Gå till innehåll

NLT - SnG, Vika AKs på bubblan?


Recommended Posts

Har sagt detta tidigare men: Vissa spelare är ju helt jäkla übertajta, heeela vägen, oavsett hur många spelare som är kvar eller hur stor stack de har. Har 800 händer loggade i PO på G_braa, han har höjt med 1.5 % av sina händer, och stulit med 3%. Han har en $VPIP på 3.2%. :shock::shock::shock:

 

När vi är fyra kvar så vaknar snubben till liv från UTG och höjer. Myssion har AK:s:... vafan gör man liksom...? :?

 

(de andra är veka och tajta)

 

 

Level VI (100/200)

Seat 4: 4ALLTHECASH (2643 in chips)

Seat 5: G_braa (1775 in chips)

Seat 6: Drayle (6222 in chips)

Seat 8: Myssion (2860 in chips)

Myssion: posts small blind 100

4ALLTHECASH: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [K:s: A:s:]

G_braa: raises 400 to 600

Drayle: folds

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga ang hans statistik, tar den hänsyn till blindsnivåer på något sätt? Eller är det bara 1,5% raise PF generellt, vilket borde påverkas rejält av hur långt han tenderar att ta sig?

 

Statistiken är överlag och tar inte hänsyn till blinds-nivåer, enligt :c: Fredrik skulle de justera det i framtiden så att man kan ställa in, vore bra.

 

Men om man bortser från hans stats och bara utgår från observation (där man tar hänsyn till blindsnivåer) så faller han ändå in i en kategori av spelare som mer eller mindre spelar endast stål, även kortstackade på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statistiken är överlag och tar inte hänsyn till blinds-nivåer, enligt :c:Fredrik skulle de justera det i framtiden så att man kan ställa in, vore bra.

 

Nu går jag lite OT men är inte det förödande för användbarheten hos statistiken? En spelare som ofta går långt ser ju naturligtvis oerhört mycket aggressivare ut än en som ofta åker ut snabbt, vilket inte alls behöver stämma med verkligenheten. Känner du ändå att statistiken fungerar hyfsat?

 

Vad gäller handen i sig så är det ju svårt naturligtvis. Men är de andra vektajta så kan jag gott tänka mig att det är +$EV att lägga den där och fortsätta stjäla istället. Trycker du kanske han dessutom släpper ev AQ vilket isf gör det till ännu sämre chipEV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+cEV, ja. Men virtuella marker kan man inte köpa en kebabrulle för... ;)

 

Man får ju börja analysen någonstans :-)

 

Iaf, så har man ju knappt någon fold equity här eftersom han kommer syna typ alla omslag. Om jag har räknat rätt med ICM så måste vi vinna 56% av gångerna för att det ska vara +$EV. Det motsvarar typ {88+,ATs+,KTs+,QJs,AQo+} och riktigt så vid är väl inte motståndarens HD här...

 

EDIT: Jag hade räknat helt åt skogen! Nu tror jag siffrorna är okay...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går jag lite OT men är inte det förödande för användbarheten hos statistiken? En spelare som ofta går långt ser ju naturligtvis oerhört mycket aggressivare ut än en som ofta åker ut snabbt, vilket inte alls behöver stämma med verkligenheten. Känner du ändå att statistiken fungerar hyfsat?

 

Mja, både och. Läs här.

 

Vissa spelare får man helt enkelt inte grepp om, fast jag tror det har mer att göra med att de får hjärnsläpp eller flippar ur ibland, eller helt enkelt är allmänt sunkiga och dåliga.

 

Sedan tror jag inte att skillnaden mellan en spelare som ofta går långt och en som inte gör det är så jättestor. Även jättesunkiga spelare har nog en ITM på 20% bara på ren flyt.

 

Överlag tycker jag att man märker rättså fort vem som växlar tempo när blindsen blir höga och vem som inte gör det, så har man bara lite koll själv och inte tittar helt blint på statsen så funkar det tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: är han en vinnande spelare enligt din statistik?

 

 

-$207 på 21 turrar säger PO, men jag vet inte om man kan lita på det riktigt... allt lagras nämligen inte helt och hållet om jag åker ut, och i alla utom två (av 21 turrar) så åkte jag innan honom. En av dem var han OTM och i den andre kom han trea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han gör en standardraise från utg och du sitter på en A hand. Antingen trycker du in keramiken eller så hittar du synknappen och tittar på floppen. Det verkar vara väldigt vekt att släppa den handen i varje fall. Ett "move" som jag tycker är ganska vanligt vid bubbelspelet och som jag nästan är mer "rädd" för är när en sådan tight lirare limpar in, ofta sitter de på riktigt stål och bara väntar på att någon skall ställa in. Du har ju endå ett antal händer loggade på honom, du har ingen sådan read?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puuuush, så snabbt att det inte ens är roligt.

 

Oavsett.

 

Därför att?

 

Därför att du har ett monster. Stop'n'go är väl ett alternativ oxå. Men då kan det bli jobbigt om BB synar.

 

Monster och monster, du måste ju sätta handen i relation till Fi's HD...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puuuush, så snabbt att det inte ens är roligt.

 

Oavsett.

 

Därför att?

 

Därför att du har ett monster. Stop'n'go är väl ett alternativ oxå. Men då kan det bli jobbigt om BB synar.

 

Monster och monster, du måste ju sätta handen i relation till Fi's HD...

 

Kan han verkligen vara så tight att han verkligen foldar typ AJs rakt ut från UTG??

 

JAG skulle prova att mini-rejsa om han då har t.ex 88 och synar och floppen komer QJ2 och du trycker så kommer han folda.

Har gjort så sjukt många gånger och har t.ex fått en att folda för sina sista 350 i en 3,2k pot :shock:, då jag hade 10-högt och öppet stegdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monster och monster, du måste ju sätta handen i relation till Fi's HD...

 

Mjoo, visst det är väl inte alls omöjligt att han har AA eller KK, men nog kan lika gärna göra samma move med AQo, ATs-AKs i detta läge... Du dominerar.

Gör han det med ett par så äru 50-50, vinner du då så har du superläge att ta #1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan ha verkligen vara så tight att han BARA spelar JJ+ AQ+ när han är jättekort och är BB i nästa hand?

 

Ja, faktiskt kan han det, särskilt med tanke på att han bara höjer till 3xbb och inte ställer.

 

Gör han det med ett par så äru 50-50, vinner du då så har du superläge att ta #1.

 

Mot ett par är det $ev- att syna. Vi spelar för att maximera $EV, inte för att ta förstaplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stop&go lär väl inte funka mot hans handdistribution. skulle väl vara en extrem flopp a la 7h-8h-9h isåfall...

 

jag lägger själv aldrig AK i en SNG på bubblan.

 

men nu gäller det ju den här killen. jag hade pangat första gången. det är ju trots allt inte world series och sen vet du ju...har han AA-QQ så kan du ju lägga dig nästa gång.

känns som att det är +EV att ta reda på det :) så du slipper samma beslut igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...