Gå till innehåll

Allt om osannolika händelser!


totti

Recommended Posts

tja, jag kan väl skriva en av dom där händerna man minns. Ni får inga detaljer dock. Low limit på multi: jag vinner på straight flush, mot lägre straight flush samt A hög flush.

Med tanke på att det "bara" var 3 av rätt färg på bordet (hjärter 89T) så blir det lite extra ossanolikt... Alltså 9 hjärter ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 694
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hände en rätt sjuk grej för mig på $5 på expekt nyss.

Jag sitter på BB med Q6s, 2 limpar in från sen position

floppen 6 10 3

Fi1 check Fi2 checkar, jag betar 800 (låg 1200 i potten för tillfället)

får en call

turnen Q

jag träffar 2 paret och betar 2000 han callar igen

och river A

Jag går all in, han callar och visar upp en stege, han hade alltså callat mina betts med inte ett skit och träffat runner runner

 

fyfaaaaaaaaaaaaaaan va irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul dag idag... först all in med aa efter en höjning, killen bakom all in, och jag all in, alla lägger sig... killen visar 99 och jag då AA, han sätter 9 på river... 180 borta. Får aa lite senare igen, nu händer samma sak, men denna gång har killen bara 40 dollar, såg får behålla 100 iaf, efterom han vinner med sina k4 hj mot mina aa... OTROLIGT

 

 

edit... vi tar en till, lirar, killen innan höjer till 16, jag höjer till 36, en all in innan mig, han som höjt all in och jag all in, han visar upp kk och prickar k på flo, 350 dollar flög iväg, jag har alltså fått AA tre ggr på två dagar. och varit all in alla ggr och förlorat samtliga... NÅN SOM TAR DETTA???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK blir KKK tre ggr på rad - rubriken säger allt, pocket KK floppas till triss TRE GGR PÅ RAD.

 

Halleluja, slå det om ni kan.

 

* RP och klistra - QoS *

 

 

Själv så har jag fått fyrtal med KK 6-7 ggr. Floppat det två ggr (mot samma kille båda gångerna, den gången igår, så var vi all-in preflop han höll AA)

 

Sen två st. fyrtal med KK på samma kväll, fett med betalt båda gångerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag är ny här så jag hoppas det blir riktigt från början :)

 

Har spelat poker på nätet i ca 6 veckor med blandat resultat. Jag har spelat upp alla pengar jag satte in på 24h men hade ca 250 VIP-poäng kvar+nån euro.

 

I förrgår natt ville tjejen prova spela lite på kvällen och eftersom jag skulle till jobbet lät jag henne spela för mina surt ihopskrapade VIP-poäng. Efter en kort genomgång hur det fungerar satte jag henne vid ett SnG bord som kostar 100 VIP och åkte till jobbet.

 

Nu kommer det osannolika. När jag vaknar dan därpå och loggar in på 24h för att sätta in pengar o spela lite så märker jag att det finns 13 euro på kontot. Vad jag har funnit ut vann hon 3 (!?!) stycken sng på raken. :shock: Hur är detta möjligt av en (nolla) som inte ens kan reglerna i plump.

 

Och eftersom hon tyckte att poker är "jätteroligt" och "inte så svårt" så lär jag inte få vara ensam om att använda datorn till pokerspel i framtiden. :cry:

 

Ha ha :D. Det roligaste inlägget hittills :lol:. Jag förmodar att din brud har skyhög IQ eller ett enormt flyt. Var rädd om henne ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand att berätta för barnbarnen.

 

Jag fick 22 i handen och limpade in för att se om jag kunde träffa en triss, det var kanske fem som synade bb. Floppen kom AA2. Typ den bästa flopp man nånsin kan få. Man vet ju att i alla fall en av dom andra har ett ess. Jag smyger upp ett litet bet och han höjer lite, glad i hågen över att han floppat triss i ess och får nån som bettar. Det höjs några gånger tills vi är allin. Han har typ A5. Vilken sötma, vilken dolkstöt.

 

Och så kommer ett ess på rivern...

 

Det suraste av allt är att han inte fattade ens efteråt hur nära han varit att knockas till golvet. Man kan inte använda chatten när man åker ut (det är SnG på betsson) utan man kastas ut från bordet och hinner knappt säga nåt förutom aaaargh typ. Så när jag går tillbaka till bordet så kan jag bara läsa hur han tyckte jag var stupid som bettade på tvåor när det låg ess på bordet, jag måste väl ha fattat att nån hade triss i ess.

 

LOL! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 2858468515 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, October 20, 08:46:56 EDT 2005

Table Table 36573 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: leavertarern ( $67.40 )

Seat 3: Adnil20 ( $74.60 )

Seat 8: Acerag11 ( $82.52 )

Seat 10: Ekbladoo ( $109.60 )

Seat 4: andved ( $99 )

Seat 2: DEVILDECK ( $124.70 )

Seat 6: knivenk ( $115.08 )

Seat 5: myjoun ( $111.20 )

Seat 9: cincin ( $100 )

leavertarern posts small blind [$0.50].

