Gå till innehåll

Konto avstängt hos Svenska Spel, hur göra?


Oldboy

Recommended Posts

Kanske borde jag posta i Svenska Spel tråden men jag vill att den här tråden får maximal uppmärksamhet och jag tror att den får större uppmärksamhet om jag skapar det här direkt under Onlinepoker.

 

Jag har spelat på Svenska Spel sedan dom lanserade sin nya pokersajt.

För 1 ½ vecka sedan blev mitt pokerkonto avstängt och dom meddelade att det pågick en utredning, jag misstänktes för colluding. Vilket är osant. Jag är helt oskyldig och jag har ALDRIG nånsin samarbetat med någon annan vid bordet som skulle gynna mig och få ett övertag på bordet. Aldrig nånsin.

 

Utredningen skulle pågå ca 1 vecka sa dom, och jag var rätt så lugn. Jag respekterar ju deras säkerhetsrutiner och tycker att det är viktigt att motverka fuskare. Men idag fick jag mig en överraskning - nämnligen ett brev av Svenska Spel..

 

Citerar ur brevet:

 

"Du har enligt våra utredningar samspelat med en annan spelare i avsikt att skaffa Dig/Er ett övertag mot andra spelare."

 

"Vi meddelar dig härmed att vi stängt av Ditt pokerkonto hos Svenska Spel på grund av ovanstående missbruk."

 

Har ju en hel del deg frysta inne på kontot.. Dom måste väl ha bevis innan dom stänger av en? Jag förstår inte hur dom resonerat i sin utredning...... Är helt mållös. Dom sa till och med i telefon idag att dom hade TYDLIGA BEVIS. HA HA HUR FAN?!?

 

Jag blev anklagad av många andra spelare vid flertal tillfällen och det har jag aldrig brytt mig om. Det är bara för att jag och en kompis som har nästan likadana nicks och spelade väldigt aggro mot varandra några sessioner.. För att vi vet ungefär hur vi båda två spelar.. Och absolut inte i syfte av att få övertag mot andra spelare. Vi kunde sitta med 2k stackar på 1/2. Vi har mkt deg inne, och ja det är ju inget fel i att sitta med pengarna jag nallat av kompisen. Jag nickar Krusbär, kanske någon som spelat 1/2 känner igen nicket.

 

Jag ringde självklart på momangen till deras support och krävde att få tala med dom som har hand om utredningen. Dom vägrade att låta koppla vidare mig till någon utöver supporten. Dom sa bara att dom skulle vidarebefordra min önskan om att få en tydligare förklaring. Men för helvete jag hade ju mailat dom flera flera gånger utan nåt svar tillbaka.

 

Jag blir helt galen!! Jag känner mig missbehandlad av dom på Svenska Spel. Dom stängde ju mitt konto först utan att ha meddelat eller ange nån som helst orsak. Jag var tvungen att ringa till pokersupporten och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att sitta och spela ofta med din kompis på samma bord och dessutom spela väldigt aggro när ni båda är i potten ser inte bra ut.....

 

Det borde du ha förstått och får således skylla dig själv.

 

Men för alldel gå till domstol med saken, svenska spel skulle få det svettig värre att bevisa sin sak där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att jag är helt körd även juridiskt sett. När jag registrerade pokerkontot godkände jag ju användarvillkoret eller vad det nu heter där det står att dom förbehåller sig rätten att stänga av kontot vid misstanke bla bla.

 

Saken är också att jag aldrig medvetet valt bord där kompisen sitter. Utan alltid valt köa-alla-bord knappen eller så sätter han sig hos mig. Alltså måste dom inte ha kunnat bevisa att jag samarbetat. Det var iaf bara 3-4 sessioner. Inte mer.

 

 

Alltså är jag helt körd.. Eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Svenska Spel älskar att stänga folks konton för påstådda händelser..

 

Gå till polisen och lämna en anmälan och sen ringer du lokaltidningen och försöker få dom att göra ett mindre reportage om statens övergrepp på dig som pokerspelare.

