Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En hand som utspelar sig på 1-2nl SH

Vet fortfarande inte hur man får tag i handhistories från Ipoker nätverket, nån som vet??

Hero (224$) post BB 2$

UTG folds

UTG +1 raise to 4$

Fi (191$) calls 4$

dealer folds

SB calls 3$

HERO raise to 12$ K-K (väljer att reraisa)

UTG+1 calls

FI calls (Båda synar hmm)

FLOP

K :club: -J :diamond: -7 :spade: (drömflopp, men pratar först)

HERO bets 14$ (Lagom bet eller skriker det monster, checka känns för misstänksamt)

UTG+1 folds

FI calls (Hmm K-J, A-K, J-J eller kanske A-Q eller A-10)

TURN

7 :heart: (Drömkortet, men hur ska jag hantera detta, jag valde att checka, kanske dumt)

HERO checks

FI checks (Hade hoppats på ett bet här men FI verkar inte gilla min fälla)

RIVER

Q :heart: (återigen ett bra kort, om han sitter med A-10 eller Q-Q)

Hero bets 44$ (Dåligt valuebet eller? Kanske borde ha ställt för att få fram ett intryck av bluffbet)

FI folds (Skriver i chatten att han har A-10)

Hur kan jag få mer betalt av denna hand???

Postad
Sjuk fold om han nu hade AT...

...och en riktigt kass syn på floppen.

I övrigt tror jag att du ska betta turn också. I det här fallet hade han säkert lagt ändå men när du har visat sådan styrka preflop fattar han ju att du har något.

Postad

Hade han verkligen AT kunde du nog inte få ut mer av denna hand.

Synen med AT preflop var rätt dålig

Likaså synen på floppen. Räknar han med att komma någon vart med ett stängt stegdrag där får du vara nog så nöjd med det.

Jag hade förmodligen bettat lite på turn och hoppats på omslag, vilket du knappast fått ändå.

Postad

Jaha, så killen synar pf med AT (fisk), synar flop med hålpipa (fisk) och foldar sen nötstege mot en kåk (hyperstabilt). Han lär inte ha AT, då hade han väl synat minst när han väl satte sin stege?

Postad

Brukar du beta sådär lite på floppen när du bluffar, då är beten på floppen ok. Ser väldigt misstänksamt ut om du alltid har betat närmare pott och plötsligt mini betar.

Eftersom du checkade turn borde du nog ha checkat river. Ser lite misstänksamt ut annars.

Många tyckte att fi spelade fiskigt som synade pre och flop. Håller med, men en kort beräkning om han hade de implicita oddsen:

P(att träffa hålpipan)=4/47=0,085

Kostnad för honom att syna=S

Pott storlek efter att han synat=P

Det som finns kvar av hans stack efter en syn=I

S/(P+I)=14/(76+165)=0.058

Dvs hans syn på floppen är ev+ om vi antar att hero synar allin på turn och river, vilket är mycket troligt i situationen ovan.

Postad

checka river, enda sättet att få betalt av bluffare som är tomma på river

personligen tror jag han drog till en lögn när du visa din mastodont kåk.. han kan mycke väl haft AQ eller sämmre

Postad

Beta ut på turn och tro inte på allt vad folk skriver i chatten. Jag använder den

till att snacka mycket skit, då man inte kan visa ett eller två kort när man foldar.

Just my 2 000 ¥.

Postad

De bra att du bettar på floppen har sett många raise och reraise där dom plöysligt checkar och sen har träffat toptriss, e han tom kommer inte få betalt ändån så kanske checka och låta han bluffa eller om du har tur så sitter han på aa