Gå till innehåll

Live eller online, vad är egentligen roligast?


Scrubs

Recommended Posts

Reality beats fiction by far.

 

Det enda dryga med livepoker (jag menar då homegames) är delnings och vaskningsproceduren som blir lite tjatig när det är få spelare kvar vid bordet. Men det kan jag leva med. Känslan och stämningen vid ett livegame gör det så mycket mera värt än å sitta framför datorn å häcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt klart live, dock stör jag mig också litegrann på det här med betänketiden, har absolut inget emot när man sitter och funderar ett bra tag när man ställs inför ett större bet. Dessto drygare är det dock med folk som måste tänka varje gång preflop hur de ska göra, och när de ställs inför ett bet så syns det på dem att de ska syna men ändå ska dom sitta och pilla lite med markerna ett bra tag innan de tillslut kastar in dem.

 

Detta är problem som oftar inträffar med relativt oerfarna spelare, men det brukar ju bli bättre med tiden så man får väl ha överseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis roligare att spela.. Live än Online..

 

Men om man vill dra in pengar finns det inget smidigare sätt för mig än att lira online, jag kan välja mina tider och sitta i kalsonger.

 

Ser live spel som ett sällskapspel .. med sport och givetvis lite spänning.. Men då har jag inte tillgång till någon klubb eller dyl så jag har inte så mycket erfarenhet..

Att tillägas är att jag är ganska blödig som person och tycker det är mycket smidigare att bara ha ett namn framför sig på skärmen :):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live är roligast, visserligen har jag bara spelat homegames med kompisar men det ger en helt annan känsla att sitta o peta in marker själv och fylla på med lite psykningar. :twisted:

 

Vid onlinespel är det däremot skönt att kunna härja fritt utefter resultat. På homegames tar man ju inte direkt och slänger kortlek, marker och bord på den som dragit ut en medans online kan man hiva och skrika precis vad man vill (sålänge man inte blir vräkt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är roligare att spela online! :D

 

Visst, det är roligt med livespel då och då, mer adrenalin och mer socialt, men jag gillar tempot online. Hur kul är det att sitta och folda i en timme (live) för att man inte får några kort, något som aldrig händer online (eftersom man spelar så många fler givar på en timme). En vinst i en liveturnering är kul, men jag tycker att en vinst i en onlineturnering är precis lika kul.

 

Det finns andra fördelar med att spela online också: man kan avbryta efter en halvtimme om man inte känner sig i form (alternativt spela tio timmar i sträck om man känner för det), man har hundratals olika bord/turneringar att välja på, osv, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kul att spela live med kompisar. Men att spela live med ett gäng långsamma tråkmånsar kan jag vara utan.

Att spela 30 händer i timmen är inte min grej, det är typ som att prya på Konsum när man lika gärna kan arbeta på Ica som ligger mitt i mot. :)

 

Online gillar jag bäst pga av att man kan spela så många händer på kort tid, allt går snabbt och smidigt. Sen är utbudet av spel oersättningsbart.

 

men en stor nackdel - man kan inte se/läsa motståndarna.

 

Ja det är klart, men efter många timmars spel framför datorn så lär man sej läsa online spelare hyffsat bra ändå, men inte i lika stor utsträcking som man kan läsa någon vid livespel då förstås. ;)

 

Tjena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...