Gå till innehåll

Fråga till er "proffs"?


Preder

Recommended Posts

Har gulat mina olika konton ett par ggr nu och bestämt mig för att följa bankrullekraven slaviskt!!!

 

Spelar .02-.04 € på topranked ( B2B ).

 

SKA HÅLLA PÅ TILLS JAG HAR 300€ innan jag går upp på .05-.10€

 

 

Min fråga till er duktiga spelare är nu: Har ni byggt er rulle från grunden?

 

Har ni suttit på microlimit och harvat för att tillgodogöra er all erfarenhet ni har idag?

 

Hatten av för er alla!!!!!!!!! Det mest imponerande är ju att ni är så unga också...WOW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att svara på din fråga: Ja, satte in $200 för 1.5-2 år sedan, aldrig satte in mer sedan dess. Idag spelar jag NL $5/10 med väldigt goda BR marginaler.

 

 

Tack för ditt svar.

 

Vilken nivå började du då på?

 

Misstänker att jag gulat pga av jag satt in ca 50 $ i stöten och spelat på NL .25-.5 och vunnit lite, men sedan inte klarat rida ut swingsen.

 

Kan det vara en trolig förklaring? Dvs att jag haft för liten respekt för bankrullekraven= poor moneymanagement?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju knappast proffs, men har aldrig behövt satsa mer än 400 kr, o har nu en rulle på 25k svenska efter att ha plockat ut 30-35k.

 

Började på pacific med NL10 med mina 50, o nötte som fan, men de hände inte mycket. Det gick nån månad, o sen upptäckta jag bonusar o det blev lite mer fart på det hela, men det var först när jag började använda Neteller som allt verkligen tog fart. Så, har du inte neteller, skaffa det. När du väl gjort det, hora järnet. Grinda lowlimit är bara drygt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name="Preder

Misstänker att jag gulat pga av jag satt in ca 50 $ i stöten och spelat på NL .25-.5 och vunnit lite, men sedan inte klarat rida ut swingsen.

 

Kan det vara en trolig förklaring? Dvs att jag haft för liten respekt för bankrullekraven= poor moneymanagement?[/quote]

 

Det är en trolig förklaring. Den mest troliga förklaringen är dock att du är en förlorande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ställer du frågan till de duktiga spelarna,viket jag inte tillhör, men svarar ändå. :D Man kan komma långt med enbart diciplin och följa BR-kraven.

 

Började på noll på everest, tror man kunde vinna 0,05-0,10$ om man körde deras sng frirullar.

Sen var det ett jäkla harvande,och sakta kliva upp i nivå, men man fick nyttig rutin på köpet.

 

Spelar nu NL100 samt NL1000:- på SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name="Preder

Misstänker att jag gulat pga av jag satt in ca 50 $ i stöten och spelat på NL .25-.5 och vunnit lite, men sedan inte klarat rida ut swingsen.

 

Kan det vara en trolig förklaring? Dvs att jag haft för liten respekt för bankrullekraven= poor moneymanagement?[/quote]

 

Det är en trolig förklaring. Den mest troliga förklaringen är dock att du är en förlorande spelare.[/
quote]

 

Du har nog en point, men jag har alltid börjat vinnande varje gång jag satt in pengar...tröttnar dock på microlimit och går upp i nivå och det är då jag gular...räcker ju att man förlorar några inköp då, så är man gul.

 

Därför jag jag SKA hålla bankrullekraven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har en bra poäng där helt klart. Det spelar ingen roll hur bra pokerspelare man är, spelar man inte på rätt nivå så kommer oturen förr eller senare och man loosar hela rullen.

 

Jag har inte spelat så länge och ska väl inte kalla mig något proffs direkt :oops: men jag svarar iaf

 

Jag har spelat några månader nu och har kommit upp i lite över 300 dollar. Började helt från början med 0.02/0.04 NL för att sedan gå över till 2.75 sng när rullen var ca 40 dollar. Sedan har det snurrat på och nu har jag börjat spela 5.50 sng. Borde börjat för ett tag sedan men känner mig tryggare med fler inköp än vad man behöver :P

 

Spela efter din rulle så kommer nog allt gå bra, lycka till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borjade med $50 som jag snabbt torskade. Darefter borjade jag lasa en massa bocker, satte in $100 och spelade efter knappt ett ar $100 sng's och MTT's. Har slutat spela for brodfodan och har de senaste manaderna spelat mest for att det ar kul.

 

Just nu haller jag pa med ett experiment for att se om jag kan upprepa samma sak. Satte in $100 pa den site jag forst spelade pa och haller den som en "separat rulle". Min "riktiga" rulle ar fortfarande spridd och kommer att slaskas bort medans jag forsoker bli battre pa CG.

 

For att bygga rulle har jag bara ett tips: DISCIPLIN

 

Var noga med allt! Somn, Money Management - hela kittet. Du kan faktiskt i langden vinna pengar pa att inte lira nar du ar bakfull etc.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från början blev det några insättningar, när pengarna tog slut på sajterna.

Sen bestämde jag mig för att verkligen ha en dedikerad BR (och fixade dessutom Neteller).

 

Började på FL 0.25/0.50 och lirar nu FL 2/4 samt FL 3/6.

Sett till rullens storlek så skulle jag kunna gå upp i nivå, men jag har ingen brådska...plus att man ju vill vara säker på sin nivå också :-)

 

Om du ska starta upp från scratch nu, men en första/enda insättning, så är mitt råd att du gör det med nytt konto. Hitta någon sajt som ger 100% First Deposit Bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan faktiskt i langden vinna pengar pa att inte lira nar du ar bakfull etc.

 

Lycka till!

 

...eller full!

 

Jag loosade 20% av min dåvarande bankrulle en gång när jag var dyngfull och kom hem efter krogen sugen på att lira. Var jobbigt att vakna upp med bakfyllan och vagt minnas att man lirat bort dryga 5000$

 

Men för att svara på den ursprungliga frågan tror jag att det för vissa går att ta genvägar, började lira för drygt 6 år sen på 0,25/0,50 och hade långt ifrån rulle för det, hade väl drygt 2 inköp på kontot och förde över lite från bankontot när jag gulade. Men allt efter som gick det bättre och jag började lira 0,50/1 och 1/2 trots att jag även där saknade rullen som krävdes. Grindade där till och från under några år utan ambition eller möjlighet att gå upp nån nivå. Men senaste året har det lossat rejält och jag lirar nu 3/6, 4/8 o 5/10$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era lyckönskningar.

 

Eftersom jag ju gulat så många ggr, satte jag in $50 strax innan jag postade denna tråd, och har följt kraven på rullen.

 

som jag skrev är det ju .02/.04 och nu har jag $ 132.

 

 

Vet inte om det är varians eller jag som spelar disciplinerat, men det visar sig.

 

Har iaf inte gått upp i nivå och har slutat se det som pengar, vilket löst problemet med att jag inte brytt mig , då jag tyckt det varit småpengar.

 

Nu ser jag bara utmaningen i att bygga upp rullen "siffermässigt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att ni är några stycken som rekommenderar Neteller. Vad är det som är så bra med Neteller?

 

Jag skapade ett konto på Full Tilt och när jag skulle göra en insättning såg jag att det endast gick att sätta in pengar genom Neteller och liknande. Försökte skapa ett konto hos Neteller men den ställde en massa konstiga frågor om mitt kontokort som jag inte kunde svara på så jag gav upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neteller är just som ett kontokort fast online och speciellt designat? för bettnings sidor av olika slag...

