Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
hur kan en enskild person ha så här mycket otur,.. ?

-€1,8K på b2b..

-$360

-$700

No offence, men du har ju madplussat på MTT den senaste tiden. Varians is the shit.

Postad

Jag hoppas att du själv läser igenom denna dagbok så kanske du får en insikt över dig själv.

Detta enda som spelar dig ett spratt här är dina frustrationer. Man kan om man vill, Det är väl vägen eller slutresultatet som du själv får lista ut.

För dina tiltningar drar verkligen ner dig

Ta en tänkare eller två varför du ens har denna dagbok. Det kanske hjälper.

Postad

lägger ner dagboken nu.. har absolut ingen lust att skriva mer

kanske tar upp den om nån dag.. eller om nån vecka eller om nån månad..

om jag inte gular då.

Postad

lol

en sista hand då..

Game # 391497564 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Lida"

Game ended 2006-08-01 22:00:10 GMT+01:00

Players:

MOggE_1234 (EUR 455,00 in seat 1)

domherren (EUR 571,25 in seat 2)

bronk_ (EUR 2 558,00 in seat 3)

bigga (EUR 2 044,75 in seat 4)

66JOKER (EUR 210,90 in seat 5)

Miyamoto (EUR 777,00 in seat 6)

Dealer: Miyamoto

Small Blind: MOggE_1234 (5,00)

Big Blind: domherren (10,00)

MOggE_1234 was dealt: Qs - 7s

bronk_ Fold

bigga Fold

66JOKER Fold

Miyamoto Raise (20,00)

MOggE_1234 Call (15,00)

domherren Call (10,00)

Flop 6s - Qd - 7d

MOggE_1234 Check

domherren Bet (50,00)

Miyamoto Call (50,00)

MOggE_1234 Raise (125,00)

domherren Fold

Miyamoto Call (75,00)

Turn 6s - Qd - 7d - 2s

MOggE_1234 All-In (310,00)

Miyamoto Call (310,00)

River 6s - Qd - 7d - 2s - Qc

MOggE_1234 shows: Qs - 7s (a full house, queens full of sevens)

Miyamoto didn't show: 6d - Kd (two pairs, queens and sixes)

MOggE_1234 wins: EUR 977,00 (with a full house, queens full of sevens)

Rake: EUR 3,00

Postad

Puniks:

själv så losade jag 1700€ och typ gulade min potraiserrulle igår......

Mött dig lite på sistonde aka htor

Surt mannen!!!

Lycka till och hoppas plusset kommer tillbaks!

Aka mika :spade::heart:

Postad

Jag tror jag vet var ditt problem och många andras problem ligger, nämligen i bonusarna. Det jag menar är att folk väldigt lätt överskattar sig själv eftersom de plussar bra ändå. Om vi tar dig t.ex. Du lirar ju ganska mycket per dag, iallafall 5h? Om man spelar så mycket så hinner man ju ta väldigt mycket bonusar på en månad vilket ger endel pengar. Om vi kollar på detta:

Vecka 1: +$28 ($664 i bonus/RB)

Vecka 2: +$1109 ($1133 i Bonus/RB)

Vecka 3: +$1779 ($663 i bonus/RB)

Vid första tanken så säger man wow! Riktigt fint plus, men vänta lite, man kan ju se det såhär också om man inte räknar med bonusarna:

Vecka 1: -$640

Vecka 2: -$20

Vecka 3: +$1120

Då ska vi också räkna med att då klonkade väl minst $2500 i turneringar + att du vann i nl när du tiltade i fl. Så resultaten blir ju lätt missvisande, man tror man är vinannde för att man plussar och man går upp i nivå väldigt snabbt fast man inte har skillsen till det vilket kan bli otroligt dyrt. Jag och en kompis snackade en gång att det kanske inte är så bra att klonka hyffsat hårt i början av ens karriär(ca $2-3K). Missförstå mig rätt nu, det är ju självklart alltid bra att få en sån vinst men jag tror det är lätt att man överskattar sig själv och blåser bort vinsten. Man intalar sig själv att man är bra, att man kan slå de man möter och pumpar in nya pengar hela tiden. Det kan bli en väldigt dyr läxa. Det är därför bonusar är lite förrädiska, men som sagt är du inte ensam utan det finns en del andra på pf som har lite samma problem. Inte att skotta så högt kanske men att de överskattar sig själva.