DEVILDECK posts big blind [$1].

cincin posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Ekbladoo [ J:club: J:diamond: ]

Adnil20 raises [$4].

andved folds.

myjoun folds.

knivenk folds.

Acerag11 calls [$4].

cincin calls [$3].

Ekbladoo calls [$4].

leavertarern folds.

DEVILDECK folds.

 

** Dealing Flop ** [ 3:spade:, 3:heart:, 4:diamond: ]

Adnil20 checks.

Acerag11 checks.

cincin checks.

Ekbladoo bets [$10].

Adnil20 raises [$20].

Acerag11 folds.

cincin folds.

Ekbladoo calls [$10].

 

** Dealing Turn ** [ 6:heart: ]

Adnil20 bets [$20].

Ekbladoo calls [$20].

 

** Dealing River ** [ J:heart: ]

Adnil20 is all-In [$30.60]

Ekbladoo calls [$30.60].

 

Adnil20 shows [ K:spade:, K:heart: ] two pairs, kings and threes.

Ekbladoo shows [ J:club:, J:diamond: ] a full house, Jacks full of threes.

Ekbladoo wins $155.70 from the main pot with a full house, Jacks full of threes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska berätta om osanolikhetens hemsida, Betsson där hade jag 42 färgdrag i sträck utan träff, och det blir dyrt även om man bara callar efter oddsen, det har även gått 37 PP utan triss i sträck en gång, Och det som gjort mig mest galen var när jag gick allin med AA och en som callade med A5o, bara 16 dollar så det var inte så mycket men det var principen, det kom fyra hjärter på bordet och han hade hjärte 5,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska berätta om osanolikhetens hemsida, Betsson där hade jag 42 färgdrag i sträck utan träff, och det blir dyrt även om man bara callar efter oddsen, det har även gått 37 PP utan triss i sträck en gång, Och det som gjort mig mest galen var när jag gick allin med AA och en som callade med A5o, bara 16 dollar så det var inte så mycket men det var principen, det kom fyra hjärter på bordet och han hade hjärte 5,

 

Om du inte visste det så är det standard med 3 i samma suit på floppen i varannan hand på expekt... För det mesta känns det så iaf... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det dem flesta skriver i denna tråd är INTE osannolika händelser eller jo allt är väl iofs ossanolikt om det inte har en större chans än 50% att inträffa men missförstå mig rätt. För sådana utdragningar finns det en bättre tråd...

 

Kan berätta om en hand som jag spelade för länge sen och som jag anser vara osannolik för att höja ribban i denna tråd :D Jag får QQ på handen och höjer preflop och får syn av två spelare bakom mig. Floppen kommer QJTs och jag träffar alltså hösta trissen och det blir rundcheck till turnen som är en 5:a. Bettar nu ut ett pottbett då jag räknar med att leda och får syn av båda. Rivern är en till 5:a och jag får högsta kåken :D Går all in och får syn av nästa spelare som blir raisad av den sista spelaren. Spelare nummer två går all in och får syn.

 

Showdown: Min nötkåk blir slagen av spelare nummer tvås runner runner fyrtal som i sin tur blir slaget av en floppad straightflush :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna händelse för ca 4 år sedan kommer ta ett bra tag innan den upprepas. Vi spelar mörkpoker med knektöppning. Jag har 568xx i hjãrter och köper 2 kort. Han som öppnar samt en kille tiII kõper också 2 kort. Jag kõper in 47 i hjärter. Han som öppna bettar 30kr, jag hõjer till 100, den tredje killen hõjer till 200. Nu går den andra killen allin(tot ca 300), jag ställer in(tot ca 350), tredje killen allin(tot ca 350). Fõrsta killen har AAAAx, den andre vìsar upp 4444x efter jag visat min streta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna händelse för ca 4 år sedan kommer ta ett bra tag innan den upprepas. Vi spelar mörkpoker med knektöppning. Jag har 568xx i hjãrter och köper 2 kort. Han som öppnar samt en kille tiII kõper också 2 kort. Jag kõper in 47 i hjärter. Han som öppna bettar 30kr, jag hõjer till 100, den tredje killen hõjer till 200. Nu går den andra killen allin(tot ca 300), jag ställer in(tot ca 350), tredje killen allin(tot ca 350). Fõrsta killen har AAAAx, den andre vìsar upp 4444x efter jag visat min streta.

 

5st 4or i den leken ? Intressant, vart köpte du den leken då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt på fredagskvällen och spelade lite nl25$ på expekt. Jag fick jq i ruter med dessa två kort lyckades jag sätta en Royal. Dagen efter åker jag ner till cc i Malmö och får då AK i ruter i sb. Sätter flushen på floppen. Sätter dock en Royal på rivern motspelaren satt på j2 på hand och han visar upp en kåk.

 

Alltså jag satte två ROYAL inom loppet av ca ett dygn!

 

Hälsningar

Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om ni andra tycker detta är speciellt osanolikt men jag blev råga förvånad när mina motståndare vände upp sina kort, kan inte vara stor chans att tre spelare träffar var sitt set på floppen.

