Gå till innehåll

Dagens 10k Freeroll på Expekt.com!


Ganesha

Recommended Posts

Känner bara att jag måste dela med mig lite av min glädje och kommer inte på något mer passande ställe att göra det på :)

 

Hursom helst så lyckades jag efter många om och men vinna dagens freeroll och kamma hem 2300 dollar. Är lite trött och aningen skakig men det får man ju säga att det var värt, fint med en extra slant så här i jultider :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

_JiWe_: Ledsen att jag drog ut dig med AQ, nästa gång är det du som skickar mig ;)

 

Angående hur många gånger man är all in så blir det ju minst sagt ett par. Den jag minns bäst, förutom den allra sista handen, var när jag hade KK och efter lite bettande går all in och fi visar AA :/ Lyckligtvis hade han mindre stålar än mig så jag överlevde, klart skadeskjuten men icke desto mindre kvar i turneringen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu ikväll om cirkus en timme är det dags för en ny omgång.

17 tusen spelare anmälda. Max 20 får va med.. lär bli fullt.

Vid så stort antal spelare måste väl turen nästan ha en avgörande faktor.. hua..

Tur har ju en avgörande betydelse i en HU-turnering också, fast den som vinner en HU-turnering har ju i snitt enormt mycket mindre tur än någon som vinner en turnering med 20 000 deltagare.

 

För övrigt är det ju nästan säkert svårare att vinna en turnering med 20 000 tomtar än det är att vinna WSOP (vinnaren i WSOP har ju också i snitt sjukt mycket tur).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i båda. Gick så bra i 1:an att jag chansade ut mej på 2:an, mest för att slippa hoppa mellan borden. Så går jag och får en hjärnblödning...

 

Killen innan mig är shortstackad, 680, gå all-in. Jag har 5k och har 44 på handen, tänker att jag får honom heads-up och synar. Killen efter mig går all-in med 1k... wtf, okej, det kostar ju bara 300 extra... men sen går chip-leader all-in...

 

Grejen är att chip-leader har köpt en *massa* potter, stjäl blinds helt vilt och har varje gång han hamnat mot en all-in pressat ut motståndaren... men jag kan väl för fan inte riskera hela stacken med 44 på handen mot 3 pers?!

 

Jooooorå... idiot som jag är kommer jag fram till att han "bluffar", alltså har kanske Ax på handen. Jag går all-in... första killen visar Q5, andra all-in snubben Ax, och chipleadern..... QQ! Floppen kommer Qxx, gonatt!

 

Så jäääävla dåligt spelat av mig. Jag skulle kunna var med på omslaget till "Lobotomi i Teori och Praktik". :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jooooorå... idiot som jag är kommer jag fram till att han "bluffar", alltså har kanske Ax på handen. Jag går all-in... första killen visar Q5, andra all-in snubben Ax, och chipleadern..... QQ! Floppen kommer Qxx, gonatt!

 

Så jäääävla dåligt spelat av mig. Jag skulle kunna var med på omslaget till "Lobotomi i Teori och Praktik". :oops:

 

Hihihih.. välkommen till min värld :)

 

Been there, done that, bought the "I was buttraped by chipleader" t-shirt.

 

Det är lustigt vilka idiotbeslut man kan komma fram till ibland. Och överlag så lyckas man alltid ta dom mot chipleaders, plus att man sekunden efter man åkt ur turneringen ställer sig frågan.. vad i helsicke gjorde jag?

 

Så välkommen in i klubben :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...