Gå till innehåll

Jennez knarkarbok


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan vad grym jag är på mtt's. Jag har känslan just nu. Jag är in the zone. Mina reads är fan helt makalösa. Jag regerar.

Tyvärr får ju inte mina 60-40 lägen stå så jag vinner inget men vad fan... Man ska vara glad ändå. Dessutom tröttnar jag fortare nu. Jag kan spela en, max två, mtt's sen går luften ur mig. Titar inte eller något sånt, känner mig bara uttråkad och trött på poker till slut.

 

Skitsamma, hej och hå, jag kör ett par ikväll igen. Nu närmast $5k gtd'n på Bwin ($10+1). Lika bra att förbruka all otur nu, lär ju behöva mitt turlager vid pokerfinnkampen om två veckor.

 

Dagens skåning blir Bob Hund. "Det finns för många demoner i Stockholm..." Det gör det kanske? Jag har radat upp anledningar till att flytta till Skåne och nu behöver jag anledningar att flytta till Stockholm. Ge mig!

 

Bob Hund - Ska du hänga med? Nä!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez ska sätta upp en turnering strax efter att han har pratat med Hefo på msn. Snabb-copy-pastear in i beskrivningen i klienten: "5. Ola tror att jag är lesbisk" (eftersom Hefo skrev det i Olas dagbok) och trycker på ok... Inser sitt misstag när supporten börjar fråga vad fan det är för mupp-turnering som ligger uppe...

 

Ingen som försöker övertala mig att flytta till Stockholm? Nu känner man sig välkommen till storstan... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad gött! Min otur förbrukas i rasande fart! 5 timmars spel (på ett bord åt gången) har inte resulterat i ett enda klätt par. Woohoo! Kungar, damer och ess kommer att hagla över mig på finnkampen nästa vecka! :-D

 

Strategin kommer att vara att dega i varje hand. Även om jag mot förmodan inte har ett högt par på hand så kommer jag att dra ut. Det finns inte en gnutta otur kvar i min imposanta lekamen om ngn vecka eller två! Oh happy day!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ingen som försöker övertala mig att flytta till Stockholm? Nu känner man sig välkommen till storstan... :-(

 

Gjorde denna flytt för 15 år sedan. För mig kändes och känns det underbart. Med lite distans kunde jag se den "Knutbymentalitet" som finns i Lund där varje person som flyttar blir en personlig förolämpning och genast måste övertalas att det enda rätta är att flytta tillbaka igen. Dessutom lyckas man på något fascinerande sätt komma undan med att skryta med att man är så enormt opretentiös.

 

- Klimatet är något mildare än norröver. Inte alls lika "rått" som i exempelvis huvudstaden. Senast ikväll gick jag ut med hunden utan jacka utan att frysa.
???? Mina minnen från Lund är regn och blåst i motvind och uppförsbacke. Regnar gör det väl här också men blåser inte alls på samma sätt.

 

- Landskapet är otroligt vackert. Här får man verkligen se något när man färdas med tåg eller bil. Man är alltså inte omgiven av tjock granskog på båda sidor i 100 mil.
Ja, man får se åker efter djävla åker. Naturen, till exempelvis längs Mälaren är verkligen för mig en anledning att njuta av flytten upp till Stockholm.

 

Sedan gör pulsen att jag känner mig mycket mer levande här. Känns också skönt att slippa bo i en stad där universitetet är det som allt mäts emot.

 

Tre nackdelar med Stockholm:

 

* Mjölkförpackningarna, Skånemejeriers är klart vettigare.

 

* Solen går ner som mest en timme tidigare på vintern.

 

* Dansk TV kan man inte se. Inte för att jag minns programmen i sig som sevärda men även den sämsta film kunde bli lite kul med sådan översättningar som (typ, jag har nog glömt min mesta danska):

 

"Have you gone completely mad?"

"Aer du gådt helt agurk?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack schoolbook! Bra jobbat! :-D

 

Gjorde denna flytt för 15 år sedan. För mig kändes och känns det underbart. Med lite distans kunde jag se den "Knutbymentalitet" som finns i Lund där varje person som flyttar blir en personlig förolämpning och genast måste övertalas att det enda rätta är att flytta tillbaka igen. Dessutom lyckas man på något fascinerande sätt komma undan med att skryta med att man är så enormt opretentiös.

