pnyxtr Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Spelet är alltså 2-floppars crazy pineapple med 2 jokrar. Spelare/stack: Hp: ca 250 Jag: ca 250 Perka: ca 100 Sumo: ca 100 Blinds 1-2 Hp synar. Jag är på knappen och plockar upp ? 6:club: 5:club: . En joker är ju alltid trevligt, pottar upp till 5. Syn-syn. Pott: 20 Flopp1: ? K T Flopp2: 9 J 2 Jag har alltså triss i tior på övre och par i J på nedre. Men med jokern i hand finns stora förutsättningar för förbättring. Ingen av fi kan ju också ha joker. Hp pottar. Jag synar bara här, tror inte jag leder. Perka o Sumo foldar. Jag slänger 5:an. Pott: 60 Turn: Bräda1: ? K T T:diamond: Bräda2: 8 J 2 9:heart: Fyrtal i tior på övre, öppet stegdrag+par på undre. Hp pottar igen, 60. Den enda handen som slår mig på övre är AT. Hp är rätt lös så det finns chans att han spelat typ stege/stegdrag på övre och färgdrag på nedre. Eftersom jag bara har ett rätt dåligt drag på nedre, och nästan lås på övre, pottar jag om och hoppas att han ska kunna släppa ev. drag på nedre så att jag vinner potten osynad. Dock pottar han om igen. Här måste jag ju syna, 90 för att vinna 500. River blankar och hp visar QT för fyrtal + stege, vi splittar övre (kung kicker) o han tar nedre. Kunde jag spelat någon gata bättre? Potta om på floppen eftersom han är lös? Eller lägga flopp då jag bara har en träff?? Citera
eurythmech Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Pott före floppen i ditt fall blir 9, inte 5. På turn ligger du dessutom efter (dött) mot KK. Citera
pnyxtr Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2006 9 är pottbet ja. Men betet var iaf 5. Mot KK och AT drar jag dött på övre, men just KK fruktar jag inte så mycket eftersom jag har väldigt många outs på nedre mot den, och den dessutom är en osannolikhand eftersom det redan ligger en K ute. Alla 892J67QT vinner jag nedre på. (Om jag VET att han har KK är det ju enkel lägg såklart) Citera
Recommended Posts