martine Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 ANTES/BLINDS tyndmar posts blind ($0.50), betzonelover posts blind ($1). Dealt to kr5000 [ JD,JS ] PRE-FLOP kr5000 bets $2 MongolShwdwn calls $2 MbayJ bets $3 tyndmar folds betzonelover folds kr5000 bets $2 MongolShwdwn calls $2 MbayJ calls $0.30 and is all-in. FLOP [board cards JH,7C,8H ] kr5000 bets $1 MongolShwdwn bets $2 kr5000 bets $2 MongolShwdwn bets $2 kr5000 calls $1. TURN [board cards JH,7C,8H,2D ] kr5000 checks MongolShwdwn bets $2 kr5000 calls $2. RIVER [board cards JH,7C,8H,2D,5H ] kr5000 checks MongolShwdwn bets $2 kr5000 bets $4 MongolShwdwn bets $4 kr5000 calls $2. Fi har varit och rotat i flera händer och verkade LAG Mina frågor är: 1. Var det rätt att cappa preflop? 2. Spelade jag handen för vekt efter floppen? Var rädd för stegen Citera
Ruterkung Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Tycker du spelar handen bra. Jag hade varit rädd för färgen, inte stegen. Citera
heltok Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 hade också varit rädd för färgen så jag hade cappat turn. är man slagen har man 10outs. men oftast är man inte det. in med chipsen! Citera
Ruterkung Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Eftersom jag är jättebra på att läsa handhistorys så såg jag inte att du callade turn, där ska du givetvis höja. Citera
martine Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2006 Ok. Kul att folk orkar svara. Alltså jag synade 3-beten på floppen. Borde kanske cappat. Synade sedan hans bet på turn. Borde kanske höjt turn istället för river men trodde jag var slagen av stegen och ville dra till kåk. Fick ingen kåk men med största sannolikhet ledde jag och höjde därför. När han höjde emot fick jag kalla fötter och synade 3-beten. Vad tror ni han hade? Citera
heltok Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Ok. Kul att folk orkar svara. Alltså jag synade 3-beten på floppen. Borde kanske cappat. Synade sedan hans bet på turn. Borde kanske höjt turn istället för river men trodde jag var slagen av stegen och ville dra till kåk. Fick ingen kåk men med största sannolikhet ledde jag och höjde därför. När han höjde emot fick jag kalla fötter och synade 3-beten. Vad tror ni han hade? läser jag rätt cappas floppen. tror han hade 88 eller AT. Citera
MacDaddy Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 han kan va på en flushdrag, mga spelar det så aggressivt. Men du måste beta turn, en stop & go åtminstone. Citera
Plantinga Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Om du drar ner på tempot på turn för att du misstänker att du är slagen och vill titta på rivern för att se om du hittar kåk, kan du ju inte sedan spela rivern som om du hade kåk fast än du inte har det. Av ditt riverspel att döma kan du inte varit speciellt rädd för att vara slagen på turn. På rivern bör du däremot vara lite rädd för färgen. Förflytta din agression ifrån rivern till turn. Jag tycker att du skall beta ut på turn, om du blir reraisad kan du ev trebetta eller syna ner. Citera
Recommended Posts