Gå till innehåll

Mogge13, NL200, Mtts och PLO!


Mogge13

Recommended Posts

:club::diamond::heart::spade:

 

dagsmålet var att grinda upp b2b rullen till minst €80.. lyckades galant med det! :D

 

så imorrn så fort jag får in rakebacken på neteller, ska jag börja bonushora! :twisted::P

 

Börjar antingen med nordic eller riverbelles... möjligtvis pacifiks..

 

 

over and out // Mogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

megaplus till wpx, uttaget till neteller tog 10 min!!

 

brukar ta nån timme eller så men nu gick det ännu snabbare!

 

enda som fattas nu är pengarna från b2b som jag tog ut igår men har fortfarande inte kommit.. så det blir att vänta ett tag till då.. :evil::(:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkade inte vänta på b2b pengar utan började på en annan bonus nu..

 

9pokers $150 bonus, behöver spela in 2150 poäng av något slag, men den verkar inte för svår..

 

 

 

Testade 9poker i en halvtimme och kan berätta att sidan är ganska liten, typ som pokerchamps runt 2400 spelar inloggade nu.. och bara 5 $1-2 FL bord igång (FULLRING, BLÄ :x ) och dom flesta spelarna verkar vara tight passiva... på dom högre nivåerna är det ännu mindre action.. bara ett $2-4 FL bord igång och inget på 3-6 o inget på 4-8 och hyffsat med action på 5-10..

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

lyckades plussa 11BB, mest på grund av några grymma river klonkar :D

 

kommer skriva upp resultat o sånt mer utförligt nästa månad..

 

See ya! // Mogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är listan över dom bonusarna jag kommer ta den närmaste tiden.

 

Sida: Bonus: Raked hands mm: Status:

9poker $150 2150 "POPs" 77/2150

Pokerrewards $200 2000 RH

24poker $124 1240

Riverbelle $100(25) 1125(för full bonus)

Pacifik $100 ??

Eurpoker $200 1400

Holdempoker $150 1050

Fullcontact $200 ??

Doyles $135 13500 actionP

(nån som vet hur man får så det blir mellanrum mellan raderna :? )

 

 

Kommer skriva upp mitt resultat mm. så här nu..

Och så kommer jag räkna in resultatet på dom här två dagarna till juni

 

Startrulle: $400 (29/5)

 

29/5: +$22

 

Rulle nu: $422

 

:club::diamond:

 

Nu ska jag grinda lite igen på 9poker! hoppas bara det är några bord igång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är listan över dom bonusarna jag kommer ta den närmaste tiden.

 

Sida: Bonus: Raked hands mm: Status:

9poker $150 2150 "POPs" 77/2150

Pokerrewards $200 2000 RH

24poker $124 1240

Riverbelle $100(25) 1125(för full bonus)

Pacifik $100 ??

Eurpoker $200 1400

Holdempoker $150 1050

Fullcontact $200 ??

Doyles $135 13500 actionP

(nån som vet hur man får så det blir mellanrum mellan raderna :? )

 

 

Kommer skriva upp mitt resultat mm. så här nu..

Och så kommer jag räkna in resultatet på dom här två dagarna till juni

 

Startrulle: $400 (29/5)

 

29/5: +$22

 

Rulle nu: $422

 

:club::diamond:

 

Nu ska jag grinda lite igen på 9poker! hoppas bara det är några bord igång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startade up ett nytt $2-4 bord på 9poker... efter några HU händer så kommer det in en tredje kille och sen kommer tre sköna händer ... fattar inte hur man får ut HH:s därifrån så skriver bara resultatet för hand..

 

först en pott på $47(11,75 BB) med floppad triss (44, flop J94 mot hans överpar)

handen efter vinner jag en pott på $69(17,25 BB) med en floppad triss (AQ, flop QQJ mot hans KQ)

efter några händer så synar jag hans höjning med KJ.. Flop: KKA och tar hans sista pengar i en pott på $27(6,75 BB) mot hans A7 :twisted::twisted:

(alla potter är mot samma kille)

 

Men spelet har kännst riktigt bra idag, spelat väldigt aggro och det funkar bra mot dom tightfiskarna :)

 

Spelat i ca 1h och ska nog bara spela en halvtimme till nu

 

resultat om en halvtimme eller senare ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startade up ett nytt $2-4 bord på 9poker... efter några HU händer så kommer det in en tredje kille och sen kommer tre sköna händer ... fattar inte hur man får ut HH:s därifrån så skriver bara resultatet för hand..

 

först en pott på $47(11,75 BB) med floppad triss (44, flop J94 mot hans överpar)

handen efter vinner jag en pott på $69(17,25 BB) med en floppad triss (AQ, flop QQJ mot hans KQ)

efter några händer så synar jag hans höjning med KJ.. Flop: KKA och tar hans sista pengar i en pott på $27(6,75 BB) mot hans A7 :twisted::twisted:

(alla potter är mot samma kille)

 

Men spelet har kännst riktigt bra idag, spelat väldigt aggro och det funkar bra mot dom tightfiskarna :)

 

Spelat i ca 1h och ska nog bara spela en halvtimme till nu

 

resultat om en halvtimme eller senare ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu är man hemma igen..