 

Att det är... hmm... öh... lite "Knutbymentalitet" får jag motvilligt hålla med om även om jag inte skulle kalla det så. Jag tror att det har med Lund/Malmö-komplexet att göra. Lundensarna är nog lite avundsjuka på Malmöiterna eftersom Malmö är den större staden och har de fördelar en större stad för med sig. Malmöiterna är i sin tur lite snea på Lundensarna då Malmö tidigare hade stora problem med att få universitet och universitetssjukhus. I Lund ser man Malmö som en bondhåla, i Malmö ser man Lund som någon slags prettostad med läkar- och juridikstudenter som främsta attribut.

 

Det där med att man ser det som en personlig förolämpning om ngn flyttar känner jag dock inte igen. Snarare är man van vid att folk flyttar både hit och bort. 25% av befolkningen består ju av studenter, ofta utomsocknes ifrån.

 

???? Mina minnen från Lund är regn och blåst i motvind och uppförsbacke. Regnar gör det väl här också men blåser inte alls på samma sätt.

 

Haha, hela stan är en uppförsbacke! :-D Blåser inte i Stockholm? Du med mig skämta aprillo. Nog för att det blåser en del i Skåne men det är ju inte Kung Bore himself som grabbar tag i en som han gör i Stockholm. Isande salta vindar som piskar en ända in i själen för bövelen!

Det fuktigare luft (antar jag) i Stockholm och därför känns det ju bra mycket kallare på vintern...

 

Sedan gör pulsen att jag känner mig mycket mer levande här. Känns också skönt att slippa bo i en stad där universitetet är det som allt mäts emot.

 

Det är pulsen jag vill undvika. Vissa människor lever på den, jag blir tokig av den. Anonyma människor som strömmar ur tunnelbanevagnar, tränger sig i rulltrappor, upptar hela trottoarer medan de väntar på grönt ljus osv osv.

 

* Mjölkförpackningarna, Skånemejeriers är klart vettigare.

 

Ja vad fan är dealen med Arla? Är det Baren-Håkan som designar förpackningar där eller?

 

* Solen går ner som mest en timme tidigare på vintern.

 

* Dansk TV kan man inte se. Inte för att jag minns programmen i sig som sevärda men även den sämsta film kunde bli lite kul med sådan översättningar som (typ, jag har nog glömt min mesta danska):

 

"Have you gone completely mad?"

"Aer du gådt helt agurk?"

 

Dansk tv + sol... :h::-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack schoolbook! Bra jobbat! :-D

Tack själv. Inser att jag har lite väl rigida uppfattningar i det här avseendet med tanke på att jag bara väntade mig aggression tillbaka efter att ha kritiserat Lund.

 

Det där med att man ser det som en personlig förolämpning om ngn flyttar känner jag dock inte igen. Snarare är man van vid att folk flyttar både hit och bort. 25% av befolkningen består ju av studenter, ofta utomsocknes ifrån.
Ja, men jag tänkte närmast på att flytta till Stockholm specifikt och att dessutom ha mage att trivas. När vi är på besök tröttnar folk aldrig på att fråga när vi skall flytta tillbaka och förklara för oss att enda positiva med Stockholm är jobb.

 

 

 

Blåser inte i Stockholm? Du med mig skämta aprillo. Nog för att det blåser en del i Skåne men det är ju inte Kung Bore himself som grabbar tag i en som han gör i Stockholm. Isande salta vindar som piskar en ända in i själen för bövelen!

Det fuktigare luft (antar jag) i Stockholm och därför känns det ju bra mycket kallare på vintern...

Blåser gör det, men jag är övertygad om att det är mycket värre i Skåne. Letade statistik men hittar ingen i hastigheten så får väl enas om att vara oense.

 

 

 

Det är pulsen jag vill undvika. Vissa människor lever på den, jag blir tokig av den. Anonyma människor som strömmar ur tunnelbanevagnar, tränger sig i rulltrappor, upptar hela trottoarer medan de väntar på grönt ljus osv osv.

