vetgirig Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Vem fan lånar ut alla pengar till alla länder? Alla verkar ju ha budgetunderskott. Eller så är jag bara dum och inte fattar hur det funkar? Alla som köper svenska premieobligationer hjälper till och lånar ut pengar till Svenska staten. PS Sverige går plus - liksom en del andra länder i mellanöstern som lever på oljan. Citera
Jimbolito Postad 22 Juli , 2007 Rapport Postad 22 Juli , 2007 Alla som köper svenska premieobligationer hjälper till och lånar ut pengar till Svenska staten. PS Sverige går plus - liksom en del andra länder i mellanöstern som lever på oljan. Ja det har jag koll på. Tänkte mer på att länder lånar av länder, men alla verkar ha budgetunderskott. Sak samma, bryr mig inte direkt ändå..=) Citera
DaPine87 Postad 28 Juli , 2007 Rapport Postad 28 Juli , 2007 Ja alltså vilka är det egentligen som ligger plus typ? Citera
dlinder Postad 28 Juli , 2007 Rapport Postad 28 Juli , 2007 Budgetunderskott är helt naturligt, precis som man har lån på villan. Skenande dito är ju dock inte så bra. Inte heller ett stort underskott i bytesbalansen. Citera
Recommended Posts