Supertequila Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 Enligt info på 2+2 så är bodog.com nere pga rättighetstvist med tredje part. För att komma in på Bodog ska man numera gå in på http://www.newbodog.com. Jag kan inte garantera informationens tillförlitlighet då jag inte haft möjlighet att kontakta kundtjänsten än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KniveN Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 Enligt info på 2+2 så är bodog.com nere pga rättighetstvist med tredje part. För att komma in på Bodog ska man numera gå in på http://www.newbodog.com. Jag kan inte garantera informationens tillförlitlighet då jag inte haft möjlighet att kontakta kundtjänsten än. http://www.newbodog.com/about/why-newbodog-com.jsp Jag kommer inte in på klienten heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 Ok, Cardplayer släppte en pressrelease så nu är det officiellt: Pressrelease Avinstallera mjukvaran. Ladda ner ny mjukvara från http://www.newbodog.com och installera så fungerar det sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 Funkade för mig efter nedladdning från den nya sidan... Man Midam Edit: fck it 2 minuter för sent Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KniveN Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 När jag skulle avinstallera Bodog klienten så gick det inte att ta bort en fil för att den används av en annan process, har ett program som fixar detta då ser jag att det är Absolute poker klienten som kör filen. Vad kan detta bero på? Tycker det är lite konstigt då filen ligger i Bodog mappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Det verkar figurera mycket rykten kring Bodog just nu på bl.a. 2+2. Några påstår att de blivit stämda på ca $50 mille och andra att de redan blivit fällda och att motparten därför tills vidare fått äganderätten för domänen. Det officiella finns ju även på newbodog.com och där beskriver man en tvist om äganderätt till domännamnet. Hur som helst så är det mycket ryktessspridning och lite fakta. Det är dock lite snopet då jag precis öppnat konto där och tänkte testa deras SnG ett tag efter att ha blivit less på Party Poker. Jag blir dock inte riktigt klok på mjukvaran som är "annorlunda" från det mesta andra man stött på men man kanske vänjer sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Trafiken på SNG är fett dålig. Nästan bara billiga nybörjar-SNG med 5 av 10 betalda platser (3ggr inköpet för 1a plats) som går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Trafiken på SNG är fett dålig. Nästan bara billiga nybörjar-SNG med 5 av 10 betalda platser (3ggr inköpet för 1a plats) som går. Hmm, på alla nivåer? Jag kommer nog att spela $10+1 och $20+2 (FR) och de flesta siter brukar ju ha gott om spel på den nivån. Nybörjar-SnG? Det där låter ju som om man kan dra igång några $5+0,5 och folda sig till pengarna, eller måste man sitta med och trycka med KK+ för att vara på den säkra sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Hmm, på alla nivåer?Jag kommer nog att spela $10+1 och $20+2 (FR) och de flesta siter brukar ju ha gott om spel på den nivån. Nybörjar-SnG? Det där låter ju som om man kan dra igång några $5+0,5 och folda sig till pengarna, eller måste man sitta med och trycka med KK+ för att vara på den säkra sidan? Beginners finns fr 2 till 16 dollars buyin. Payouten på t ex 16+1.60: 16-24-32-40-48 Har inte spelat dem så jag vet inte hur löst spelet är men supertight strategi borde vara optimal med tanke på prisstrukturen. Sen när man är ITM bör man väl vara hyperaggressiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Orka spela FR SnG med 5 priser... Men "vanliga" SnG med inköp $10-$20 tänkte jag på, är det vettig trafik där? Edit: Vet du/någon annan om någonstans där man kan kolla hur mycket trafik det är på SnG på olika nivåer på siterna? Man kan ju kolla antalet spelare och hur många som spelar turneringar resp. CG men kan man någonstans se t.ex. hur många $20+2 SnG som är igång just nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Vet inte hur trafiken är där. Den enda SNG jag spelar när jag får lusten är 110$ heads up turbo som är högst på heads up på siten och där får man motstånd relativt snabbt och nivån på motståndet suger kraftigt. Nästan gratispengar bortsett från variansen. Annars när jag kikar på sidan känns som att trafiken överlag på SNG är väldigt dålig förutom de där nybörjarSNG som jag berättade om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flap Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Tror ni att det är säkert att fortsätta spela här? Finns det ngn chans att alla konton helt plöstsligt blir frysta eller så? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 Vet inte hur trafiken är där. Den enda SNG jag spelar när jag får lusten är 110$ heads up turbo som är högst på heads up på siten och där får man motstånd relativt snabbt och nivån på motståndet suger kraftigt. Nästan gratispengar bortsett från variansen. Annars när jag kikar på sidan känns som att trafiken överlag på SNG är väldigt dålig förutom de där nybörjarSNG som jag berättade om. Jaha, då var man igång... Fel tid för jänkare verkar det som, det är helt tomt i köerna till både $10 och $20 nu! Får väl dra en $5 medan jag väntar på folk... Edit: Ahhh, första potten på Bodog är min! Fick 1010, synade en miniraise och 3 synare innan jag bettade ut en låg flopp och tog hem potten utan motstånd. "Nya spelare-riggen" verkar i alla fall vara på min sida... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
and217 Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2007 Funkar bodog för er ? Jag stöter pa problem innan ens klienten skulle starta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 26 Februari , 2008 Rapport Share Postad 26 Februari , 2008 Läste på P5 att bodog skulle ha ett eget championship ala wcoop och ftops. Hittar inget på deras hemsida om det dock. Någon som har nån länk till mer info? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 För ca 1 år sen tyckte iaf jag att trafiken på 10+1 va ok för att vara en fristående site. Bara man spelar på tider då jänkarna är vakna. Sen va det bra att rulla ur bingen lite tidigare på helgerna och fånga packade jänkare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ackeman Postad 28 Mars , 2008 Rapport Share Postad 28 Mars , 2008 Jag har rätt svårt för klienten, tycker inte alls om borslayouten. Är det bara jag som tycker så här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 12 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2009 Någon som spelar här? ...vill veta lite om trafik vid cg. Intreserad av siten för den är kompatibel med mac ...slipper köra virituellt XP ! Någon som har omdömmen? EDIT: Verkade visst bara funka genom webbläsare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts