theraven Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Motståndaren e relativt tight o gör inte mkt väsen av sig. Sätter honom preflop på TT-AA o AK. Första tanken på den floppen är '..o där satte han trissen med sitt underpar..' Med tanke på den HD jag sätter honom på så är detta en livsfarlig flop enligt mig. När han checkar borde det vara så att han slowplayar. (Är det kanske så att den HD jag sätter på honom e för snäv?) AA, AK eller TT betar väl de flesta där när det e cappat preflop? Mindre relevant fråga: är det att anse ev+ när man spelar på ett sätt så att man förlorar mindre än man annars hade gjort? eller är det bara mindre ev-? Hur som helst, vad hade ni gjort? Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) Preflop: Hero is CO with K, K. 1 fold, UTG+1 raises, 3 folds, Hero 3-bets, 3 folds, UTG+1 caps, Hero calls. Flop: (9.50 SB) J, 9, Q(2 players) UTG+1 checks, Hero checks. Turn: (4.75 BB) 4(2 players) UTG+1 bets, Hero calls. River: (6.75 BB) 9(2 players) UTG+1 bets, Hero calls. Final Pot: 8.75 BB Citera
esed Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Betta flop är självklart där, han kan checka med TT. Han kan även checkraisa floppen där med AK,AQ och AJ. Höjer han flop är det helt ok att 3betta. Fortsätter han att höja är d bara syna ner Citera
heltok Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 AK har ju outs mot dig. AJ, AQ också. men tänkt på att folk är idioter och ibland spontancappar all möjlig skit. 66, A8s, KQs är inte helt ovanligt att folk får för sig att cappa. för att förvirra postflop. en bet hit och dit preflop är inget stort misstag om man ibland kan få mellanhöga pocketparet att folda. när överkorten kommer. han checkar in i dig, du har överpar, stegdrag och dessutom backdoor flush som bailar dig ibland. given bet. jag anser det är EV- att inte spela på ett vinstmaximerande sätt. Citera
Nesta_ Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Jag hade kört på från början med att betta ut. Sen på turn måste du raisa, om han trebettar dig där då kan du sakta ner och check-calla river. Citera
Callahan Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Mindre relevant fråga: är det att anse ev+ när man spelar på ett sätt så att man förlorar mindre än man annars hade gjort? eller är det bara mindre ev-? EV+ betyder att du i snitt får tillbaka mer än du satsar. Det har ingenting att göra med hur olika sätt att spela förhåller sig till varandra. Ett spel kan vara EV+ och ändå vara dåligt, tex att syna med royal headsup på river. Att spela med EV- är däremot i princip alltid dåligt eftersom lägg är EV=0. I handen hade jag betat flopp och sedan synat ner om motståndaren vaknat upp igen. När han checkar flopp får man nog i första hand tro att han har AK. Samtidigt håller jag med om att cap följt att check på flopp är en halvskum variant som ganska ofta betyder jättehand eller jättemiss, och mot en sådan handdistribution bör man spela passivt. Just på denna flopp tror jag dock att motståndaren är mindre benägen att spela långsamt och du har gott om outs om du ligger efter. Citera
theraven Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 tack för svaren. tycker nu i efterhand att jag borde betat flop, informationsbet om inte annat. självklart satt han på JJ men ändå fel spelat av mig. kanske e 2/4 FL för låg nivå för att ge motståndarna så pass mkt respekt som jag gav honom. Citera
Recommended Posts