Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelet är extremt löst passivt vid bordet och alla hämtar andan efter att en fullständigt vettvillig maniac precis lämnat bordet. Då skall man spela draghänder och vad är bättre än denna med möjlighet till två olika flushar, trissar, kåkar och annat smått å gott.

Game # 021,108,707 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Bucharest"

Game ended Tuesday 2004-Nov-30 5:48:06 PM GMT

Players:

mattfosho (EUR 21.25 in seat 1)

jekyll (EUR 19.25 in seat 2)

Sture84 (EUR 3.50 in seat 4)

stiefen (EUR 29.50 in seat 5)

Henninger (EUR 16.00 in seat 6)

idis (EUR 3.50 in seat 7)

Bloop (EUR 40.25 in seat 8)

JeCe (EUR 20.00 in seat 9)

Realise (EUR 5.75 in seat 10)

Dealer: Bloop

Small Blind: JeCe (0.25)

Big Blind: Realise (0.25)

Bloop was dealt: 2d - 7s

mattfosho Fold

jekyll Call (0.25)

Sture84 Call (0.25)

stiefen Call (0.25)

Henninger Call (0.25)

idis Fold

Bloop Call (0.25)

JeCe Check

Realise Check

Flop 4h - 2s - 2c

JeCe Check

Realise Bet (0.25)

jekyll Fold

Sture84 Call (0.25)

stiefen Call (0.25)

Henninger Fold

Bloop Raise (0.50)

JeCe Fold

Realise Call (0.25)

Sture84 Call (0.25)

stiefen Call (0.25)

Realise är en löspassiv spelare. Sätter honom på 9s-4s. stiefan tightare. Sätter honom på Qs-4c med 80 % säkerhet. Minst.

På floppen så vill man ju få bort alla dumma, elaka stegdrag. Folk ska straffas när de limpar in med A-3s, 3-5o, Ks-Kc å annat löst skrammel. Därefter är handen ett självspelande piano tycker jag.

Turn 4h - 2s - 2c - 9c

Realise Bet (0.50)

Sture84 Call (0.50)

stiefen Call (0.50)

Bloop Raise (1.00)

Realise Call (0.50)

Sture84 Fold

stiefen Call (0.50)

River 4h - 2s - 2c - 9c - 7h

Realise Bet (0.50)

stiefen Fold

Bloop Raise (1.00)

Realise Raise (1.00)

Bloop Raise (1.00)

Realise Call (0.50)

Bloop shows: 2d - 7s (a full house, deuces full of sevens)

Realise didn't show: Ks - Kc (two pairs, kings and deuces)

Bloop wins: EUR 10.75 (with a full house, deuces full of sevens)

Rake: EUR 0.50

Såg inte vad det var för hand som jag trilskades med på rivern förräns jag drog hem HHn. Jag kommer att brinna i helvetet för det här det är nog alldeles säkert. Fast i ett evighetsspel 2-7 Triple Draw med Mike Matusow och Phil Hell( :evil: )muth.

Bloop

Postad

2 7 är väl inte den allra hetaste handen och lira direkt. Även om du sitter på button hade jag nog foldat pre flop. Sen att Realise sitter med KK och tror på sin hand i döden ska du ju vara glad över.

Postad
Realise är en löspassiv spelare. Sätter honom på 9s-4s. stiefan tightare. Sätter honom på Qs-4c med 80 % säkerhet. Minst.

Varför kan de inte ha drag, överpar, eller överkort?

Tycker du läser lite väl specifikt här. Samt att det är lite kul att sätta realise på en så specifik hand.

Postad

Sanningen är att jag fjantade mig i största allmänhet. Skulle aldrig spela den handen om det var seriös poker på gång. Ur BB i en ohöjd pott så tittar man på floppen så klart men annars är det ju att kasta bort pengarna. Svårt att bluffa till sig potterna på den nivå där jag håller till.

Tyckte det var en kul grej när det nu blev som det blev. Annars är det alltsom oftast det omvända om än inte med riktigt så usla händer som knäcker ens äss eller kungar. Killen med kungarna borde definitivt ha höjt före floppen med tanke på hur svårt det är att få bort händer överhuvudtaget. De här borden är ju inte direkt tighta så det stör.

Bloop

Postad
Varför kan de inte ha drag, överpar, eller överkort?

Tycker du läser lite väl specifikt här.

Menar du det? ;)

Sanningen är att jag har mycket svårt att sätta folk på händer på dessa bord. Överhuvudtaget dålig på det.

Bloop