calm Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Fick ett otroligt irriterande mail från supporten idag: ...8<.... Dear Customer, Your account has been temporarily inactivated as the data you have provided is either incorrect or incomplete. In order for us to activate your account, please send us the following documents: 1) Send us a copy of all Credit Cards used at our site, both front and back 2) Send us a copy of a valid identification document (passport, driver’s license) 3) Send us a copy of any utility bill (bank statement, electricity, insurance) with your name and address on it. Please, send the documents to our support e-mail address or fax them to (+372) 6979085 Please notice that all information which is sent by fax has to be clearly readable, otherwise we will need to re-request the verification documents. Best regards, Customer Support Service HeyPoker ...8<.... Lustigt att det sammanfaller just vid en cc-refund. Alla gånger man gjort en deposit så tas pengarna med glädje utan några större kontroller? Inte vet jag vad som är fel heller då jag ej längre kan logga in i cashiern. Känns inte bra. *mutter mutter* Citera
Hjort Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Jag håller med om att det borde vara ungefär lika mycket kontroll vid insättning som vid uttag, men kontroll enbart vid uttag är jäkligt mycket bättre än ingen kontroll alls. Visst är det lite irriterande när det händer en själv, men det är helt enkelt något man får ta om man vill att siten ska kunna ta kreditkort. Antagligen så går det bra att scanna in handlingarna och skicka in. Det går säkert också bra att täcka över några av siffrorna de ber om. Citera
calm Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2006 Jo visst, det är jättebra att det sker kontroller... Hade det varit till mitt bankkonto eller liknande så är det en sak, men detta handlar om en cc-refund, till samma cc som användes vid insättningen (ok, insättningarna). Vad kan vara problemet? Det är det som stör mig mest. Dessutom känns det aningen konstigt att deaktivera kontot, nu kan jag ju inte ens spela...argh! Citera
Hjort Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Inte den blekaste vad problemet kan vara. Den relevanta skillnaden är väl att vid insättning så är det du som riskerar pengar och vid uttag är det siten. Antar att HeyJohan kommer utveckla. Citera
HeyJohan Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Det är en slumpmässigt utförd säkerhetsåtgärd som även händer vid insättningar eller öppnande av konton. Skälet är i första hand att få verifierat att det är du som verkligen vill ta ut pengarna och inte någon annan. Följer du instruktionerna i mailet och skickar in uppgifterna de begär så brukar det ordna sig illa kvickt. Säg till mig om du får några problem så ska jag guida dig efter bästa förmåga Mvh Johan Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.