Gå till innehåll

FLT - SH, KQo flop CR på BB


Ayahuasca

Recommended Posts

PokerRoom 15/30 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Kheart.gif, Qclub.gif.

UTG raises, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: (4.50 SB) 9club.gif, Theart.gif, 3diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises

 

UTG är 43.5/27/1.8 efter 200 händer.

 

Brukar växla mellan att 3-betta och syna med KQ preflop HU på BB. Nu synade jag och plockade upp gutshot samt överkortsdrag. Tar kommandot genom en checkraise för att jag tror mig ha hyffsad equity mot en standard HD, 35-40% och vill jaga mitt drag aggressivt. Marginellt?

 

Problemet är, som jag ser det, att jag inte har en speciellt bra foldequity på den floppen. Vad synar inte ner mig?

Jag bryter inte tillräckligt många A-hög eller par ur hans HD och han ger inte upp med många drag.

En annan sak jag tänkte på var att UTG är ganska LAG för 4-5-handat spel (vilket det överlag hade varit) så jag måste egenligen räkna med en bredare HD. Potten är dessutom så liten att den kanske inte är värd att bitcha om överhuvudtaget?

 

Hur som helst, synpunkter på det här? Vad hade ni gjort och hur hade ni följd upp på turn och river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag 1/2 FR, och du spelar 15/30 SH, så är ju bara en liten minimal skillnad i de nivåer vi spelar, men ändå, gör ett försök till analys / kommentar iaf. ;)

 

Tror inte man kan räkna med att få Fi att folda ngn hand på flop genom en checkraise. Har han missat sin hand totalt (typ A5s) eller bara ser överkort till sitt MP (typ 44, 55, 66) så kommer han ju syna ner din raise då det ligger en del i potten (om inte direkt odds för syn så lär han väl ha implicita odds för att sätta en runner - runner stege,färg, top par med A).

Sitter han med en stor hand typ Ak, Aqs, kommer han inte heller lägga. Anledningen till att man gör en check/raise här är att man vill försöka få ett frikort på turn. Nu sitter du dock i lite kass position och måste checka ut och hoppas att fi checkar efter. Hade du haft position hade detta varit lite lättare (har jag fått för mig iaf).

 

så för att sumera, tror inte du får många händer att lägga sig på flop genom check/raise, däremot ger dig det chansen till frikort på turn.

 

Hade nog spelat som dig preflop och på flop. Check-raise känns som ett bra alternativ, man får uten hel del information och får Fi att stanna upp på nästkommande gator vilket kan ge en billig resa att jaga sitt drag, eller ge en billig showdown. Om Fi hade 3-bettat flop hade jag synat och check/foldat turn vid miss, om han bara synar hade jag nog check/synat alt donk bettat på turn, även om det känns lite väl marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju i vart fall inte hitta viket på floppen, har han en bred HD kan du ju t.o.m ha bäst hand. Däremot är det väl inte så meningsfullt att checkraisa om han ändå kommer syna ned / höja dig med alla händer som slår dig, särskilt som du på det sättet blir tämeligen commitad att ta en river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...