 

Och för att svara på frågan ... jag har en gång i tiden börjat med 6 $ som jag för övrigt fick gratis (ca ett år sen) ... och hållt sådär BR-krav jag har alltid vart lite tidig upp på nivå men har vart ganska strikt. Bara nosat på högre nivåer dock för tidigt typ. De gjorde jag i alla fall till 580 $ på Pacific på deras micro bord ... under ungefär ett halvår ... sedan cashade jag ut det och fick nys om 30 $ gratis på NordicBet ... I nov -05 och från de har jag byggt rulle till 2200 € ca ... och cashat ut en 4000 € ca... utan att satsat en krona ... så någ går det att grinda microlimit och göra pengar och nbankrulle ;)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med ca 100$ då jag sett polare spela. Jag förlorade det inom 5 minuter på ett 100nl bord. Varför skulle jag spela lägre om jag nu hade 100 dollar att spela för...

 

Sen lärde jag mig lite mer efter att läsa tips och sådant, satte in lite, gjorde en liten vinst, sen efter det så är det var jag är nu. Pretty basic historia om jag får säga det men jepp, jag har byggt från grunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började på Everests omsusade enbordsfreerolls i somras och har sedan dess spelat ihop drygt $80 000. Jag följde inte bankrullekrav slaviskt på de lägre nivåerna men från NL50 bättrade jag mig (efter en jättedjupdykning på grund av skottande) och sedan dess har allt gått - nästan - spikrakt uppåt. Jag är medveten om att jag har haft en väldigt bra period de senaste månaderna och att sämre är att vänta. Jag kan bara skatta mig lycklig att den värsta downswingen inte drabbade mig precis när jag började, för då hade jag inte suttit här idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började på Everests omsusade enbordsfreerolls i somras och har sedan dess spelat ihop drygt $80 000. Jag följde inte bankrullekrav slaviskt på de lägre nivåerna men från NL50 bättrade jag mig (efter en jättedjupdykning på grund av skottande) och sedan dess har allt gått - nästan - spikrakt uppåt. Jag är medveten om att jag har haft en väldigt bra period de senaste månaderna och att sämre är att vänta. Jag kan bara skatta mig lycklig att den värsta downswingen inte drabbade mig precis när jag började, för då hade jag inte suttit här idag.

 

:shock::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens nya spelare snackar om BR krav på NL 0.002/0.004 , typ..

 

På min tid... ;)

 

Ej diss till folk som spelar lågt, absolut inte, önskar jag hade diciplinen att spela så lågt själv. Tycker bara det är lite överdrivet att ha så sjukt strikta krav för var man ska spela när det gäller summor som man kan skaffa sig relativt lätt.

 

För mig personligen hårdnar BR kraven mer och mer ju mer pengar det handlar om. Ju högre summor det är tal om, desto räddare ska man vara om pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en trolig förklaring. Den mest troliga förklaringen är dock att du är en förlorande spelare.

Den väldigt mycket mer troliga förklaringen för att vara specifik.

 

Har man inget som ger en stark anledning att tro att man är bättre än den stora massan spelare (och rätt mycket bättre dessutom) såsom hög IQ, stor spelerfarenhet, eller liknande så är man med väldigt hög sannolikhet en förlorande spelare. Det går förstås att bli en vinnande spelare genom träning, men har man inte rejält med vinster under bältet ska man helt enkelt utgå från att man är förlorande.

 

Sagt lite annorlunda: Har du spelat ett år och inte riktigt vet om du är förlorare eller vinnare så är du definitivt förlorare. Sorry, gör något åt saken istället och bättra på bokföringen inför nästa år.

 

För övrigt känns det tämeligen arrogant att anta att man är bättre än alla andra spelare rakt ut. Kan vara svårt att tro när man ser folk spela, men de flesta är helt enkelt vanliga människor som tror att de vinner.

 

du har en bra poäng där helt klart. Det spelar ingen roll hur bra pokerspelare man är, spelar man inte på rätt nivå så kommer oturen förr eller senare och man loosar hela rullen.

Det handlar om rätt motståndare och rätt insatser (vilket kan vara för lågt snarare än för högt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...