Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Samtliga motståndare är tajta utom DerFräser som har varit semilös och spelat lite konstigt, men inte ärkemuppigt. Bordet är också relativt passivt. EDIT: Jag har relativt tajt image.

PokerStars Game #5026119868: Tournament #25227073, $25+$2 Holdem No Limit - Level V (75/150) - 2006/05/23 - 04:16:49 (ET)

Table 25227073 1 9-max Seat #5 is the button

Seat 2: Myssion (1315 in chips)

Seat 3: debbiwon (4430 in chips)

Seat 4: dhubermex (1860 in chips)

Seat 5: Kurtiiii (1040 in chips)

Seat 6: DerFräser (2980 in chips)

Seat 9: talisman3 (1875 in chips)

DerFräser: posts small blind 75

talisman3: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [A:d: 7:c:]

Myssion: ?

Postad
Spontant fold. De kommer bättre lägen. Hur är din image? Har du ställt tidigare i rundan eller ses du som en rock? Om du suttit och folda hela turneringen, kan det vara läge att ställa.

Jag har relativt tajt image.

Postad
Spontant fold. De kommer bättre lägen. Hur är din image? Har du ställt tidigare i rundan eller ses du som en rock? Om du suttit och folda hela turneringen, kan det vara läge att ställa.

Jag har relativt tajt image.

Känns lite tveeggat att ställa UTG här. De kan antingen sätta dig på en stark hand p.g.a. din position, eller på en halvsvag hand p.g.a. din stack. Risken är att någon tolkar det som det sistnämnda och ökar sin syn-HD. Jag hade nog foldat ändå.

Postad
Varför ställa från UTG i detta läge av turren med så många spelare kvar ?

Du lär ju inte få syn av sämre händer.

//Matte

Han vill inte ha syn!

Tveksamt move, har gjort det och det går hem ibland men ibland inte. Skulle nog avvakta till nästa nivå.

Postad

Antingen all-in eller fold så klart, men fold känns bäst i den positionen. Du har ändå nästan 10BB kvar och det är 6 spelare. Jag spelar nog hellre igenom blindsen och hoppas på bra läge i position (med 8BB som ändå är tillräckligt för att avskräcka vansinnessyner) och hoppas nån mer ryker så jag kan ställa med fler händer. Många "hoppas", men jag tror ändå det alternativet är bättre. Tycker man kan vara tålmodig och tänka taktiskt ganska länge i en SnG eftersom chipfördelningen kan vändas på så få potter.

Postad
Det enda jag kan tänka mig som skulle motivera en all-in är för "imagebyggande". Efter ett par gånger är det väl alltid någon som tröttnar och synar, förhoppningsvis sitter du då på AA :-)

Enda gångerna du vill ha en slaskimage är väl när du får just typ JJ+, vilket är ganska osannolikt under de få händer som är kvar. Annars är en tight image mycket värd i det här skedet, så jag tycker ditt argument faller lite.

Postad
Det enda jag kan tänka mig som skulle motivera en all-in är för "imagebyggande". Efter ett par gånger är det väl alltid någon som tröttnar och synar, förhoppningsvis sitter du då på AA :-)

Enda gångerna du vill ha en slaskimage är väl när du får just typ JJ+, vilket är ganska osannolikt under de få händer som är kvar. Annars är en tight image mycket värd i det här skedet, så jag tycker ditt argument faller lite.

Ja, jag kan inte säga att det är ett spel som jag själv praktiserar eller förespråkar, utan tycker nog att det är bättre med en tight image. (det kankse är det som är felet med mitt spel eftersom jag inte vinner mer än jag gör :-) )

//Matte

Postad

Följande citat ifrån Betgo på 2+2 brukar jag ha som påminnelse för situationer som dessa.

I would [open-]push J8s for 12xBB from CO, but fold ATo for 9xBB UTG. With AJo for 12xBB in 2nd position, you can't push. Limp or fold. You need to play position more.

Jag skulle lägga den UTG.