Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En av snubbens första händer vid bordet, och jag har aldrig sett honom tidigare.

Ska man bara lägga i ett sånt här läge på den här limiten? Känns ju inte som att folk raisar tillbaka med typ KJ (av erfarenhet callar dom med en sån hand), eller tror att jag försöker sno den här allt för ofta, och därför återhöjer då. Är riktigt sugen på reraisen men, ja, vad säger ni?

Men samtidigt, borde han inte ta det lugnare med ett set? Överpar är väl troligast kanske.

Game # 335249397 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kumla"

Game ended 2006-05-22 18:30:00 GMT+01:00

Players:

tjuvven1 (EUR 76,15 in seat 1)

janica85 (EUR 13,00 in seat 3)

DerGhost (EUR 74,55 in seat 4)

Redang (EUR 50,00 in seat 5)

pussilagon (EUR 62,05 in seat 6)

Dealer: Redang

Small Blind: pussilagon (0,25)

Big Blind: tjuvven1 (0,50)

Blind out of turn: janica85 (0,50)

DerGhost was dealt: Js - As

janica85 Check

DerGhost Raise (2,00)

Redang Call (2,00)

pussilagon Fold

tjuvven1 Fold

janica85 Fold

Flop Jc - 6d - 4s

DerGhost Bet (4,00)

Redang Raise (9,50)

Postad

Spelar själv på B2B på den nivån. Rätt vanligt att folk synar med KJ, QJ och JT. De flesta skulle nog reraisa med de händerna i läget ovan.

Fi reraisar inte särskilt mycket, ser ut som en inforaise men kan förståss betyda stål.

Din bet på floppen är ju väntad och visar ingen särskild styrka. Om jag vore fi skulle jag tro att jag ledde med kj mm.

Majoriteten av spelare reraisar garanterat med QQ+ före floppen. Därför tror jag inte han sitter med överpar.

Med ett set på den brädan slöspelar förmodligen dom flesta, även med ett överpar fortsätter en del att slöspela.

Tror fi sitter med kj, qj eller jt.

Frågan är om man verkligen kan spela så tajt att man lägger en hand i läget ovan. Visserligen har man ofta en bättre hand emot sig när man blir höjd men jag tycker ändå att man inte bör ge upp direkt.

Frågan är vad som är bäst att göra i läget ovan. Du har bara par i knektar, k eller q på turn eller river kommer sätta dig i en svår sits. Därför tycker jag inte det är fel att beta ca 2,5-3 ggr hans bet.

Att check/syna till river är inte heller fel, risken för en K eller Q är ju ändå inte särskilt stor.

Oftast återhöjer jag i läget ovan, men för att variera spelet check/synar jag ibland. Blir lite svårare att se vilken hand man har om man varierar sig.

Postad

Folda och ta nästa hand. Man dödar ju sin hand med att raisa 2,5-3 gånger hans bet. JK åker i mucken och set eller överpar ställer in och du har slängt pengarna i sjön. Utan read= fold.

Postad

Mina tankar gick som dina Jonklar, även om jag nog borde resonerat som mowmow.

DerGhost Raise (22,00)

Redang All-In (38,50)

DerGhost Fold

Redang Payback (22,00)

Redang didn't show hand

Redang wins: EUR 55,25

Rake: EUR 2,00

Postad
Du kan ju inte folda med 16 kvar att syna där.

16? 22, nästan halva inköpet alltså, har jag. Men ska jag syna reraisar jag av fel anledning. Vill ju att han ska släppa KJ/QJ o.s.v, men det lär han inte ha om han flyttar in resten också. Går han all in måste jag ju kasta, annars är ju reraiset bara en inbjudan till att ge honom betalt. Känns ju nu som han högst troligen satt på set, och jag inte ens hade outs kvar.

Postad

Mowmow kanske har rätt. Är nog bättre att vänta tills man har reads. Om handen hade utspelat sig en fredag eller lördag natt, då hade en syn eller push varit mera självklar. Folk är lösare vissa tider.

Postad
Du kan ju inte folda med 16 kvar att syna där.

16? 22, nästan halva inköpet alltså, har jag. Men ska jag syna reraisar jag av fel anledning. Vill ju att han ska släppa KJ/QJ o.s.v, men det lär han inte ha om han flyttar in resten också. Går han all in måste jag ju kasta, annars är ju reraiset bara en inbjudan till att ge honom betalt. Känns ju nu som han högst troligen satt på set, och jag inte ens hade outs kvar.

Jaa, Tycker alltid B2B är så rörigt när det står så där.

Hursomhelst så känns det ju ganska kallt att göra om handen till en bluff genom att höja. Förmodligen är väl säkert motståndarn fiskig nog att betala av med KJ o dylikt när du höjer men rent generellt så synar man ju hellre och låter honom bluffa turn.