"Jag flyttade över dit för jag ville spela lagligt och så gör dom så här mot mig, snyft och gråt, ingen förklaring till varför & inga bevis har dom lagt fram heller, snyft, inga mail svarar dom på och supporten är allmänt otrevlig mot mig, stön etc etc"

Vänd dig helt till en borgelig sådan för dom brukar vara piggare på att kritisera allt som ens kan förknippas med sk. "socialdemokrati".

 

Att man råkar hamna vid samma bord som någon man kanske känner eller spelat mycket mot förut är väl mer regel än undantag, särskilt om man inte spelar på så många olika klienter & det borde svenska spel veta om.

Skall man behöva vara rädd för att få sitt konto spärrat om det dyker upp någon pokerbekant vid bordet och man råkar ta en tugga av hans stack??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns att jag spelat mot dig. Vid ett tillfälle satt en kille med liknande nick vid bordet samtidigt som dig. Faktum är att jag stängde det bordet bara för att vara på den säkra sidan (säker på att inte bli blåst). Hade ni inte haft liknande nick så hade jag ju knappast uppmärksammat att ni var polare. Det verkade inte som att ni "colludade".

 

 

hUSLTaH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är kanonbra att de även kollar samarbete. INte så smart att sitta och aggro raisa varandra på olika bord och flera gånger. Rätt så enkelt att bevisa att ni köper potterna.

 

FISH!

 

Det är enkelt att bevisa om man colludat, jepp. Tror du inte att jag vet det? Du verkar inte ha förstått att jag inte colludat nåt alls? FISH på dig själv. Lär dig läsa innan du börjar skriva något.

 

 

 

 

Dessutom tycker jag att det bör finnas riktiga och tunga bevis innan man stänger av en. Jag har inte precis småpengar inne på kontot, det är ju rätt tråkigt att dom stänger av folks konto på så tunna underlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oldboy, med all respekt, men korkat beteende straffas förr eller senare i de flesta sammanhang.

 

Du anser alltså att jag borde ha bett honom dra varje gång han sätter sig vid mina bord? Jag är en bättre spelare än honom och jag vet att jag plussar på honom. Skulle jag då be honom dra? No Way.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oldboy, med all respekt, men korkat beteende straffas förr eller senare i de flesta sammanhang.

 

Du anser alltså att jag borde ha bett honom dra varje gång han sätter sig vid mina bord? Jag är en bättre spelare än honom och jag vet att jag plussar på honom. Skulle jag då be honom dra? No Way.

Jag blev anklagad av många andra spelare vid flertal tillfällen och det har jag aldrig brytt mig om. Det är bara för att jag och en kompis som har nästan likadana nicks och spelade väldigt aggro mot varandra några sessioner.. För att vi vet ungefär hur vi båda två spelar.. Och absolut inte i syfte av att få övertag mot andra spelare. Vi kunde sitta med 2k stackar på 1/2. Vi har mkt deg inne, och ja det är ju inget fel i att sitta med pengarna jag nallat av kompisen. Jag nickar Krusbär, kanske någon som spelat 1/2 känner igen nicket.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad taskigt att kasta glåpord över stackarn som fått sina pengar frysta. Rent principiellt har han ju inte fuskat. Det kan väl räcka att tala om för honom att han agerat klumpigt eller aningen omdömeslöst. Eller varför inte komma med råd. Forumet finns till av andra skäl än pajkastning och påhopp.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sajten har rätt att stänga av honom vid misstanke. Han spelar vilde mot en polare med liknande nick. Går det att kalla för annat än jävligt korkat?

 

Edit: dessutom är det inte "glåpord" att påpeka för någon att han/hon betett sig korkat. Att kalla nån "idiot" hade varit att glåpa. Men vem har inte betett sig korkat nån gång?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du anser alltså att jag borde ha bett honom dra varje gång han sätter sig vid mina bord? Jag är en bättre spelare än honom och jag vet att jag plussar på honom. Skulle jag då be honom dra? No Way.

