Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hur tycker ni den perfekta turneringen ser ut?

har själv tröttnat på 75bb och 10min-nivå turneringarna enormt.

den roligaste turneringen jag spelat är deepstacks på pokerstars. 250bb i stacken och 30min nivåer.

ok tar sjukt lång tid så är väldigt sällan man orkar men när man gör det är det grymt kul.

en utdragning betyder inte att man är utslagen, intressant poker emd djupa stackar och man spelar länge med samma spelare så kan få många reads.

tycker standarden på nätet borde vara 125bb och 12min blindnivåer. har partypoker 125bb som standard? läst har jag för mig...vad är blindnivåerna?

sen är det synd att det alltid är så många spelare i alla turneringar på de lägre inköpen.

tycker 50-200 pers är lagom. kunde gott funnits 200pers max turneringar.

sen tycker jag det är synd att det är så dålig variation, barta pokerstars som har allt.

shorthanded-turneringar, pot-limit holdem, 7SC osv.

Betsson också ganska bra.

sen borde det finnas fler 10dollars 7CS och PO8 turneringar, 30dollar är ganska mycket, flesta är väl inte så bra på de varianterna så kanske fler intresserat sig om det funnits lägre inköp...

finns det några guaranteed-turrar med övervärde egentligen? brukar alltid bli överfulla på alla sior tycker jag.

iaf en perfekt standardturnering tycker jag är:

125bb, 12min nivåer, 200pers, top 25 paid. och gärna X $ added såklart :)

Postad

hade du tyckt det i dublin också?

visst hade det ändrat spelet men vem orkar komma 2a i en sådan turnering?

löser inte shootouts ditt problem med MTTs lite(tänker på din artikel på poker.se)? mike caro skrev någon artikel om det.

Postad

Standard SNG om det är NL. Mycket action, över fort plus lite kontraintuitiva turneringskoncept.

Vill man spela djupstackspoker med linjärt chipvärde föreslår jag cashgame.

Postad

Vad är det som är så kul med djupstacksturneringar? Om jag vill spela mycket postflop spel gör jag som Hjort säger.

Det JAG tycker är kul med turneringar är när alla börjar komma ner till en stack mellan 15 och 30 bb blandat med några större stackar. Med grundare stackar har jag mest övertag på motståndarna och det belönar sig att spela mer aggresivt preflop. Blir ofta att man är sitout första 30-40 min i väntan på att den riktiga turrneringspokern ska börja.

• 4 weeks later...
Postad

ante är ett måste, samt inte för snabb precis när folk börjar åka lite fortare.

ngnstans där vid 100-200/ 200-400 ska det vara små ökningar samt ante. annars blir det lotto för snabbt o det ses inte en flopp.

• 2 weeks later...
Postad

Skulle gärna se att det fanns turneringar där man startade med

grunda stackar, ca 20bb.

På så sätt skulle man slippa sitta och spela deepstack-poker om småpengar i början av turneringar. På finalbordet ska blindsen stanna så att det blir djupa stackar mot slutet då det avgörs.

Prisstrukturen ska vara brant med dubblingar i slutet, typ 2-3-6-12.