cOP Postad 14 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Ingen read här men måste nästan folda väl? Vill inte spela om hela stacken med denna handen och har flera spelare bakom. ** Alliance [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - cOPstER sitting in seat 1 with $209.53 - patrickbxl sitting in seat 2 with $1106.73 - westfelt sitting in seat 3 with $215.10 - Richtenb sitting in seat 4 with $333.74 [Dealer] - Smallfaces sitting in seat 5 with $76.35 - QuarterTon sitting in seat 6 with $195.00 Smallfaces posted the small blind - $1.00 QuarterTon posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , cOPstER raised - $8.00 patrickbxl called - $8.00 westfelt folded Richtenb folded Smallfaces called - $8.00 QuarterTon called - $8.00 ** Dealing the flop: , , Smallfaces checked QuarterTon bet - $20.00 cOPstER ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Jack: Fold på floppen när preraisarn betar 2/3 efter att båda checkat kan du väl inte vara seriös med? Varför isåfall? Nej, jag tog väl i lite kanske. Poängen var att det inte var en flopp att riskera hela stacken på. Floppen är ju läskig för fi med så du kommer nog inte stacka honom om han har lägre överpar. Det enda du kan tänkas leda mot som han kan spela för hela stacken med är ju typ just den handen han visade och där ligger han inte efter speciellt mycket. Så håll ner potten typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 14 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Mm du har helt rätt. Överspelar flopp och underspelar turn kan vi väl komma fram till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Mm du har helt rätt. Överspelar flopp och underspelar turn kan vi väl komma fram till Hehe. Tycker iofs det är en ganska klar fold på turn. Om du har read på honom som stabil. Sen att det var fel den här gången är ju ganska irrelevant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 14 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Och vad tänker denna snubben? Nämn en hand han slår ** Beetle [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - landlordSam sitting in seat 1 with $106.25 - Lazard sitting in seat 2 with $167.86 - jhgk sitting in seat 3 with $394.00 - uhkapeluri sitting in seat 4 with $235.05 - cOPstER sitting in seat 5 with $198.90 [Dealer] - n0ah sitting in seat 6 with $189.00 n0ah posted the small blind - $1.00 landlordSam posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , Lazard folded jhgk folded uhkapeluri folded cOPstER raised - $8.00 n0ah called - $8.00 landlordSam called - $8.00 ** Dealing the flop: , , n0ah bet - $17.00 landlordSam folded cOPstER called - $17.00 ** Dealing the turn: n0ah bet - $44.00 cOPstER called - $44.00 ** Dealing the river: n0ah went all-in - $121.00 cOPstER called - $121.00 n0ah shows: , cOPstER shows: , cOPstER wins $385.00 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 14 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Mm du har helt rätt. Överspelar flopp och underspelar turn kan vi väl komma fram till Hehe. Tycker iofs det är en ganska klar fold på turn. Om du har read på honom som stabil. Sen att det var fel den här gången är ju ganska irrelevant. Jao men tror inte han spelat lika dant om jag betat 2/3 på turn här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Mot just P-son så hade jag nog inte valt att checkraisa floppen med KK. Han har en bra hand eftersom han raisar preflop men han skulle nog kunna komma ifrån JJ-QQ på turn ifall du c/r flopp. Jag gillar snarare att leda ut floppen med ett potbet, syna eventuella omslag för att sedan potbetta turn så länge inte brädans struktur påverkas nämnvärt av turnkortet. Som spelat så måste du ju släppa på turn, inte ofta du leder mot honom här givet hans spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 14 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Får ingen ordning på denna handen, antagligen är jag bara en fegis. Checkar egentligen för att han ska bluffa, men det blev allt en väldigt stor bluff ** Joe Blogs [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Chefen4077 sitting in seat 2 with $200.00 [sitting out] - Zooot sitting in seat 3 with $254.15 [Dealer] - cOPstER sitting in seat 4 with $683.92 - Balou sitting in seat 6 with $470.25 cOPstER posted the small blind - $1.00 Balou posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , Zooot folded cOPstER raised - $7.00 Balou called - $7.00 ** Dealing the flop: , , cOPstER bet - $11.00 Balou called - $11.00 ** Dealing the turn: cOPstER bet - $25.00 Balou called - $25.00 ** Dealing the river: cOPstER checked