 

Du är verkligen en riktig kompis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sajten har rätt att stänga av honom vid misstanke. Han spelar vilde mot en polare med liknande nick. Går det att kalla för annat än jävligt korkat?

 

Det kan verka korkat vid ett första intryck, men det är ingen grund för att man colludat. Det är du som är korkad nu som dömer på en gång. Likaså Svenska Spel. Jag försöker få dom inse att man inte kan göra så utan ha något riktigt underlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du anser alltså att jag borde ha bett honom dra varje gång han sätter sig vid mina bord? Jag är en bättre spelare än honom och jag vet att jag plussar på honom. Skulle jag då be honom dra? No Way.

 

 

Du är verkligen en riktig kompis...

 

Vaddå? Du menar att man ska softplaya om man lirar mot sina riktiga kompisar? Haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte grejen. Skitsamma om de känner varandra och varandras spelstil. Fattar inte hur de kan stänga av han. De kanske vill spela mot varann får man inte det då? Sen att det är osmart eller vad man tycker han borde ju inte bli fälld för det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sajten har rätt att stänga av honom vid misstanke. Han spelar vilde mot en polare med liknande nick. Går det att kalla för annat än jävligt korkat?

 

Det kan verka korkat vid ett första intryck, men det är ingen grund för att man colludat. Det är du som är korkad nu som dömer på en gång. Likaså Svenska Spel. Jag försöker få dom inse att man inte kan göra så utan ha något riktigt underlag.

Snälla, nu har du övertygat mig om min tes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS (passande förkortning?) sätter ju inte direkt kundservice främst.

 

När jag begärde pengauttag en gång så fick jag vänta ca 4-5 dagar innan några pengar verkade komma. Till slut mailade jag dem (och fick naturligtvis vänta ca 1 dygn på svar). De sade att mitt bankkonto inte var giltigt. Notera väl att bankkontot visst var giltigt och tidigare hade använts på SS andra tjänster.

 

När jag kontaktade SS och sade att kontot visst stämde sade de i princip "okej" och gjorde en ny utbetalning som naturligtvis dröjde de vanliga 3 dagarna (ni är ju för sjutton i Sverige - snabba eller omedelbara utbetalningar vore en enorm konkurrensfördel).

 

När jag frågade om det inte hade varit lägligt att tala om problemen för mig (så vitt jag visste hade jag tagit all kontakt, de hade fortf. pengarna oxå) så sade de att de skickat mig ett brev... via snigelpost! Snälla, medeltiden?

 

Jag är inte imponerad av SS:s kundservice nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oavsett skuldfrågan blir det ju intressant att se hur de agerar vidare.

 

Att andra sajter i sin massiva text i "terms and condition" tilldelar sig rätten att mer eller mindre göra vad som helst med en persons kontoinehav om misstanke uppstår är ju en sak, att statliga Svenska Spel skulle kunna göra samma sak vore dock konstigt. Man vill gärna tro att större rättssäkerhet råder här. Bevis måste kunna presenteras, tycker man.

 

Inte helt lätt problem för SvS dock. Om man anser sig kunna bevisa att någon fuskar så borde det ändå vara svårt att också ta pengarna från dennes konto, kom alla tillgångar från fusket eller bara en del? Fast om man inte tar pengarna så blir det också skumt. Fuskar man så blir man avstängd, men pengarna från fusket kan man behålla - vad är det för straff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat mot dig, jag plussade då så det här har ingenting med bitterhet att göra.

 

Ni spelade i princip identiskt, raisade alltid 12-14 bb preflop, och var det ena av er med så var den andra det oftast också.

 

tecken på att det kändes som collusion:

 

x som sagt, ni var ofta med i samma potter trots stora höjningar pre

 

x ofta fick man inte se era händer när det bara var ni 2 kvar i handen, fick man det var det inga imponerande händer precis, mittenpar slog bottenpar ex.

 

x varför heter ni nästan samma sak om ni är 2 olika personer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...