JoseGuti Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Game # 341638772 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Bergshamra" Game ended 2006-05-29 22:53:18 GMT+01:00 Players: Iwearahalo (EUR 23,62 in seat 2) HERO (EUR 64,60 in seat 3) mat2010 (EUR 46,55 in seat 4) Raaalie (EUR 79,45 in seat 5) jalez (EUR 23,80 in seat 6) Dealer: mat2010 Small Blind: Raaalie (0,25) Big Blind: jalez (0,50) HERO was dealt: Kc - Qc Iwearahalo Fold HERO Raise (1,45) mat2010 Fold Raaalie Call (1,20) jalez Fold Flop Qs - Kh - Ac Raaalie Check HERO Bet (2,75) Raaalie Raise (7,50) HERO ??? Jag spelar denna handen utan någon read som helst på motståndare. Känslan är att han har mig slagen, men hur ska jag agera? Citera
Cleburne Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 En renodlad Dirty Harry-situation - "Do you feel lucky?" Om ja - push. Om nej - fold. Utan read är det väl 50-50 om han har dig slagen. Det är ju b2b och NL50. Citera
Kristoffer Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Han kan lika gärna ha träffat esset med en halvbra kicker, och vill kolla om du CB:ar. Klar syn, eller kanske återhöjning från din sida. Citera
rickie Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 En renodlad Dirty Harry-situation - "Do you feel lucky?"Om ja - push. Om nej - fold. Utan read är det väl 50-50 om han har dig slagen. Det är ju b2b och NL50. Rätt ev- att pusha om det är 50/50 då han lär lägga allt man slår. Citera
Cleburne Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Är syn verkligen ett alternativ här? Ska vi hoppas på att få checka ned handen sen? Citera
Kristoffer Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Om turn verkar ofarlig är ju en bet eller en re-raise på sin plats, om han synar på floppen. Men visst, återhöjning på floppen är nog ännu bättre. Citera
Cleburne Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Varför vänta till turn? Ska man betta tillbaka är det väl lika bra att göra det på floppen? Citera
Kristoffer Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Som sagt återhöjning på floppen är nog bättre. Citera
Cleburne Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Och om man ska återhöja så kommer ju halva stacken att vara inne. Ska man folda för omslag då? Jag ställer och blundar. Edit: Eller foldar direkt Citera
bossbaver Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 vad är du ute efter för flopp om du fundrar på o folda den handen bara för att fi reraisar dig? solklar syn, minst.. allra hellre reraise igen!!!!!!!!! in me smeten ffs!!!!!!!!!!!!!!!! Citera
rickie Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 vad är du ute efter för flopp om du fundrar på o folda den handen bara för att fi reraisar dig? solklar syn, minst.. allra hellre reraise igen!!!!!!!!! in me smeten ffs!!!!!!!!!!!!!!!! Va? Citera
delaury Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Utan read är det ju klurigt! En smaskig reraise borde väl va på sin plats så han får fundera på hur bra hand han egentligen har. Hmmm....ekar det? Citera
JoseGuti Postad 1 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2006 Alternativet fold finns inte för mig. Antingen höjer jag direkt igen och foldar vid omslag. Eller så synar jag och kollar på turn. Citera
Cleburne Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Återigen - med en re-raise committar vi oss (tycker jag). Då ställer jag hellre. Nu finns det ju rätt många händer som slår en här. J10s - anyone? Inte sjukt tight att släppa. Citera
JoseGuti Postad 1 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2006 Jag känner mig inte direkt comittad om jag höjer upp till 15-18... Citera
JoseGuti Postad 1 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2006 Höjde igen. Han gick all in. Jag la mig. Citera
Kamraters Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Jag skulle lägga mig alla dagar, mot en genomsnittlig spelare skulle jag tro att man ligger risigt till när han höjer den floppen. Vad är troliga händer? Minst tvåpar skulle jag säga och att då trycka in degen känns befängt. Citera
