MarcusK Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Skall här komma med en ny misstänkt färg situation. Jag har inga reads, jag har bara spelat ca 10 min när följande giv utspelas (inte för att jag annars skulle ha några reads heller). Men det vet jag att det finns rikligt med spelare här på denna nivå, NL25, som synar dyrt. Färgen släpper de sällan. Jag har inte följt någon standarduppställning men jag tycker det är tydligt så låt bli att påtala den. Pos. 6 fi 8.40$ Pos. 10 MarcusK 9,65$ Pos. 1 sb 0.15$, fold Pos. 2 bb 0.25$, fold Pos. 3 call 0.25$, call 0.95$ Pos. 4 fold Pos. 5 fold Pos. 6 fi call 0.25$, call 0.95$ Pos. 7 fold Pos. 8 call 0.25$ Pos. 9 fold Pos.10 MarcusK raise 1.20$ Q Q Pot. 4,25$ Flop: 3 , 8 , 7 Pos. 3 check, fold Pos. 6 fi check, call 3$ Pos.10 MarcusK bet 3$ Pot. 10,25$ Turn: 3 , 8 , 7 , 2 Pos.6 fi check Pos. 10 MarcusK check River: 3 , 8 , 7 , 2 , Q Pos. 6 fi bet 4.20$ (all in) vad skall jag göra nu? Så fort han synade på flopen så "visste" jag att han har färgdrag. Checken på turn när draget sitter för att checkraisa eller beta på rivern verkar också bekant. Även om han inte hade potodds på långt när på flopen så får han nästan implicita om jag synar på river och om han har färgen. Förståss en miss på flopen från mig. Citera
cOP Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Med sånna stackar kan då inte jag hitta fold här iaf. Se till att ha fullt inköp! Citera
serenity Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 MarcusK 9,65$ Pot. 10,25$ Pos. 6 fi bet 4.20$ (all in) Det relevanta. Fold finns ju inte, du riskerar ytterligare $4.2 och kan då vinna $14.45. Citera
kfluffie Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Varför Raisar du inte med Steg- och Färgdrag på Floppen? Då hade du nog inte haft det här beslutet. Nu känns det som syn. MVH //KF Citera
MarcusK Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Varför Raisar du inte med Steg- och Färgdrag på Floppen? Då hade du nog inte haft det här beslutet. Nu känns det som syn. Citera
Luap Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Håller helt och hållet med. Inget annat att göra där än att syna. Har han färgen har han det. Vika finns inte på kartan Citera
kfluffie Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Varför Raisar du inte med Steg- och Färgdrag på Floppen? Då hade du nog inte haft det här beslutet. Nu känns det som syn. Skrev jag lite otydligt? Menar inte att han har Steg- och färgdrag, utan att Steg- och Färgdrag ligger på floppen. Hoppas det underlättar! MVH //KF Citera
Frege Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 kör du med karta? Vissa sitter med stora noteringar bredvid datorn, med pottoddssupport och kända handnamn. Luap väljer i stället att sitta med en karta. kfluffie: du läste nog handen fel. Det är MarcusK som betar på floppen och får en syn. MarcusK: du har fått den respons som behöver. Liten stack, i stort sett inget att syna. Enda gången du kan lägga dig här är om du fylleklickar på fold av misstag. Citera
Kenny_Roger Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Ställ bara in på turn så slipper du sitta och undra på river. Även om han nu har en färg så har du re-draw om han inte har A/K i Citera
kfluffie Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 kfluffie: du läste nog handen fel. Det är MarcusK som betar på floppen och får en syn. Japp, det gjorde jag! Konstig HH och lite slarvläsning! Väl noterat Lither! (check, call) (bet) Bra bet på Flopp, bomba vidare på turn! MVH //KF Citera
MarcusK Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Responsen verkar samstämmig. Det skall inte gå att hitta foldknappen i det här läget. Inte desto mindre gjorde jag det . Fi var snäll nog att visa upp sin hand, Q 8 . 2-par Igår råkade jag ut för en snarlik situation. Då betade jag vidare på turn efter att fi checkat, fick syn, och slapp undan med check på rivern. Den gången hade fi färgen. Min bedömning är att de nästan alltid har färgen i dessa lägen. Åtminstone de gånger jag synat. En konstig sak i dessa lägen är att standardspelet verkar vara lika, samma flopbet, när man har färgdrag som när man betar mot färgdrag. Det verkar vara rena gissningsleken i så fall. Eller har jag fattat något fel? Jag har svårt att förstå den sammstämmiga åsikten om att syn är självklart. Vissa motiverar det med liten kostnad i förhållande till potten medan andra talar om att ställa in (förståss blir kostnaden densamma hur som helst när fi:s stack är liten). Men man försöker ju på flopen ge fi dåliga potodds, skall man då likväl ge honom mer pengar när det förmodade draget satt så att han likväl får implicita odds? Är det bra poker? Citera
Recommended Posts