Balou bet - $72.00 cOPstER ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 14 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Spelat 2000rejkade händer idag vilket borde betyda runt det tredubbla totalt. Otroligt att man kan vara inblandad i så få stora potter på så lång tid. De gångerna jag träffat en bra hand har bordet bara tvärdött, men men så är ju vissa dagar. Lämnade ett bord med 670 och ett med 350. Har inte torskat ner till under 100 på något bord. Ändå är jag minus lite, har bara blött iväg.... Tur att man hinner kränga en del bananer på 2k rejkade Levlandet till NL200 har väl gått sådär så långt. Ligger ungefär +/- vilket inte är någon katastrof. Brukar ta ett tag att anpassa sig till en ny nivå. Nu ska jag ta ett välförtjänt glas läsk och klämma lite chilinötter vid tvn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 När man ser stackarna du brukar sitta med så tror man du har dragit in hur mycket som helst på NL200 Hoppas plusset kommer snart. För mig går det ju tvärtom. Massa + i början för att sedan börja backa Att gå från minus till + känns snäppet bättre faktiskt. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Ja, brukar själv tro att jag måste vara rätt mycket plus eftersom jag ofta har över 600 på nått bord. Tyvärr räcker det inte när man blöder iväg så mycket småpotter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Ah statlig rakeback med posten. Då va man rik igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stinkbock Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Fisk-Kaxe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Har spelat poker, mestadels på internet sen förra sommaren och gått över till att mer och mer ha det som en betydande inkomst Lever du på pokern nu ? Bra dagbok annars, keep it up ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Tjena. Altid kul att läsa dagböcker av folk som spelar på samma nivå som en själv. Vore kul att veta vad du har för stats. Du säger att du blöder mycket. Och ser man på dina HH's som du postar här så verkar du ju bara spela monster PF. Den stora skillnaden på spelet när man går upp i stakes är ju aggresiviteten vid borden. Rigtigt svårt och dyrt att spela mot semiloose/aggresiva spelare om man är för tajt. Sen undrar jag vad du tycker om Prima. Har själv inte velat spela där eftersom att man har hört att det bara sitter grinders vid borden. Men när jag ser dina HH's så verkar det inte riktigt så. Känner att jag förlorar en del pengar på att inte ha någon banan deal när jag spelar (Party/Pacific). Hur resonerar du? Är det så hårt motstånd som man hört. Eller är det jämförbart med andra sajter. Är det (för dig) mer lönsamt att spela mot kanske lite bättre spelare, med banandeal. Eller utan mot fiskigare motstånd. Typ Party. Känner att jag fan inte orkar flytta runt pengarna för bonusar längre. Enda bonusarna som är värda det besväret är ju dom riktigt stora. Och det finns inte så många bra sånna. /Balobas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Lever du på pokern nu ? Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Tjena.... Har tyvärr inget statistikprogram. Ska skaffas innan månaden är slut. Spelar ganska många händer så länge jag är först in med raise men känns som jag ger bort för mycket värde med CB's ur position där motståndarna antagligen floatar hälften av gångerna. Känner att jag själv har stora problem att spela så. Dvs syna preflop i position och sedan spela handen flera gator. Hamnar för ofta i "raise eller fold" tänket på floppen. Vågar nästan aldrig spela tom vilket det känns som många andra gör på den här nivån. Annars börjar jag känna mig mer och mer beväm med summorna och spelet vid borden, brukar ta ett tag för mig på en ny nivå så inget konstigt. Bara back ytterst marginellt så långt. På NL100 var det iallafall väldigt värt att spela Prima. Motståndet är snarare sämre än på de andra sidor jag testat (party, eurobet). På NL200 verkar betydligt fler av spelarna vara duktiga. Kan inte jämföra med andra sidor då jag inte testat. Tycker banandealen är vääääldigt mycket bättre än bonusar och antagligen bättre än att spela mot dåligt motstånd med. Spelar man mycket är det två inköp om dan liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Ok, tack för svaret. Blir nog till att prova prima ett tag. /Balobas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Hittade äntligen tillbaka till plusset på nl200 inatt, +$50 typ Nåja det börjar kännas som jag har bättre koll på nivån iaf. Hade gått plus bättre om jag inte åkt på ren skit. Lirade väl 6-7 timmar så bananerna lär det inte