Gå till innehåll

NLT - Trn, freeroll, farsan håller inte med?


Grindaren

Recommended Posts

Läget är knappast marginellt då du sannolikt har 55-60% mot hans hd, och dessutom ligger det redan pengar i potten (en del av det är dina pengar, pengar du inte kan tillgodoräkna dig senare då du försöker sno blinds, i hopp om att ingen spelar innan turen kommer till dig)

 

Här är en bra länk för er som saknar pokerstove (varför ni nu gör det)

 

Lista på händer vs random

 

Ok. Jag tänkte mig också att AJs låg på uppåt max 60%. 60% anser jag dock vara marginell i en turre. Däremot är inget i mitten ditt. Aldrig.

 

Så återigen. Varför ta en syn där du är som bäst 60%are när prispengarnas betydelse är så stor?

 

EDIT: Inget i potten är ditt är korrekt, nu missade jag att vi talade om lilla mörken. Den är naturligtvis din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtsyn. Du har ungefär 3xbb och måste göra något snarast och nu har du ett bra läge att dubbla upp!

 

Tycker du inte det är bättre att vänta 2-3minuter (folk åkte i snabb takt) tills det är mindre än 100 personer kvar så man har $220 och sen står man dessutom på button och kan vänta än bra länge innan man får nästa BB... Låter ju mkt bättre i mina öron.

 

 

 

Blixtsyn. Sannolikheten är stor för att du är 70 % favorit.

 

Är Fi den tightaste bävern i kvinnominne så kan du väl folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att de flesta håller med farsan :? nu blir han glad!

 

I just detta läge så synade farsan och FI visade upp 56s Flop J57, Turn 6 River x

 

Så där åkte han ut :(

 

Hehe bara för att ett visst spel inte visar sig vägvinnande just den gången är det väl inget som säger att det är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att de flesta håller med farsan :? nu blir han glad!

 

I just detta läge så synade farsan och FI visade upp 56s Flop J57, Turn 6 River x

 

Så där åkte han ut :(

 

Hehe bara för att ett visst spel inte visar sig vägvinnande just den gången är det väl inget som säger att det är fel?

 

Sa jag aldrig heller, men jag kollade på när han spelade och han frågade vad han skulle jag göra. Jag sa äsch folda men då sa han "Ska man vinna ska man vinna stort" och synade, sen torska han ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det hela är enkelt. Vill man ha priset innanför 100 personer så foldar man och slänger sig ett varv till. Är man inte nöjd med detta så är det en blixtsyn eftersom man troligtvis är en favorit.

 

*Fold: Tar bort alla chanser att klättra högre(exception, megaröta), dock garanterar det att man vinner sina 100$ eller vad det var.

 

*Syn: Ger en troligtvis en 30-40% att åka ut, men även 60-70% chans att klättra, något som den som siktar på de högre platserna borde se som ett givet läge att ta.

 

 

Risken kontra belöning. Jag hade foldat och inte förväntat mig mer än de 100$. Därför att jag anser att risken för att bli utslagen innan man klättat högre är större än den möjliga belöning som väntar är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del handlar det lite om vad man vill uppnå med turneringen.

Vill du vinna hela turneringen har du inte råd att passa sådana här lägen, tycker du att du inte har chans att vinna och är nöjd med 220$ så folda.

 

Personligen spelar jag alltid för att vinna, alltså skulle jag blixtsyna här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul hand.

 

Exakt samma hand i samma turnering fast med 12 personer kvar.

Alltså riktigt nära FT.

 

AJo på näven blinds tror jag var 15k 30k

Stack 270K och chipleader och sitter på knappen

 

Alla foldar fram till knappen.

Raise 70 K ,sb foldar ,bb raisar all in sitter på 140 K.

 

Det blev naturligtvis en syn här då ,vi spelat hårt med bra kort 3 gånger innan i rad. Uppfattnngen var att han trodde vi stal och skulle lägga oss vid omslag.

 

Var det rätt att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte tar synen är man inte en pokerspelare, så enkelt är det.

 

Möjligt.

Det är så jäkla snortajt innan pengarna så det finns inte.

Det är ingen vanlig freeroll med nybörjare utan det är en vipturnering.

De som spelat ihop 500 vip snabbast får vara med.

De som stjäl på bubblan är igentligen storstackarna

 

Alla timar ut för att de andra borden skall kicka ut spelare.

Samt att det är en lustig prisfördelning,

 

150 - 100 får 110 dollar

99-75 får 220 dollar

74 -50 får 415 dollar

49 -30 får en biljett vär 900 dollar ,

29-20 biljett - 130 dollar

osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tycker att det är instasyn borde sätta er in i Heros läge, även att det är ett EV- beslut.

 

Pengarna betyder extremt mkt och det är enbart 5personer kvar i freerullen. Vilket o andra sidan inte betyder att Hero kommer klara sig kvar men kan iaf vänta till tex utg o ställa in med any two.

Vet sen oxå att väldigt många sitter o blindar bort sig i turneringar o sen säger att de minsan sattsar på att vinna etc.

 

Om nu pengarna betyder så mkt o man inte ser sig ha en chans (mer elr mindre) att vinna så tycker jag man ska folda. Finns ju trotts allt anda aspekt än EV+ beslut i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklar syn.

 

Men det är glädjande att se hur många som lägger sig (i enkäten på poker.se). :)

 

Det är pengarna som många är ute efter.

 

Vi mötte AK, kändes så självklart när synen var gjord.

 

Så från chipleader ned till drygt 100k.

 

Sedan avvaktade vi tills finalplatsen var fixad sedan tryckte vi på och fick syn av 3 st och så var vi chipleader igen.

 

Sedan tappade vi lite hade ingen klonkskills då vi mötte låga pockets.

Sista handen.

AKs med en stack på 120k åk fold fram till killen innan han ställer med 125 k ,vi synar,, fold fram till bb som är bigstack 500k han behöver

pynta 60K för att vinna 240..är ju solklar syn för honom.

 

125 stacken visar Kq vi har AKs ,bb har J7o

 

flop A 7 3 jaaaaaaaa

turn 7 neeeeeeeeej

river blank

 

2200 dollar blev det iaf till polaren. ( jag satt i tele samt railade på ladbrokes)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen är given. Du vill inte bara ha mer betalt, du vill även vinna allt. Har du

inte dessa ambitioner kanske Yatzy passar bättre. Killen bakom dig kan mycket

väl vara i samma sits som dig. Och eftersom du omöjligtvis kan veta vad Fi

framför dig har, är det en självklarhet att ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...