Bjorn_ Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Relevant fi är ungefär 7/5 preflop med AF 1 och WtSD 20% över ca 150 händer. Pre-flop: (10 players) Hero is UTG+2 with J:diamond: J:club: UTG calls, UTG+1 folds, Hero raises, 2 folds, MP3 3-bets, 5 folds, Hero calls. Flop: T:diamond: T:club: 7:diamond: (8.5SB, 2 players) Hero checks, MP3 bets, Hero calls. Har aggrotomtat mig en del på bordet och tror därför knappast att fi lägger två överkort vare sig mot ett donkbet eller en CR. Min plan är därför att checksyna floppen för att sedan checkhöja turn om det kommer ett underkort, checkfolda om det kommer ett ess eller checksyna om det kommer K eller Q. Turn: K:spade: (5.25BB, 2 players) Hero checks, MP3 checks. Checkar med avsikt att syna. River: A:diamond: (5.25BB, 2 players) Hero ??? Här känns det ju givet att han är så tight preflop i princip omöjligt att jag har bästa handen. Å andra sidan är han ju också en vek djävel och potten ger fem gånger pengarna. Är det värt att fyra av ett bet här och representera färg, tripps, tvåpar och hoppas att fi kan lägga en stark hand? /Bjorn Citera
heltok Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 RR på floppen. massor med överkort som kan komma som du inte vill se. bättre att han foldar KQ än att du blir utdragen på turn. med ess på river blir det nog checkcall. Citera
Sjoberginho Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Check-fold. Det enda du slår är 8-8 och 9-9...han kan iofs ha det när han checkar ner på turn, men annars skulle jag tro du är slagen väldigt många gånger här. Även om han skulle ha Q-Q så kanske han synar ner trots den farliga brädan. Citera
Recommended Posts