vara något fel på. Tänkte att jag skulle letat upp lite intressanta händer innan jag började spela idag men nu kommer jag inte ens in på prima. Antar att både HH's och grind får vänta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Men TILT Medan prima va nere var jag och köpte ett nytt ram-minne då jag tyckt datorn gått i smör senaste dagarna. Installerade och verkade inte vara några problem. Drog upp lite bord och POFF datorn startar om. Jaja säkert bara något tillfälligt...startar upp igen. 5 min senare, POFF igen, datorn startar om utan förvarning. Åska i trakterna så kan vara spänningsfall också. Avvaktar lite med spelandet iaf. Orka att d krashar i nån jätte pott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Sweet. Plussade snabbt 400 efter att ha hittat några set och 2par på flopparna. Tyvärr startade datorn om för tredje gången så nu vågar jag verkligen inte spela. Måste forska lite i vad detta beror på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Ny session på g nu. Denna handen nyss. Är det rätt att bara syna på turn för att kunna få värde på river mot en ganska bra fi? Känns inte som det finns några drag han kan ha. ** Danny Boy [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - URFish2Me sitting in seat 1 with $188.45 [Dealer] - jhgk sitting in seat 2 with $190.00 - swany10 sitting in seat 4 with $451.54 - cOPstER sitting in seat 5 with $201.60 - Balou sitting in seat 6 with $18.75 jhgk posted the small blind - $1.00 swany10 posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , cOPstER raised - $7.00 Balou folded URFish2Me folded jhgk folded swany10 raised - $12.00 cOPstER called - $12.00 ** Dealing the flop: , , swany10 checked cOPstER checked ** Dealing the turn: swany10 checked cOPstER bet - $16.00 swany10 raised - $32.00 cOPstER called - $32.00 ** Dealing the river: swany10 bet - $60.00 cOPstER called - $60.00 swany10 shows: , cOPstER shows: , cOPstER wins $207.00 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Äkta cooler ** Imaginary Love [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - cOPstER sitting in seat 1 with $198.45 - Utkopt sitting in seat 2 with $134.20 - kulashaka sitting in seat 3 with $207.15 - tl sitting in seat 4 with $197.00 [Dealer] - TCUfrog sitting in seat 5 with $329.90 - Nadja sitting in seat 6 with $213.70 TCUfrog posted the small blind - $1.00 Nadja posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , cOPstER raised - $7.00 Utkopt raised - $17.00 kulashaka folded tl folded TCUfrog folded Nadja called - $17.00 cOPstER raised - $47.00 Utkopt called - $47.00 Nadja folded ** Dealing the flop: , , cOPstER bet - $100.00 Utkopt went all-in - $87.20 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: cOPstER shows: , Utkopt shows: , Utkopt wins $283.40 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Standardsyn? ** Mr Manners [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - double_quack sitting in seat 2 with $188.50 - betbetter sitting in seat 3 with $172.45 - cOPstER sitting in seat 4 with $193.60 - URFish2Me sitting in seat 5 with $254.20 [Dealer] - Beastface sitting in seat 6 with $199.70 Beastface posted the small blind - $1.00 double_quack posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , betbetter raised - $7.00 cOPstER called - $7.00 URFish2Me folded Beastface folded double_quack folded ** Dealing the flop: , , betbetter checked cOPstER bet - $12.00 betbetter called - $12.00 ** Dealing the turn: betbetter checked cOPstER checked ** Dealing the river: betbetter bet - $25.00 cOPstER called - $25.00 betbetter shows: , cOPstER shows: , cOPstER wins $89.00 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Okej, här är första riktigt svåra handen där jag har ett beslut. Joe är svensk och har inte gjort något konstigt så långt. Hur spelar jag från turn? ** Junk Yard [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - URFish2Me sitting in seat 1 with $159.95 - bjatlor sitting in seat 2 with $299.24 - cOPstER sitting in seat 3 with $333.10 - CaptBob9943 sitting in seat 4 with $197.00 - Joe_21 sitting in seat 5 with $227.60 - PokerBanker sitting in seat 6 with $147.00 [Dealer] URFish2Me posted the small blind - $1.00 bjatlor posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , cOPstER raised - $7.00 CaptBob9943 called - $7.00 Joe_21 called - $7.00 PokerBanker folded URFish2Me folded bjatlor called - $7.00 ** Dealing the flop: , , bjatlor checked cOPstER bet - $22.00 CaptBob9943 folded Joe_21 called - $22.00 bjatlor folded ** Dealing the turn: cOPstER ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts