Gå till innehåll

NLT - Basic med QQ i blindsbattle?

Recommended Posts

Postad

Inte mycket till read på Fi men han har sakta torskat ner från maxinköp och inte taget in mer så har väl ingen överdriven respekt.

Alla foldar till honom i SB och mig i BB. Jag har såklart maxinköp och täcker honom.

Kosmos2000 posts small blind [$0.50].

HERO posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qs Qd ]

Char69696969 folds.

sharppedge folds.

byellow folds.

Pete9296 folds.

Kosmos2000 raises [$2.50].

HERO raises [$12].

Kosmos2000 is all-In [$80.10]

HERO ??

Ganska basic fråga, men blev lite osäker. Är det syn eller enkel fold?

Postad

Det är ju oftast inga raketforskare man möter på NL100. Så nog finns det viss chans att han har något helt annat. Frågan är väl om han har det tillräckligt ofta.

Postad

QQ i konfrontation mellan blindsen är en monsterhand. Frågan är om det är värt att syna en allin med dem.

Du reraisade honom kraftigt. Din höjning skriker 88+. Frågan är om han skulle ställa in där med en sämre hand än JJ.

Jag tror han skulle ställa in där med KK,AA,AK och kanske JJ eller AQ.

Man kanske har 50% chans att vinna vid en syn.

Tycker både syn och fold är okej. Jag skulle förmodligen syna.

Postad
Syn - du är bara slagen av 2 händer KK och AA samt är coinflip mot AK - alla andra är du stor favorit mot.

Men vilka händer går han all in med förutom AA KK AK?

På den nivån....?

AK,AQ,AJ,JJ,1010 och säkert ett gäng andra också.

Hade han haft AA är jag tveksam om han hade tryckt in så mycket på en gång, möjligen KK.

Men trots allty syn oavestt.

Postad

Om man sätter honom på JJ+ och AQ+ har man mer än 50% och då är det ju syn oavsett. Tar man bort AQ från den HD'n å sätter honom på JJ+ eller AKo och AKs så är det fortfarande väldigt nära en flipp, nog nära eftersom jag har pengar inne. Och då har vi inte ens tänkt på att han kan bluffa eller ha lägre pp.

Postad
Om man sätter honom på JJ+ och AQ+ har man mer än 50% och då är det ju syn oavsett. Tar man bort AQ från den HD'n å sätter honom på JJ+ eller AKo och AKs så är det fortfarande väldigt nära en flipp, nog nära eftersom jag har pengar inne. Och då har vi inte ens tänkt på att han kan bluffa eller ha lägre pp.

Håller med. Synen är rätt självklar.

Postad

88+? JJ+ AK allafall och det är tveksamt om han skulle gå all in med JJ. Det är ju ingen turnering...

Jag tror att du är slagen 2 av 3 gånger, tredje gången möter du AK eller JJ.

Postad
Syn - du är bara slagen av 2 händer KK och AA samt är coinflip mot AK - alla andra är du stor favorit mot.

På den nivån....?

Hade han haft AA är jag tveksam om han hade tryckt in så mycket på en gång, möjligen KK.

Jag spelade nl100 för ett tag sen men har nu gått över till 1/2 och 2/4. På nl100 var det i princip bara AA KK QQ och i vissa fall AK som folk re-raisade med, men på 1/2 har jag överlag sett betydligt värre händer all in preflop.

Postad
Jag spelade nl100 för ett tag sen men har nu gått över till 1/2 och 2/4. På nl100 var det i princip bara AA KK QQ och i vissa fall AK som folk re-raisade med, men på 1/2 har jag överlag sett betydligt värre händer all in preflop.

Heh vad spelade du på för tight sida? :P

Postad

Jag tyckte inte han hade spelat särskilt bra eller tight utan satte honom som under average.

Hittade iaf synen och han tog den med kungar, kändes ganska marginellt just när jag synade men nu när jag räknat på det känns den given. Tror han har JJ, AK eller sämre nog ofta i det läget.

Postad

Som jag skrev är KK den enda troliga överhanden du möter då han troligen inte spelat AA lika aggressivt utan raisat ca 2-3 ggr din raise för att ställa in på flopp om du bettar.

Postad

På den nivån....?

Nog för att han kanske må tilta, men Fi har höjt, fått en rejäl kontrahöjning och

ställer nu in. Du menar alltså att AJ, AQ och TT (och några till som du själv

skrev) är tänkbara händer? Jag tvivlar på det. Jag skulle vilja våga säga

att du i bästa fall är uppe mot AKo eller de andra två damerna.

Postad
Nog för att han kanske må tilta, men Fi har höjt, fått en rejäl kontrahöjning och

Otänkbart att han ställer med JJ?

Postad

Ja

Postad

I nio fall av tio, ja.

Postad
Tror inte man ska tänka så mycket på att det är krig om mörkarna med det här stackdjupet.

Det är en stor skillnad på handdistributionen att höja först in från SB jämfört med t.ex. först in från UTG.

Sen finns det förstås många spelare som inte förstår position och höjer med samma handdistribution oavsett position.

Men mot en bra spelare går det inte att lägga QQ med 80BB i battle of the blinds.

Postad
Det är en stor skillnad på handdistributionen att höja först in från SB jämfört med t.ex. först in från UTG.

Självklart, men att pusha för en reraise kräver ändå en premiumhand för många spelare.

Men mot en bra spelare går det inte att lägga QQ med 80BB i battle of the blinds.

Självklart går det! Är han tight lär han inte pusha med en HD du har odds att syna mot, blindsbattle eller ej.

Postad
Inte mycket till read på Fi men han har sakta torskat ner från maxinköp och inte taget in mer så har väl ingen överdriven respekt.

Han har iofs 83 dollar i stacken. Ganska dumt att förlora respekt för att han inte har fyllt på. Hade han haft runt 50 hade jag förstått ditt resonemang bättre.

83 hamnar man ganska snabbt på om man höjer, cb och blir tvungen att ge upp handen.

Ibland hinner man inte heller fylla på mellan händerna eller så har

Fi 80 som gräns och sen fyllar han på.