Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag hade tänkt o lira på Absolutepoker.com och såg att det inte är skattefritt där. Vad innebär egentligen det i praktiken? Fördelar och nackdelar?

Kan man spela där utan att betala skatt?

Postad
Typ.... Jag får ju trots allt inte göra avdrag om jag förlorar 20000 så varför ska jag skatta för vinsterna?

För att lagarna är så skrivna. Om du inte gillar det så får du rösta på det parti som vill ändra lagarna - dvs inget.

Postad

Obs - vi undanbeder oss diskussioner om hur man bäst begår brott på forumet.

Spelar du på en site som icke är skattefri tar du upp dina vinster i deklerationen, sen avgör skatteverket om de tycker att det är lönt att utreda ditt fall.

I praktiken - om du glömmer att ta upp din vinst i självdeklerationen så kan du ändå komma att bli granskad, dock väldigt liten chans/risk.

Fördelar: Finns inga.

Nackdelar: Du ska betala skatt.

Postad
Obs - vi undanbeder oss diskussioner om hur man bäst begår brott på forumet.

Jo jag håller med.. Men om siten är skattefri eller inte spelar tydligen en stor betydelse så jag antar att det inte är första gången detta disskuteras. (Jag har sökt men inte hittat).

Postad
Varför bara inte spela på en skattefri site? Eller MÅSTE du spela på just Absolute? Annars är väl det enklaste sättet.

Jo det gör väl att jag inte kommer spela där utan hålla mig till skattefria siter.