Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

spela jäkligt tajt tidigt i turneringen och i "mellan skedet", sen är blindsen börjar gå upp så kan du börja stjäla och ställa in om du blir short! väldigt många tomtar så om du e bra så uttnytja det genom att spela ut dom =)

Postad

Är ju en ofantlig massa spelare med i dom freerolls jag sett, och alltså krävs det en del "tur" för att gå långt. Jag skulle ställa in ungefär alla händer preflop och hoppas jag bygger en fin stack. Annars åker man ut, men det va ju gratis. :)

Postad
Är ju en ofantlig massa spelare med i dom freerolls jag sett, och alltså krävs det en del "tur" för att gå långt. Jag skulle ställa in ungefär alla händer preflop och hoppas jag bygger en fin stack. Annars åker man ut, men det va ju gratis. :)

Det är ungefär den stategin jag kör. Allin med AA-77. AK, AQ, AJ, KQ. ALltid nån oseriös jävel som, synar ändå.

Postad

Det är ungefär den stategin jag kör. Allin med AA-77. AK, AQ, AJ, KQ. ALltid nån oseriös jävel som, synar ändå.

Alltid någon oseriös jävel som drar ut dig också.

Postad
spela jäkligt tajt tidigt i turneringen och i "mellan skedet", sen är blindsen börjar gå upp så kan du börja stjäla och ställa in om du blir short! väldigt många tomtar så om du e bra så uttnytja det genom att spela ut dom =)
Näää du ska se många billiga floppar i början. Många dåliga spelare är kvar då och det är ju dom du vill spela mot. Dom implicita oddsen är för bra.

Se alla floppar med alla par till priset av max 3xBB.

Alltid all-in preflop med AA-JJ/AK om du kan.

Postad

Alltid någon oseriös jävel som drar ut dig också.

Ja, det är det nog 8 av 10 ggr av fallen..

Postad

Se billiga floppar med Ax och två suited. Korten spelar, inga fancy moves.

Turn kan vara okej att syna eller betta om du har träff. Kommer taskigt river så är det check/fold som gäller såvida inte det är potodds till det.

Ta det lugnt, du har inte bråttom. Så länge du har ca 10 BB i stacken kan du limpa, 5 BB så är det allin preflopp som gäller.

Stjäla blinds från button brukar straffa sig i freerolls enligt mina erfarenheter. Däremot kan man tjäna fint när man sitter i blindsen.

Det går lite i cykler på något sätt. Pendlar mellan "normalt/allin-kalas/bubblespel". Normalt är att efter första pausen alternativt halva fältet borta brukar det vara bubblespel. Då kan det helt plötsligt gå att stjäla blinds.

Bara att tuffa på, rätt som det är korten med dig och dina tells stämmer. Då är det roligt! :D

Postad

Bomba allin med bra händer.

Hade inte spelat en freeroll på år innan jag satte mig på kul häromdagen. $200 freeroll på prima. Kom 34:a av 5000, dvs strax utanför pengarna =).

Postad
Bomba allin med bra händer.

Hade inte spelat en freeroll på år innan jag satte mig på kul häromdagen. $200 freeroll på prima. Kom 34:a av 5000, dvs strax utanför pengarna =).

Topp 30 betalades va? Blev du inte tiltad?