 

***** Hand History for Game 2925769236 *****

NL Texas Hold'em Trny:16847183 Level:2 Blinds (10/20) - Monday, October 24, 18:32:30 EDT 2005

Table Multi-Table(494971) Table #60 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: bars3 ( $470 )

Seat 4: izzyila1235 ( $1560 )

Seat 5: opella ( $1270 )

Seat 6: StealthS ( $4305 )

Seat 7: Alstig ( $940 )

Seat 9: trebelhook ( $1045 )

Seat 2: pondohc ( $2150 )

Seat 8: Texwolf ( $1005 )

Seat 3: wallymart ( $1190 )

Seat 10: AcesnKings3 ( $1125 )

Trny:16847183 Level:2 Blinds (10/20)

** Dealing down cards **

Dealt to Alstig [ Kc Kd ]

trebelhook folds.

AcesnKings3 folds.

bars3 folds.

pondohc folds.

wallymart raises [75].

izzyila1235 folds.

opella folds.

StealthS calls [75].

Alstig raises [190].

Texwolf calls [180].

wallymart calls [125].

StealthS calls [125].

** Dealing Flop ** [ 8h, Jd, Kh ]

Alstig is all-In [740]

Texwolf is all-In [805]

wallymart is all-In [990]

StealthS: hmmmmm

StealthS folds.

** Dealing Turn ** [ Ad ]

** Dealing River ** [ 2s ]

Alstig shows [ Kc, Kd ] three of a kind, kings.

Texwolf shows [ 8c, 8d ] three of a kind, eights.

wallymart shows [ Js, Jc ] three of a kind, jacks.

wallymart wins 185 chips from side pot #2 with three of a kind, jacks.

wallymart wins 130 chips from side pot #1 with three of a kind, jacks.

Alstig wins 3020 chips from the main pot with three of a kind, kings.

Player Texwolf finished in 613 place

Texwolf has left the table.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna händelse för ca 4 år sedan kommer ta ett bra tag innan den upprepas. Vi spelar mörkpoker med knektöppning. Jag har 568xx i hjãrter och köper 2 kort. Han som öppnar samt en kille tiII kõper också 2 kort. Jag kõper in 47 i hjärter. Han som öppna bettar 30kr, jag hõjer till 100, den tredje killen hõjer till 200. Nu går den andra killen allin(tot ca 300), jag ställer in(tot ca 350), tredje killen allin(tot ca 350). Fõrsta killen har AAAAx, den andre vìsar upp 4444x efter jag visat min streta.

 

5st 4or i den leken ? Intressant, vart köpte du den leken då ?

 

LOl, stämmer, min streta måste vart 7,9 och inte 4,7. 4-talen var 4or och Ess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt i natt och lirade 1500 händer. Fick AA på handen. AI före sd och call. Fi satt på AA också. -55c i rake. Hehe.

Senare samma session KK på handen. AI före sd och en syn. Fi satt på KK. -50c i rake. Får vara glad att man inte blev utdragen i alla fall.

Kanske händer nu och då, men har inte hänt mig tidigare.

 

Prövade en sng, vilket jag inte spelar vanligen.

Hittar pp, träffar set....AI....torsk mot högre set. Vinnaren i handen var efter mig i marker så jag hade lite kvar. Spelade upp dem till anständig nivå och hittar pp igen. Träffar set och hamnar AI. SAMMA fi som tidigare slår ut mig med högre set igen. Kan inte hända varje dag heller, eller?

 

Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en hand i gårdagens omaha på b2b

 

Jag har AK55 offsuit, checkar med på BB, 4 spelare i potten

 

Floppen kommer 7h 5h 5c

 

spelare i tredje position betar minimum, alla synar, jag vill ju slowplaya.

 

Turn: 2c

 

Samma spelare betar, jag kör minimumraise, en foldar tre går med

 

River: 4c

 

En betar 3 euro, jag rearisar upp till 9, han går Allin och jag synar.

 

Han visar upp Ac 3c, runner-runner straight-flush

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en lite kul grej som hände idag när jag spelade en satelit. Jag satt med en hyfsad stack och fick QJ på handen. Floppen kommer AQQ och jag checkar för att sedan syna en shortstacks all-in. Han visar upp 89 och det är god natt. Trodde vi. Turn och River kommer båda AA för split. Detta var ganska tidigt i turneringen men efter den här handen lyckades han dubbla upp några gånger och sedan såg jag honom igen på finalbordet (finalbordet vidare). Så från att ha varit en runner-runner AA ifrån att åka ut så tog han sig vidare =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att hitta ett aktivt pokerforum. Här ska det bli skoj! Hade min hittils bästa hand i dag på nordic. Fick RoyalSF och en stackare fick fyrtal. Det tror jag inte sker så ofta. Spelnummer 559527947 sparat för alltid. ;)

 

På detta forum borde ni ha en 'veckans killer'? Egen tråd?

 

Kanske med ett pris i samarbete med sajterna??

 

Nominerar mig själv!!! (vann med rsf mot fyrtal)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...