Bjorn_ Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Ritz Poker Online $1/2 Hold'em (10 handed) Dags att försöka cleara decemberbonusen utan att gå back (£5/h). Bordet har ca 35% flops seen. Av trash talket att dömma är flera av fi hyffsade spelare som är där för att cleara bonusen. Preflop: Hero is BB with 9 3 UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO folds, button folds, SB calls, HERO checks Frispel, bara att tacka och ta imot. Flop: (5 SB) 3 8 4 (5 players) SB checks, HERO bets, UTG folds, UTG+1 folds, MP2 calls, SB folds Kan tyckas väldigt vågat att betta här med bottenpar plus overcard kicker men å andra sidan känns alternativen sämre. Trotts allt är chansen stor att ingen träffat på denna flop. Han som synar är en lurig en som gillar att bluffa. Turn: (3½ BB) 7 (2 players) HERO bets, MP2 calls Är rätt övertygad om att ifall jag checkar så kommer han betta oavsett hand och det är ju inte bra. Att betta på floppen och sedan när den tredje klövern kommer på turn betta igen är ganska typiskt för mig om jag har ett färgdrag vilket gör att jag inte tror han vågar bluff raisa. River: (5½ BB) A (2 players) HERO checks, MP2 bets, Hero calls. Blir ju aningen skraj för ässet men samtidigt har jag känslan att han kan tänkas bluffa en hyffsad andel av tiden, altså syn. Results: MP2: shows [5c Qs] (High Card Ace) HERO: shows [3d 9d] (A Pair of Threes, Ace high) HERO collected 7.25BB from Main pot /Bjorn * RP - QoS * Citera
Barf Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Skulle personligen lagt mig för ett bet på flop eftersom potten knappast är värd att jaga. Potterna blir inte mycket mindre än 2.5 sb. Dessutom är 2 av dina outs lite halvfarliga på detta brädet, 9 och 3 kan inte anses vara drömkort på detta brädet. Hade potten varit höjd pre-flop skulle jag kunna tänka mig stanna kvar ... /Mvh Peter Citera
greywolf Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 han var ju inte världens klyftigaste din motspelare diretk. Citera
ayecappy Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 check fold på floppen men betten på turn o check rivern är standard. Citera
Bjorn_ Postad 3 December , 2004 Författare Rapport Postad 3 December , 2004 Skulle personligen lagt mig för ett bet på flop eftersom potten knappast är värd att jaga. Potterna blir inte mycket mindre än 2.5 sb. Dessutom är 2 av dina outs lite halvfarliga på detta brädet, 9 och 3 kan inte anses vara drömkort på detta brädet. Hade potten varit höjd pre-flop skulle jag kunna tänka mig stanna kvar ... /Mvh Peter Nu är ju potten 5 sb (2½BB). För övrigt är det ju just att potten är så liten som det är värt att betta ut men inte att syna. Tänk dig in i de andra spelarnas sits i stället, sitter du med händer som 78, K4 etc å vill/vågar du nog inte syna ett bet från BB som kan ha precis vad som helst. Skulle handen varit höjd preflop blir ju det en nobrainer för dom. /Bjorn Citera
Barf Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Nu är ju potten 5 sb (2½BB). För övrigt är det ju just att potten är så liten som det är värt att betta ut men inte att syna. Mitt fel, var lite trött när jag skrev posten Tycker ändock potten är för liten för att attackeras med en sån marginell hand som i ditt fall. Skulle handen varit höjd preflop blir ju det en nobrainer för dom. Enligt mina erfarenheter gillar callingstations att syna vare sig potten är stor eller liten, dom tittar helt enkelt inte på såna irrelevanta omständigheter /Mvh Peter Citera
Bjorn_ Postad 5 December , 2004 Författare Rapport Postad 5 December , 2004 Hadde jag read på en eller flera fi som calling stations så håller jag med om att spelet blir tveksamt eller felaktigt. Så var dock inte fallet. Ska jag vara ärlig så tror jag han som callade ner mig hela vägen läste mig som en bluff vilket ju då inte var fallet. Visst kan man tycka att potten är liten men å andra sidan kan man se det som att man får odds på 1:5 att försöka stjäla potten. Sannolikheten att antingen ingen annan träffat eller att en vek spelare viker ner en något bättre hand borde vara bättre än så. Tror man kan hitta bra argument för både check-fold och bet i det här läget. Däremot tror jag man är rejält fel ute om man check-synar. /Bjorn Citera
Recommended Posts