spinner Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Bara för att du har 30 inköp betyder inte det att du har rulle för nivån. Du har rulle för nivån när du är bekväm att spela där. Tycker att Myssion har blivit lite dryg nu. Trots att man står och jäser i plantskolerabatten så kan man faktiskt skriva sina egna inlägg. Inte bara klippa och klistra. Citera
Rubicon Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Bara för att du har 30 inköp betyder inte det att du har rulle för nivån. Du har rulle för nivån när du är bekväm att spela där. Citera
Myssion Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Bara för att du har 30 inköp betyder inte det att du har rulle för nivån. Du har rulle för nivån när du är bekväm att spela där. Orka skriva själv liksom... Citera
Rubicon Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Bara för att du har 30 inköp betyder inte det att du har rulle för nivån. Du har rulle för nivån när du är bekväm att spela där. Orka skriva själv liksom... Citera
spinner Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Lirar du i dollar i vanliga fall kan du ju köra igång på cryptologi och börja lira i pund där. NL25£ motsvarar c:a NL45$, och motståndet är oftast sämre . Skämt åsido, men vill du "bara" öka på din timförtjänst är det ett tips. Håller dessutom med om att du bör byta från Prima. I alla fall till en början. Jag tycker motståndet på NL50 där är ganska kompetent och tight. Testa Party elelr Cryptologic så ska du få se vilken skillnad det är. Citera
hallerboij Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 Hur många timmar om dan sitter du och grindar på dom borde för att vinna så mycket:P Citera
PokerWiz Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 Jag spelar PL Omaha och har 160 inköp för nivån jag sitter på för det mesta. Skönt att spela där jag är säker på att slå motståndet även om jag är på väg uppåt så sakteliga. Grinda ett par 10-tusen händer på nivån du är bekväm på och se vad som händer, sen kan du prova igen att gå upp. Citera
Grymme Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 Jag har ett system som fungerar ganska okej för mig. Dels så kör jag på minimum 50 inköp snarare än 30. 30 inköpsregeln är väldigt lågt hållen enligt mig. Kör man LAG så är det inte ovanligt att man ligger en 5-8 inköp back. 50 inköp ger då ökad trygghet. Dessutom så kör jag alltid 4 bord. Ett på min normala nivå och ett skottbord. Dvs. Om 50NL är min normala nivå så kör jag 3 st 50NL och 1 st 100NL. När jag sedan skall gå upp till 100NL så har jag redan ganska stor erfarenhet av 100NL och behöver inte alls känna mig lika osäker. För tillfället har jag precis börjat övergången från 50NL till 100NL och därmed börjat köra ett 200NL. Det känns rätt tufft. Men när den dagen kommer att jag ska börja köra bara 200NL så kommer jag att ha en 5-10K spelade händer på den nivån redan. Känns bra. Citera
jaha Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 Är också feg!Har 5400e i rulle men spelar fortfarande på 010/020e dock många bord Gå ner i antal bord och prova högre är kanske melodin! 5400 euro? har du grindat ihop det på 0.10/0.20? imponerande att man orkar det, fantastisk disciplin, önskar jag ahde lika stark sådan. men du borde ju våga gå upp en nivå iaf? du "förlorar" ju pengar genom att spela för lågt och utvecklas ej. 5400 euro räcker ju nästan till 1/2 euro och du har ju 50 inköp till 0.5/1 euro så du borde väl våga 0.25/0.50 iaf? Citera
Ignatius Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Dessutom så kör jag alltid 4 bord. [Tre] på min normala nivå och ett skottbord. Dvs. Om 50NL är min normala nivå så kör jag 3 st 50NL och 1 st 100NL. Jag gör likadant, fast tvärtom. Jag ser NL50 som min normala CG-nivå. Jag brukar spela ett sådant bord och komplettera med tre bord NL20 (där jag säljer nötter) och låga SnG. Alltså är jag en NL20 spelare enligt ditt sätt att tänka! Undrar vem av oss som ska ses som mer försiktig i sitt tänkande. Skott på NL100 förekommer, men då vill jag koncentrera mig helt på ett bord. Citera
Grymme Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Ingatius: haha.... ja, jag, med de flesta antar jag, skulle nog kalla dig en 20NL spelare eftersom du spelar den övervägande majoriteten av dina händer på den nivån. Om du däremot har spelat länge på 50NL och bara är nere i en svacka så skulle man kanske kunna kalla dig en 50NL spelare, eller en fd 50NL-spelare. Citera
jojje2k Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 om man är rädd för att förlora är man ingen pokerspelare. SLUTA SPELA Citera
eloge38 Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Inget skämt!Har bara hittat ett vinnande spel på den nivån tyvärr så funkar det inte på högre verkar det som 0.25/0.50. har inte provat på 0.5/1 men det funkar säkert inte där heller! Eftersom din bankrulle är i euro misstänker jag att du spelar på B2B. Testa i så fall inte 0.5/1, raken tar grymt där (kan dock vara effektivt vid bonushorande). Citera
Ignatius Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 ja, jag, med de flesta antar jag, skulle nog kalla dig en 20NL spelare eftersom du spelar den övervägande majoriteten av dina händer på den nivån. Fast jag spelar inte poker på NL20, utan sitter bara och väntar på bra händer som jag säljer dyrt. Helt sjukt att det fungerar, men det säger väl något om motsåndet. NL50-bordet koncentrerar jag mig på. (Var tvungen att skriva något för att kunna hantera min självbild: NL20-spelare, jag?) Citera
Joelsson Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 om man är rädd för att förlora är man ingen pokerspelare. SLUTA SPELA Jag är ofta rädd för att förlora men jag anser mig trots detta vara en helt okey mid-limit NL-spelare /Joel Forsberg Citera
jojje2k Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 om man är rädd för att förlora är man ingen pokerspelare. SLUTA SPELA Jag är ofta rädd för att förlora men jag anser mig trots detta vara en helt okey mid-limit NL-spelare /Joel Forsberg Det är svårt att vara en bra spelare om man är rädd för att förlora. Citera
Joelsson Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Självklart är det bra om man alltid är på topp men som jag just skrev så anser jag mig fortfarande vara en bra spelare (helt okey = bra enligt min definition) trots att jag ofta är rädd för att torska. Citera
Recommended Posts