Ruterkung Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Fi visar upp tydliga maniac tendenser och körde på stenhår mot mig med QT utan träff eller drag innan. Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with T, T. 2 folds, Button raises, Hero 3-bets, BB caps, Button folds, Hero calls. Jag trebetar givetvis buttons höjning och allt blir perfekt när BB(maniacen) cappar och button foldar. Flop: (10 SB) 7, 2, 4(2 players) Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls. Trevlig flop. Bara att köra på. Turn: (9 BB) J(2 players) Hero checks, BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls. Inget överdrivet farligt kort så jag cr, blir dock passiv när fi trebetar. Bör jag inte cappa för min hand borde väl vara tillräckligt stark mot fi's HD? Om jag cappar, bör jag då beta river oavsett kort eller bara checkcalla om A kommer? River: (15 BB) Q(2 players) Hero checks, BB checks. Final Pot: 15 BB Citera
Hjort Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 In med fyrbeten på turn, varför ska knekten ha hjälpt honom? Citera
Ruterkung Postad 29 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2006 In med fyrbeten på turn, varför ska knekten ha hjälpt honom? Jo, det är nog bäst. Hur långt tror du jag kan gå om en t.ex 9 kommer på turn? Citera
Stahl Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 In med fyrbeten på turn, varför ska knekten ha hjälpt honom? Jo, det är nog bäst. Hur långt tror du jag kan gå om en t.ex 9 kommer på turn? Om inte knäkten hjälpte honom, varför skulle en nia ha hjälpt honom då? Citera
Ignatius Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Mot en maniac bör nog turn cappas. River hade jag checkat med två överkort, men jag tror inte att det är någon större EV-skillnad mellan check och bet, en maniac kan ju mycket väl ha spelat A-skräp och ha träffat skräpet. Citera
Ruterkung Postad 29 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2006 In med fyrbeten på turn, varför ska knekten ha hjälpt honom? Jo, det är nog bäst. Hur långt tror du jag kan gå om en t.ex 9 kommer på turn? Om inte knäkten hjälpte honom, varför skulle en nia ha hjälpt honom då? Inte för att jag tror en 9:a skule ha hjälpt honom men frågan är ju om jag ska orka trebeta/cappa river då också... Citera
Hjort Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Om inte knäkten hjälpte honom, varför skulle en nia ha hjälpt honom då? Nian hjälper nog en större del av hans HD än en knekt. Tror jag. Framför allt är det intressant att se hur han reagerar på trissmöjligheten. Citera
Recommended Posts