Gå till innehåll

FLT - AQo spelas hur på turn?


in|sane

Recommended Posts

Preflop och flop spelar sig självt. Dock, när bordet parar sig med mellanparet, ska jag sakta ner på turn då när det checkas till mig? Tyiskt tomte move att syna med mellanpar, men skulle ju kunna sitta med en svag Q och kanske ett MP typ. Förlorar jag för mycket värde att checka turn, känns jävligt vekt att göra det. Finns det fold när han check - raisar, kan han ha annat än en 7a på hand ?

 

Ultimate Bet 2/4 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Qheart.gif, Aspade.gif.

2 folds, UTG+2 calls, Big calls, 3 folds, Hero raises, SB calls, 1 fold, UTG+2 calls.

 

Flop: (8 SB) 5heart.gif, 7heart.gif, Qspade.gif(4 players)

SB checks, UTG+2 checks, Hero bets, SB calls, UTG+2 calls.

 

Turn: (5.50 BB) 7diamond.gif(4 players)

SB checks, UTG+2 checks, Hero bets, SB raises, UTG+2 folds, Hero calls.

 

River: (9.50 BB) 6heart.gif(3 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 11.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt om jag säger att han satt på färgen? Jag tycker att du ska lägga på turn eller slå om. Syn är det sämsta alternativet.

 

Kan inte du bara lägga ner...Varken första eller andra gången du skriver i en FLT tråd som du tror är NL. Ska du läsa och kommentera HH kandu ju börja med att titta på vilken form det är som spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns absolut spelare som har svaga Q och tror att deras hand blir bättre när 7:an kommer eftersom de får tvåpar. En annan kategori tycker att det är roligt att bluffa att de fått in trissen. Jag ser inte hur du kan komma loss från handen; syna ner.

 

Ok, med andra ord spelade jag den korrekt. Alltid lika kul att bli utdragen av monster som 74o...Oh well.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt om jag säger att han satt på färgen? Jag tycker att du ska lägga på turn eller slå om. Syn är det sämsta alternativet.

 

Kan inte du bara lägga ner...Varken första eller andra gången du skriver i en FLT tråd som du tror är NL. Ska du läsa och kommentera HH kandu ju börja med att titta på vilken form det är som spelas.

 

Okej sry, det ska inte hända igen, men du blev väl inte sur bara för att jag sa att ditt alternativ var det sämsta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt om jag säger att han satt på färgen? Jag tycker att du ska lägga på turn eller slå om. Syn är det sämsta alternativet.

 

Kan inte du bara lägga ner...Varken första eller andra gången du skriver i en FLT tråd som du tror är NL. Ska du läsa och kommentera HH kandu ju börja med att titta på vilken form det är som spelas.

 

Okej sry, det ska inte hända igen, men du blev väl inte sur bara för att jag sa att ditt alternativ var det sämsta?

 

Det va ju inte det sämsta, callar han bara ner handen så lägger han 2 betts till. Raisar han så kan han få lägga 4betts för att se en showdown. MAn kan reraisa flop för att förvissa sig om man ä slagen lr ej men raisar turn för info gör man aldrig då det inte finns ngn anledning, man sparar inget på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt om jag säger att han satt på färgen? Jag tycker att du ska lägga på turn eller slå om. Syn är det sämsta alternativet.

 

Kan inte du bara lägga ner...Varken första eller andra gången du skriver i en FLT tråd som du tror är NL. Ska du läsa och kommentera HH kandu ju börja med att titta på vilken form det är som spelas.

 

Okej sry, det ska inte hända igen, men du blev väl inte sur bara för att jag sa att ditt alternativ var det sämsta?

 

Det va ju inte det sämsta, callar han bara ner handen så lägger han 2 betts till. Raisar han så kan han få lägga 4betts för att se en showdown. MAn kan reraisa flop för att förvissa sig om man ä slagen lr ej men raisar turn för info gör man aldrig då det inte finns ngn anledning, man sparar inget på det.

 

Som sagt så missade jag att det var FL så jag tar tebax den kommentaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, med andra ord spelade jag den korrekt. Alltid lika kul att bli utdragen av monster som 74o...Oh well.

Kom ihåg det till nästa gång och vik om samma spelare CR dig på turn. Åtminstone tills du lärt känna honom bättre.

 

Mmm kan ju vara en bra ide. Synd att man är så kass på att skriva notes, får fasen jobba på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt om jag säger att han satt på färgen? Jag tycker att du ska lägga på turn eller slå om. Syn är det sämsta alternativet.

 

Kan inte du bara lägga ner...Varken första eller andra gången du skriver i en FLT tråd som du tror är NL. Ska du läsa och kommentera HH kandu ju börja med att titta på vilken form det är som spelas.

 

Okej sry, det ska inte hända igen, men du blev väl inte sur bara för att jag sa att ditt alternativ var det sämsta?

 

Vad du tänkte/tyckte om handen kändes rätt irrelevant eftersom du blandat ihop FL och NL. Så nej, jag blev inte sur över din kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om flopen hade varit regnbåge hade ni spelat likadant?

 

En idé kan vara, åtminstone om Fi är agressiv, att checka turn för att inducera en bluff och samtidigt minimera kostnaderna när man är slagen. Eller gör risken för att ge frikort att det inte är värt detta?

 

Jag agerar sist, så check på turn skulle bara ge Fi en möjlighet på rivern att bluffa. Dock får han ju inte bort mig från handen med ett bet där. I längden tror jag att man tjänar på att betta turn för att få svagare Q att syna + de som sitter på drag. Att visa svaghet genom check för att eventuellt få ett bet av Fi på rivern uppväger inte det man förlorar på turn genom att checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...