Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är jamsb99.

> mld59 posted small blind (10)

> Saeng posted big blind (20)

> Game # 171,333,908 starting.

> Dealing Hole Cards

> Labbe59 folded

> VillHamp called for 20

> MartiniTom folded

> Olle_Goop called for 20

> Sparky_2 called for 20

> mojacarkid called for 20

> jamesb99 called for 20

> kelmark folded

> mld59 called for 10

> Saeng checked

> Dealing the Flop(A©3§A§)

> mld59 checked

> Saeng checked

> VillHamp checked

> Olle_Goop checked

> Sparky_2 bet for 20

> mojacarkid called for 20

> jamesb99 raised for 140

> mld59 folded

> Saeng folded

> VillHamp folded

> Olle_Goop folded

> Sparky_2 raised for 240

> mojacarkid folded

> jamesb99 called for 120

> Dealing the turn(10§)

> Sparky_2 went all-in for 1,300

> jamesb99 called for 1,300

> Dealing the river(5ª)

> Sparky_2 wins 3,280 with a Flush, Clubs

Det som stör mig här är hans all-in (och inte stora bet) på turn. Enligt mig talar allt på floppen för att han sitter på Ax. Spelar jag fel eller kallar vi detta bad beat?

Första tanken som slår mig vid hans all-in är ju att han är rädd att JAG fick färg. Men...

Postad

Om han är rädd för att du fått färg verkar ju inte all in vara det alltför smartaste alternativet. Möjligen kan han sitta med kåk och hoppas du fått färg. Jag skulle till och med kunna tänka mig folda nötfärgen mot vissa motståndare här. Följdaktligen skulle jag även kunna folda triss som i detta fallet.

Postad

demme1,

HUR I ALLSIN DAR(!!!) kan du mena att "allt talar för att han har Ax på floppen". Han kan lika gärna sitta på KDc varför han kör hårt på nutroyalflush.

Coolt spelat av Sparky! Kan inte förstå att du synade hans all-in med tre klöver på bordet...

Postad
demme1,

HUR I ALLSIN DAR(!!!) kan du mena att "allt talar för att han har Ax på floppen". Han kan lika gärna sitta på KDc varför han kör hårt på nutroyalflush.

Coolt spelat av Sparky! Kan inte förstå att du synade hans all-in med tre klöver på bordet...

Såja, lugn nu.

Jag är ingen stjärna på detta, därför jag postar. Givetvis var det puckat av mig att syna hans all-in. Men då det handlar om spelare på denna nivån (mig inkluderat) händer det ofta, väldigt ofta, att det är just Ax det handlar om. Jag tänkte inte där, jag vet.

Kan hålla med om att hans spel är coolt. Han har 30% färgchans och klarar det.

Min fråga är väl egentligen; händer det ofta att man får en re-raise av någon med färgdrag? Är det många som är så optimistiska? Jag skulle aldrig själv vara det:)

Postad
Min fråga är väl egentligen; händer det ofta att man får en re-raise av någon med färgdrag? Är det många som är så optimistiska? Jag skulle aldrig själv vara det:)

Han reraisar ur position, vilket kan tänkas vara lite dumt. Hade han haft position på dig hade reraisen troligtvis gett han alternativet ett gratiskort. Detta spel är väldigt vanligt för folk med färgdrag. Dels så får man inte pengar i potten när man väl träffar och dels kommer man billigt undan på turn om man så önskar. Sedan finns ju alternativet att fortsätta semibluffen då på turn. Själv hade jag troligtvis inte spelat som han om inte stackarna var så grunda att jag i hans läge på floppen kunde trycka in allt han hade. Eller det hade jag inte heller gjort. Inte med AAx flop. För med en sådan flopp kommer inte folk med Ax folda.

Generellt kan man ju säga att dra till färg eller stege på parat bord inte är min favoritsyssla.

Postad

Tack för svaret Fadeh.

Du resonerar som jag också gör nu i efterhand.

Tror du det hade varit ett alternativ att trycka in allt på floppen? Alltså tvinga honom in i en jobbig sits? Jag har ju trots allt oddsen med mig.

Postad

Tror du det hade varit ett alternativ att trycka in allt på floppen? Alltså tvinga honom in i en jobbig sits? Jag har ju trots allt oddsen med mig.

Beror på vilken kicker du har. Du har väl inte skrivit det? Men om du har AQ eller AK så hade jag reraisat igen på floppen. Men eftersom du inte raisade pre flop så antar jag du hade AJ eller AT(nu hade du inte AT för då hade du vunnit med kåken). De ligger lite i gråzonen. Motståndaren bör ha AK - AT om han är någorlunda funtad. Motståndaren kan ha limpat med AQ från MP, kanske till och med med AK om han är en passiv spelare. Troligast dock är att han sitter med AJ om han synar din kraftiga reraise. (Han kommer inte syna med sämre än triss med hög kicker i detta läge om han nu inte tror du bluffar)

Generellt bör han ha bättre kicker än du dock eftersom du sitter senare på varvet. Framförallt eftersom du inte raisade pre flop.

Sitter du med triss med låg kicker, tex om du spelade en Axs från sen position. Så vet jag inte vad jag skulle göra. Tur at jag aldrig försätter mig själv i såna positioner. :)