Kristoffer Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Att lägga sig direkt mot hans raise på floppen är ju oerhört vekt. Att däremot re-raisa och får all-in i omslag och sedan lägga sig känns rätt. Att gå all-in hade också känts fel, eftersom du inte vet var du har honom. Jag tycker du spelade handen rätt. Citera
mowmow Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Vad slår du ? Ax. Vad är troligast AQ, AK, J10. Syna eller folda, "höja för info" suger. Han slänger allt du slår och du ger honom mer betalt när han har dig slagen som han oftast har. Citera
Gekko Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Tycker du har fått de sämsta råden man kan få i den här handen (med vissa undantag). Att tre-betta eller pusha med botten två på den här brädan mot en okänd är nog de sämsta man kan göra. Jag hade troligtvis synat på floppen medtanke på att stackarna är så passdjupa +120BB. Men mest på grund av backdoor möjligheten samt för att eventuelt kunna ta potten på turn om han känns svag. Om han leder ut med ett potbet på turn så hade jag muckat vid en blank. En fråga till er som tycker att man ska pusha: Vilken hand vill ni att fi ska lägga, alternativt vilken hand hoppas ni att fi ska syna med som vi faktiskt leder mot? Din hand är väl en av de sämsta som har connectat med den här brädan, den kan lätt vara dominerad av händer så som AK, AQ, QQ, etc... samt att de ligger en färdig stege på bordet. Handen har också väldigt små utsikter att förbättras då du inte vet vilka outs som lever. Du är troligtvis i stora problem här väldigt ofta, att då köra in 100BB till är rent idiotiskt. Summa sumarum, för att inte döda allt värde av din hand så hade en syn varit de bästa spelet IMO. Och om du inte förbättrar dig på turn eller att han känns otroligt svag, så hade jag muckat. Citera
TheMenace Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Tycker du har fått de sämsta råden man kan få i den här handen (med vissa undantag). Att tre-betta eller pusha med botten två på den här brädan mot en okänd är nog de sämsta man kan göra.Jag hade troligtvis synat på floppen medtanke på att stackarna är så passdjupa +120BB. Men mest på grund av backdoor möjligheten samt för att eventuelt kunna ta potten på turn om han känns svag. Om han leder ut med ett potbet på turn så hade jag muckat vid en blank. En fråga till er som tycker att man ska pusha: Vilken hand vill ni att fi ska lägga, alternativt vilken hand hoppas ni att fi ska syna med som vi faktiskt leder mot? Din hand är väl en av de sämsta som har connectat med den här brädan, den kan lätt vara dominerad av händer så som AK, AQ, QQ, etc... samt att de ligger en färdig stege på bordet. Handen har också väldigt små utsikter att förbättras då du inte vet vilka outs som lever. Du är troligtvis i stora problem här väldigt ofta, att då köra in 100BB till är rent idiotiskt. Summa sumarum, för att inte döda allt värde av din hand så hade en syn varit de bästa spelet IMO. Och om du inte förbättrar dig på turn eller att han känns otroligt svag, så hade jag muckat. Håller helt med. Föredrar helt klart syn på den floppen framför raise. Inga färgdrag ute heller. Har han en hand du slår kommer han förmodligen sakta ner på turn iaf, om han inte gillar bomba med varje Ax, vilket de flesta faktiskt inte gör. Har han säg AT el AJ där borde han bli lite misstänksam om du synar. Tänk så här oxo, om ni återhöjer och får syn, har det kostat er lika mycket som att ev. syna turn eller (förmodligen ännu bättre) folda turn. Är han lite slaskig oxo kanske han synar reraisen med AT, AJ på floppen bara för att dra ut, då har ni bäst hand men tvingas ändå checkfolda turn om han fortsätter bluffa. Alla andra ess som inte träffat två par där kommer troligen blixtlägga. Botten två e verkligen inte en jätteträff på den floppen. Citera
Recommended Posts