back Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 ***** Hand History for Game XXXXXX ***** $100 NL Texas Hold'em Table Our Escape (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 3: mimmiGab ( $98 ) Seat 6: Rookie_2002 ( $321.03 ) Seat 2: Sundance__Kid ( $83.76 ) #Har precis förlorat en pott Seat 1: eggym3 ( $126.50 ) Seat 5: BAD___BOYZ ( $68.05 ) Seat 4: chazstandage ( $62.40 ) eggym3 posts small blind [$0.50]. Sundance__Kid posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Sundance__Kid [ Qh Qc ] mimmiGab folds. chazstandage folds. BAD___BOYZ folds. Rookie_2002 folds. eggym3 raises [$3.50]. #Saw flop: 30% PFR: 10% (100 händer) Sundance__Kid raises [$9]. #Given re-raise eggym3 raises [$26]. Ojdå, han hade tydligen något han tyckte om. Jag måste ju bestämma mig här om jag vill gå till showdown, för att syna och sedan folda floppen kan väl inte vara ett vettigt spel? Hur hade ni gjort? Citera
Plox Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Beror väl lite på vad han är för typ av spelare. I normala fall så sitter ju tight spelare på AA alt KK, är han en slaskare så kan han ju likväl ha AK, QQ-1010. Så jag bedömer det är helt read baserat. Citera
-PK- Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Som du säger kan du inte ta en flopp om du inte bestämt dig för att gå till showdown så det är lika bra att komma ur handen medans man kan.. Du är alltför ofta slagen här även om man gärna inte vill tro det. Citera
Kenny_Roger Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Jag har tidigare gjort misstaget att tänka "det är ju blind mot blind" på den här nivån och pushat i de här lägena. Dock visar det sig alltför ofta att man är uppe mot ett högre pocket eller som bäst AK i de här lägena. Har det varit aggressivt spel och mycket stjälande hit och dit skulle jag aldrig folda QQ men i min erfarenhet så re-raisar mediokra low-limitspelare väldigt få händer (såvida det inte är maniacs som pushar med A7, men dem märker man snabbt). Citera
PxT Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Rätt given fold med den lilla info vi har. Citera
Tottan Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Tror om hade suttit på AK hade han nog tagit en syn,jj och tt så hade han nog oxå tagit en syn. Luktar lite aa,kk, hade nog lagt mig lite beroende vad de e för spelare. Citera
MrPrytz Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Beronde på hur han spelat innan. Men hade foldad iaf men den lila info du givit! Citera
Hjort Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Som du säger kan du inte ta en flopp om du inte bestämt dig för att gå till showdown Varför då? Om motståndarens HD är TT+ och AK så har man 52% equity preflopp, men 38% respektive 60% nominell equity beroende på om floppen kommer A-hög eller inte. QQ är en hand som gärna tar en flopp, särskilt som det är så svårt för dominerade händer att spela vidare preflopp. Citera
Recommended Posts