 

spelade bara en 1,5h session idag, men det gick bra! :)

Kommer skriva upp "bonus status" snart också.. Men tyvärr så uppdateras, dom där "POPs" som man ska spela in, vid tolvslaget tror jag så kommer skriva in det imorrn.

 

 

Startrulle: $400 (29/5)

 

29/5: +$22

30/5: +$108 :D

 

Rulle nu: $530 :P

 

Tyvärr så har jag inte kommit på något vettigt sätt att få ut HH:s från 9poker,

men efter jag har clearat bonusen där så ska jag spela på prima och då kommer jag försöka att posta lite intressanta händer :)

 

 

// Mogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul!

 

Loggade in på 9poker nu och såg att det fanns.... INGA bord igång på 1-2 och 2-4... så nu blir det lite skottning på 3-6 :) fast nu kommer jag bara spela ett bord och försöka vara fullt koncentrerad hela tiden.. (borde gå lite snabbare och få in poäng på 3-6 också)... Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant hand som kom upp..

 

 

 

bara spelat nån minut på bordet och jag sitter i SB... (4-handed)

 

PREFLOP

UTG: fold

Dealer: raise

HeroKdKc(SB): re-raise

BB: Fold

dealer: Call

 

Flop: Qs Qc 8s : Hero: Bet dealer: call

Inget konstigt på floppen, men hur gör ni om ex. dealer höjer här?

 

Turn: 8c: Hero: Bet Dealer: Call

Möjlig hand på dealer? (svårt att veta utan reads mm)

 

River: Ad :( Hero: ??

 

ska jag betta ut, checka? hur hade ni gjort?

 

 

 

resultatet kommer senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dag asså... :?

 

Har spelat väldigt mycket idag ca 8h tror jag.. och med inte så bra resultat tyvärr.... ca minus $260... mest pågrund av att jag gick upp och skottade på 3-6$ och tiltade... Inte bra! :( Men tröttnade lite på 9poker så nu har jag startat på nordicbets $100(satte in dom $100 som jag hade på neteller), lite dåligt att dom har ändrat villkoren nu bara, nu är det 1500 raked hands man måste spela.. :? men har spelat in exakt 400 av dom så blir nog klar med den på fredag.. sen så har inte 9poker uppdaterat "POPs" än så där vet jag inte hur många jag har spelat in, men hoppas att det är runt 1000-1200..

Spelade förresten lite NL på slutet av sessionen, var länge sen.. Men det var en skön "avkoppling" till limit... och har börjat fundera på att när jag når (om jag gör det) $1500 i rulle så ska jag starta om och börja spela NL på heltid igen.. Är lite trött på FL.. men har inte bestämt mig än, så vi får se..

 

 

Här kommer resultatet i alla fall..

 

 

Startrulle: $400 (29/5)

 

29/5: +$22

30/5: +$108

31/5: -$259

 

Rulle nu: $271

 

Bonus status:

 

Nordicbet: $100 , 400/1500 raked

9poker: $150, 1482/2150 "POPs"

 

 

Over and out! //Mogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började min pokerkarriär som FL spelare men efter några månader gick jag över till NL. Skulle bara testa egentligen, men det gick så bra redan från början att jag slutade spela FL helt. Man kan straffa tomtarna så mycket mer i NL när dom jagar sina drag för överpriser eller synar ned megabets med TPTK mot ditt set. Så skulle iaf rekommendera dig att pröva lite NL på låga nivåer om du är sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började min pokerkarriär som FL spelare men efter några månader gick jag över till NL. Skulle bara testa egentligen, men det gick så bra redan från början att jag slutade spela FL helt. Man kan straffa tomtarna så mycket mer i NL när dom jagar sina drag för överpriser eller synar ned megabets med TPTK mot ditt set. Så skulle iaf rekommendera dig att pröva lite NL på låga nivåer om du är sugen.

 

Innan jag började spela FL( som jag bara har gjort i typ 2-3 mån) så spelade jag enbart NL, så jag har testat på det förut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade en jäkla massa igår :) blev totalt ca 10h ;)

men som vanligt med ett dåligt resultat ca -$180, men jag spelade in 1100 raked hands så nordic, bonusen är färdig :) har fått nu också.. 9poker har jag ca %20 kvar på.. sen så ska jag ta pokerrewards.

 

Här kommer resultat mm..

 

 

Startrulle: $400 (29/5)

 

29/5: +$22

30/5: +$108

31/5: -$259

01/06: -$177(+bonus $100)

Rulle nu: $194

 

Bonus status:

 

Nordicbet: KLAR, Resultat: spel -$35 Bonus: $100

9poker: 1802/2150 "POPs"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte orkat ta ut några HH:s dom senaste dagarna, men nu ska jag bättra mig :) ska försöka hitta nån intressant hand..

 

Tog ut pengarna från nordic imorse och dom har kommit till neteller redan ;)

så sätter in dom på 9poker för att grinda fördigt bonusen där (har bara $23 där nu :oops::( )

 

så nu blir det 1-2 och 0,5-1 grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...