Jag känner mig lite elak nu när jag sågar dig lite efter den helvetesdagen du hade igår men jag gör det för ditt eget bästa. Om jag ska ge dig lite tips angående ditt spel, har nämligen railat dig lite när jag inte haft så mycket att göra :) . Iallafall som någon annan sa så tycker jag du är för tight, och då särskillt i blindsen. Gillar inte heller hur du spelar AK/AQ utan träff. Jag kanske har fel nu men det känns som detta är ditt standard spel med AK/AQ. Pre spelar du som alla andra med att höja men på floppen tycker jag du är för uppenbar med dina AK/AQ. Kommer t.ex floppen T82 och någon donkar så känns det som du alltid synar med överkort och höjer alltid med TP/drag/överpar. Det jag inte gillar emd detta är att det är väldigt lätt att komma undan dig och få reda på var du har. Du blir väldigt lätt utbluffad med AK/AQ på senare gator om du ahr missat. Om vi nu säger att de checkar fram till dig och du betar men att någon checkhöjer, då synar du med AQ/AK och trebetar med TP/drag/överpar. Det är samma sak här, du blir alldeles för lättläst för en vaken motståndare vilket gör att han kan värdebeta hur mcyket ahn vill mot dig och aldrig betala av. Nu menar jag ju inte att du bara ska panga på skoningslöst med missade AK/AQ men att du tänker till lite extra med dom. Tror du någon bara försöker ta den av dig för att du har missat så trebeta, de borde vara mer benägna att vika med tanke på din tighta image. Däremot tycker jag du spelar väldigt annorlunda när du spelar lite(mycket) högre som 15/30 igår. Du var mycket mer aggressiv än jag någonsin sett dig på 2/4. Brukar vara tvärtom att man blir lite mer passiv när amn går upp i nivå, men det var kanske bara som sactodian sa; det var vårat cashgame i måndags som var för slaskigt :)

Lycka till nu, det kommer lösa sig för dig!

Postad
Jag tror jag vet var ditt problem och många andras problem ligger, nämligen i bonusarna.

Well spoken! Jag lurade mig själv ett bra tag innan jag började skriva upp alla pokervinster och förluster. Det visade sig att jag var +-0 spelare trots att rullen växte. Jag har nu gått ner lite i nivå och uppvisar för första gången "riktigt" plus.

Lycka till Mogge, hoppas gårdagen inte knäckte dig helt och hållet!

Postad
Jag tror jag vet var ditt problem och många andras problem ligger, nämligen i bonusarna.

Mycket bra skrivet Ruterkung. Exakt detta hände mig i min förra dagbok, gick från $50 till ca $3300 på rätt kort tid, men vid närmare eftertanke bestod 60% av vinsterna av bonusar.

Visst att ha 300BB (eller 500BB om man nu vill vara lite mer safe) är en sak, men det gäller bara om man är en vinnande spelare. Är man förlorande så spelar BR-krav ingen roll eftersom man ändå kommer torska allt ändå.

Nu säger jag inte att du är en förlorande spelare Mogge, jag syftar mest på mig själv för en tid sedan!

Postad

tack för inläggen!

är knappast en vinnande spelare på fl just nu, bara bonusar och mtt klonkar som tog mig upp i nivå

vilket inte var bra eftersom jag steg upp i nivå för snabbt

så nu blir det att gå ner några nivåer tills jag är vinnande

//Mogge

Postad

Bra sagt Ruterkung. Tycker att PT eller något liknande program är ett måste för att hålla koll på vinsterna/förlusterna. Speciellt om man ligger på gränsen till att vara vinnande/nollsummespelare.

• Skapa nytt...