 

Ja, smaken är ju olika. Själv är jag en av dem som skyndar fram och svär över alla förbannade idioter som står till vänster i rulltrappan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack själv. Inser att jag har lite väl rigida uppfattningar i det här avseendet med tanke på att jag bara väntade mig aggression tillbaka efter att ha kritiserat Lund.

 

Jag har inga problem med att lämna Lund - så länge alternativet är bättre antar jag. Stockholm börjar bli allt mer lockande men jag kommer behöva något som pushar mig över kanten så att säga. Därför letar jag "extra" fördelar varhelst jag kan. :-D (så keep 'em coming!)

 

Ja, men jag tänkte närmast på att flytta till Stockholm specifikt och att dessutom ha mage att trivas. När vi är på besök tröttnar folk aldrig på att fråga när vi skall flytta tillbaka och förklara för oss att enda positiva med Stockholm är jobb.

 

Som sagt, har ingen erfarenhet alls av detta. Har ett par stycken i bekantskapskretsen som flyttat till Stockholm och det har aldrig varit gnäll. Visst, tråkigt att inte kunna umgås lika ofta men så är det ju var man än flyttar.

 

Höll på att skriva att släkten är resande folk men jag insåg vad det lät som. Farsan har dock bott lite överallt eftersom farfar hade apotek över hela landet på 50 och 60-talet (sen stal sossarna dem). Syrran bor i Uppsala, kusinerna i USA, ett annat gäng kusiner i Karlstad. Vi är nog inte typen som inte inser att det finns andra bra platser än Skåne helt enkelt.

 

Skåne är ju dock Skåne, det kan aldrig förnekas, men ibland kan det vara bra med omväxling. OM jag flyttar till Sthlm så kommer jag ganska säkert att ha som mål att flytta tillbaka till Skåne i framtiden.

 

Blåser gör det, men jag är övertygad om att det är mycket värre i Skåne. Letade statistik men hittar ingen i hastigheten så får väl enas om att vara oense.

 

Det blåser säkert mer och starkare i Skåne, särskilt på sydkusten. Men det känns inte lika kallt som när det blåser i Sthlm.

 

Ja, smaken är ju olika. Själv är jag en av dem som skyndar fram och svär över alla förbannade idioter som står till vänster i rulltrappan.

 

Så mycket har jag lärt mig att man står till höger och går till vänster. :D Jag menar bara allmän trängsel och tråkig anonymitet. Menar kanske inte så mycket människorna eftersom Lund är tillräckligt stort för att man ska kunna gå på stan utan att träffa ngn man känner, jag menar mer staden som helhet. Man får liksom ingen personlig relation till stadsdelarna eftersom det är för stort och måste "delas" med så många andra människor. Men vad fan vet jag, senast jag bodde i Stockholm bodde jag i ett logement.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såååja! Då har man bevisat för sig själv att man kan spela poker eller iaf har tillräckligt mycket tur för att fortsätta. :mrgreen: Körde $20k gtd på Ongay igår ($5 rebuy + add on) och slutade fyra i ett startfält på 1783 spelare. Blev inte så många pengar, dryga dollartusenlappen, men det kändes bra att några händer fick stå. Extra skönt att man själv för en gångs skull fick dra ut en 3-4 gånger också! 8-)

Det enda som oroar mig nu är att jag kanske har förbrukat min tur inför finnkampen...

 

Helgen var lugn. I fredags var jag gästbartender på en klinikfest i Lund. Var ett tag sedan jag stod i en bar så jag pluggade faktiskt på riktigt ordentligt. Det var chartertema så jag döpte naturligtvis min bar till Pepes Bodega. Mycket välgjord fest överhuvudtaget måste jag säga. Palmer, ananas, sandstrand med badbollar och solstolar och allt där till.

Jag fick dille på att göra den perfekta fruktdrinken så det gick åt en hel del rom och gästerna verkade vara mycket nöjda.

 

Igår var det dags att vara barnvakt men ungen däckade en kvart efter att hon kom innanför dörren och sov sen tills hon blev hämtad av sin mamma. Nöt!

