Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är i SB med 55. MP raise o syn från knapp, får hyfsade pot odds i och med att jag räknar med att antingen big blind eller UTG synar.

Om jag hade vetat att de hade foldat, hade det ändå varit rätt att syna

med 3:13 i pott odds? hur långt kan man räkna med implied odds?

Jag o preflop raisern bråkar på flopen o cappar och får obehagligt sällskap av knappen. Sätter honom på stege-och/eller- flushdraw.

MP1 troligast att han har överpar, 99-AA.

Turn e obehaglig och jag checkar. Ska jag raisa eftersom knappen inte raisar? Han kan väl knappast syna om han satt stegen? Flushdraw mer sannolikt kanske.. Men på det viset tänker jag först på rivern o betar ut

när jag inte tror nån har stegen, 2 syn.. illa, vad har dom..? :?

Preflop: Hero is SB with 5heart.gif, 5diamond.gif.

UTG calls, 1 fold, MP1 raises, 3 folds, Button calls, Hero calls, 1 fold, UTG folds.

Flop: (8 SB) 5club.gif, 3heart.gif, 6club.gif(3 players)

Hero checks, MP1 bets, Button calls, Hero raises, MP1 3-bets, Button calls, Hero caps, MP1 calls, Button calls.

Turn: (10 BB) 7diamond.gif(3 players)

Hero checks, MP1 bets, Button calls, Hero calls.

River: (13 BB) Theart.gif(3 players)

Hero bets, MP1 calls, Button calls.

Final Pot: 16 BB

Postad

Tycker du kan betta ut på turn också. Får du en raise kanske det är läge att stanna av och bara syna ner dock. Visst, stegen ligger ute. Men du slår så många fler händer som du kan får syn av här känns det som. Det enda du behöver vara rädd för är ju 44, det eller A4s. Så bet/syn på turn, och check/syn på rivern borde funka hyfsat...Sen vad de har, någon har väl TT, med tanke på riggen å allt sånt, hehe...

Postad

Skulle tro att du leder i en stor majoritet av fallen på turn och de gånger du inte gör det har du generellt sätt 10 outs att dra ut.

Själv skulle jag betta ut och trebetta en eventuell höjning. Alternativt om fi är tillräckligt aggresiva för att chansen att det blir genomcheckat (trotts att jag cappat på floppen) är försumbar kan jag tänka mig en checkhöjning. Troligtvis är det också korrekt att cappa om du blir trebettad.

River så tycker jag bet-syn är ett vettigt spel förutsatt att du inte fyller kåken.

Grejen är ju att sätter vi MP1 på antingen ett överpar eller ett högre set (66+) och button på ett klöverdrag vilket är det som stämmer klart mest överens med deras spel så har vi ju typiskt runt 60% equity på turn och då vill man ju bomba in så mycket bets det bara går.

Visst, någon KAN ha stegen men:

1) Det kräver så muppigt spel preflop att vi lätt vinner tillbaks de pengarna

2) Vi har minst 10 outs mot stegen.

/Bjorn