka river för att få ut bluffvärde av Fi. är han på bluff, så kanske han försöker sno potten efter att ha representerat en hand och att han "tror sig ha skrämt dig". Däremot tror jag inte att jag skulle köra check-raise, för jag kan inte se en sämre hand som synar där. Det ger enbart förluster om Fi nu har hittat en hand. Dock är en fundering, kan Fi sitta på den fjärde knekten? Du representerar onekligen ungefär AK/KK/AA här enligt din beskrivning. OM Fi nu hoppas på att du sitter på AA/AK här, och själv sitter med en sämre knekt (dock ej kåk), så synar han nog ett omslag. Men, jag tror inte jag skulle köra en check-raise ändå.

Vid river som ger färg (o kanske stege), checksyna rimligt bet, annars känns det som att man blir för exploaterbar för bluffar. Dessutom kan man väl inte vara så dum att man fiskar efter stege ( o kanske även färg)på denna bräda.

Postad
Push känns lite vilset, då kunde du lika gärna ha 27 på handen. Varför betar du halvpott på en så dragrik flopp och ofarlig turn? Känns inte som han miniraisar turn med ett drag på den brädan dock. Oavsett drag riskerar han ju att dra dött (jaja 2 outs till royal). Jag skulle nog syna turn och försöka få till en hyfsat billig showdown om rivern inte är fjärde knekten.

Men om push ser så vilset ut så jag lika gärna kunde sitta på 27 så borde det ju vara ett ganska bra spel här?

Jag kan tänka mig att det är i minsta laget att beta halvpott. Men som sagt, jag har inte så mycket emot att drag forsätter hänga med om de betalar så mycket som halva potten eftersom dom mycket väl kan sätta sitt drag samtidigt som jag sätter kåken, och då brukar de flesta ha väldigt svårt att kasta. Men det var antagligen ett fel att inte beta mer.

Tack för synpunkterna!

Postad
folda pre

Det kan man göra om man vill.

Man bör t o m

Det håller jag inte med om.

Det är enklast och antagligen nästan aldrig fel att folda pre, det håller jag dock med dig om.

Postad

Men om push ser så vilset ut så jag lika gärna kunde sitta på 27 så borde det ju vara ett ganska bra spel här?

Jag kan tänka mig att det är i minsta laget att beta halvpott. Men som sagt, jag har inte så mycket emot att drag forsätter hänga med om de betalar så mycket som halva potten eftersom dom mycket väl kan sätta sitt drag samtidigt som jag sätter kåken, och då brukar de flesta ha väldigt svårt att kasta. Men det var antagligen ett fel att inte beta mer.

Tack för synpunkterna!

Menade att du gör om din hand till en ren bluff om fi är kompetent.

Postad

Tack för synpunkterna!

Menade att du gör om din hand till en ren bluff om fi är kompetent.

Håller inte riktigt med dig cOP... Först och främst förutsätter du att fi är en kompetent spelare, vilket inte nödvändigtvis behöver vara fallet.

För det andra så finns de bara (i princip) 2 händer som är rimliga i fi's HD där hero ligger efter (KJ och AJ). Fi kan mycket väl ha en hand så som JQ,JT,J9 eller J8, kan han då lägga ner dessa händer om Hero pushar? Har svårt att se detta, många spelare lägger inte dessa händer här... Därför gör han inte sin hand till en ren bluff och därför kunde han inte lika gärna ha 27o.

Sen är de inte sagt att pushen är de bästa spelet, men jag är helt övertygad om att Hero i det här läget mycket väl kan får syn av sämre en J.

Postad

Hm det var trådskaparen som skrev att fi verkade ha bra koll på vad han gör, jag följde hans linje bara.

Håller d dock med om att man kan få syn av en sämre knekt beroende på hur bra koll fi har samt hur tight ens egen image faktiskt är. En tight spelare slår ju knappast om all in på turn efter att betandet gått såhär om han har AA.

Postad

Tackar så mycket för alla kommentarer. Alla verkar iallafall överens om att jag borde beta mer än halvpott. Sen hurvida min all-in är rätt eller fel är väl oklart.

FI foldade mot min all-in, han skrev i chatten att han hade JT när han foldade. Så min read på honom som LAG men med bra koll verkade ju inte helt fel iallafall. Kanske stämmer det att jag gjorde min hand till en ren bluff nu med facit i hand.