 

Efter det tänkte jag laga en god middag och tinar upp lite hjortfärs i syfte att göra biffar. Medan jag står där och knådar så känner jag att det luktar illa som fan. Jag börjar rota i vaskens avlopp för att se om något har fastnat där men finner inget. Till slut inser jag att det är hjortfärsen som luktar f***a! Jag säger det inte för att det luktade illa - det luktade verkligen kvinnligt könsorgan. Jag öser i kryddor och allt jag hittar och lyckas intala mig själv att hjortfärs ska lukta slida, hur fan jag nu lyckades med det.

Medan jag steker biffarna så börjar jag fundera på hemska saker. Varför gör man färs av hjortkött? Hade det inte varit godare med typ hjortstek eller ngt ditåt? När biffarna är färdiga har jag kommit fram till att det naturligtvis är de sämsta delarna av hjorten man har malt ner till färs. Men kan de ha malt ner...? Inte har de väl...? Är det hjortfittefärs?!

Jag deponerade samtliga biffar i hundens matskål och åt bara potatis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, klockan är 04.23 lokal tid och snart börjar finalbordet i finnkampsfinalen igen (11.00 local, dvs 10.00 svensk tid). Sex spelare kvar och jag är en av dem. :-D Jag har dessutom en kanonfin stack på 198k - chippien har 221k.

 

Under finalbordet har Turken varit skitschysst och fixat kaffe och hejat rent allmänt. Tyvärr innebar det kaffet att jag inte kan sova nu. Nåja, utan kaffetåren hade jag somnat över min monsterstack... Den såg så mjuk och skön ut framåt tvåtiden.

 

Nåja, recap på hela resan kommer när jag har lirat klart imorgon.

 

Rapportering finns på http://www.pokermagazine.se

Gia från Paf springer runt och håller järnkoll också men jag vet inte var hon rapporterar. Semi-chansning på Paf? :mrgreen:

 

Nåja, nu MÅSTE jag verkligen få lite sömn... natti och håll tummarna för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Men såklart beklämmande att en dansk försvarar de svenska färgerna :-P

 

Efter det tänkte jag laga en god middag och tinar upp lite hjortfärs i syfte att göra biffar. Medan jag står där och knådar så känner jag att det luktar illa som fan. Jag börjar rota i vaskens avlopp för att se om något har fastnat där men finner inget. Till slut inser jag att det är hjortfärsen som luktar f***a! Jag säger det inte för att det luktade illa - det luktade verkligen kvinnligt könsorgan. Jag öser i kryddor och allt jag hittar och lyckas intala mig själv att hjortfärs ska lukta slida, hur fan jag nu lyckades med det.

Medan jag steker biffarna så börjar jag fundera på hemska saker. Varför gör man färs av hjortkött? Hade det inte varit godare med typ hjortstek eller ngt ditåt? När biffarna är färdiga har jag kommit fram till att det naturligtvis är de sämsta delarna av hjorten man har malt ner till färs. Men kan de ha malt ner...? Inte har de väl...? Är det hjortfittefärs?!

Jag deponerade samtliga biffar i hundens matskål och åt bara potatis.

Lätt på topp tio av det roligaste jag läst på pf :lol:

 

Igår var det dags att vara barnvakt men ungen däckade en kvart efter att hon kom innanför dörren och sov sen tills hon blev hämtad av sin mamma. Nöt!
Välartat barn :-D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dock är Jens mycket nöjd med att ha slagit ut flest svenskar, detta för 300 års svenskt förtryck av Skåne. Han poäengterar att han inte hämtar ut vinsten i svenska femhundringar då Karl XI brände Loshult.

 

Jens lämnar lokalen med ett "död åt Karl XI"."

 

:lol:

 

Gj well played!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty, ty för alla gratulationer. 83k eek blev det. Svider ju så klart att inte gå hela vägen men blindsen gjorde att vi alla tre var ganska short mot slutet. Handen jag åker på är en jättemisstajmad bluff och... tja, inte mycket mer med det.

 

Får skriva lite längre sen när jag är hemma i Svedala. Nätet är för kasst här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...