morberg Postad 30 November , 2004 Rapport Postad 30 November , 2004 Spelar microlimit på Pacific 0.10/0.20. 9 personer sitter vid bordet och spelet är som vanligt löst. Mina reads är att MP2 är tajt och SB är mycket passiv och en call station (callar med 88 på hand och floppat triss, höjer inte QQ pre-flop). Pre-flop: Hero is MP1 and is dealt: J J UTG calls, UTG+1 folds, Hero raises, MP2 folds, MP3 calls, CO folds, Button folds, SB calls, BB calls. Flop (9.5 SB): 9 9 A SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, MP3 folds, SB calls, BB folds, UTG calls. Turn (6.25 BB): 3 SB checks, BB checks, Hero bets, SB folds, UTG calls. River (8.25 BB): 5 UTG checks, Hero bets, UTG is disconnected and treated as all-in. Egentligen en ganska ointressant hand, men det hade varit roligt att få ett kvitto på om jag någonsin gör rätt, vad säger ni? Själv känner jag mig ganska nöjd, men forumet brukar kunna hitta luckor ändå. (Jag postar resultatet i morgon.) Nu är det i morgon. Så här gick det: UTG shows A 2 and wins with two pairs aces over nines. Citera
Barf Postad 30 November , 2004 Rapport Postad 30 November , 2004 Hejsan! Tycker det ser bra ut! Vad kom för kort på rivern? Själv tenderar jag att checka ner handen på rivern när jag är uppe mot en spelare om jag inte vet att han synar med vad som helst .. Är jag uppe mot två st på river bettar jag 100 % av ggr om inte bordet ser alldeles för läskigt ut. /Mvh Peter Citera
morberg Postad 30 November , 2004 Författare Rapport Postad 30 November , 2004 Tycker det ser bra ut! Vad kom för kort på rivern? Tack för uppmuntran! Sorry missade rivern, finns på plats nu. Såg att jag hade missat UTG:s call också. Nu ska handen vara komplett få när som på UTG:s kort och resultatet. Citera
Bjorn_ Postad 30 November , 2004 Rapport Postad 30 November , 2004 Med undantag för rivern skulle jag spelat likadant. På rivern skulle jag bara bettat om jag trode fi var kapabel att folda en bättre hand. Många av de händer du slår synar han ju knappast med samtidigt som du riskerar en raise om han nu har trissen eller ett ess. /Bjorn Citera
morberg Postad 30 November , 2004 Författare Rapport Postad 30 November , 2004 Med undantag för rivern skulle jag spelat likadant. På rivern skulle jag bara bettat om jag trode fi var kapabel att folda en bättre hand. Många av de händer du slår synar han ju knappast med samtidigt som du riskerar en raise om han nu har trissen eller ett ess. Se där, jag visste att det fanns något Det är väl inte osannolikt att fi synar med ett lågt tvåpar? (93 eller 95)? Eller menar du att han har blivit på sin vakt av mitt spel tidigare under handen? Edit: Fi har inte visat någon styrka tidigare under handen. Jag tycker nog att det är lite vekt att bara checka på river i min situation. Här finns ju möjligheten att tjäna ytterligare 1 BB om han synar vilket ska vägas mot risken att förlora 1BB om han nu sitter med 9x, Ax, 33 eller 55 på hand. Edit2: Jag kollade igenom handen igen och UTG blev disconnected och hamnade all-in efter mitt bet på river. Jag tror att han fuskade och drog ut nätverkssladden, för han var med nästa hand igen. Citera
Bjorn_ Postad 30 November , 2004 Rapport Postad 30 November , 2004 Vad skulle han ha kvar som han inte foldar mot ditt bet på floppen som innehåller en trea eller en femma? Däremot skulle han kunna ha ett sämre tvåpar med ett (lågt) par på handen. Tänk på att för att ditt sista bet ska löna sig måste antalet sämre han synar med vara större än antalet bättre händer han synar med plus två gånger antalet bättre händer han raisar med. Detta under förutsättning att han inte är kapabel att folda än bättre hand och att du synar en raise. (Vilket du dock näst intill måste.) /Bjorn Citera
morberg Postad 1 December , 2004 Författare Rapport Postad 1 December , 2004 Både Bjorn_ och Barf hade i det här fallet rätt i att inte betta på river. Men jag tycker fortfarande att det är vekt Citera
Rob Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 Det är väl inte osannolikt att fi synar med ett lågt tvåpar? (93 eller 95)? Eller menar du att han har blivit på sin vakt av mitt spel tidigare under handen? Sitter han på 95 eller 93 så har han ju kåk, då är du ju slagen, eller hur menar du? De enda troliga är ju att du är uppe mot ett ess eller en nia, möjligtvis mot 2 spader, alltså är du i princip slagen. Jag kan nog inte komma på någon sämre hand än din som skulle calla. Det ska ju en bautatomte till att calla och visa upp 53, TT verkar inte heller speciellt troigt. Nej, check på rivern får bli mitt slutgiltiga UTG shows A 2 and wins with two pairs aces over twos. Hmm.. borde inte den där handen innebära Ess över 9or? Edit: Jag var 100% på att jag kollade så att det var NLT det handlade om, har QoS ändrat till Fixed? Skämt åsidå, jag får sitta här och skämmas eftersom jag inte vet hur FLT fungerar, men jag skulle tro att mitt inlägg står sig ändå Citera
morberg Postad 1 December , 2004 Författare Rapport Postad 1 December , 2004 Jupp skulle vara aces over nines. Så går det när man skriver in HH för hand Fixat i orginalet nu (som alltid har varit FL). Citera
Barf Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Det är väl det vanliga att dom visar upp ett ess no-kicker, var väl rädd att du satt på ett bättre ess... Med undantag för rivern skulle jag spelat likadant. På rivern skulle jag bara bettat om jag trode fi var kapabel att folda en bättre hand. Skulle vilja vända på det om du intte tar illa upp Björn. Skulle jag tro att fi kan syna med en sämre hand bettar jag i alla lägen. En normal calling-station skulle i denna handen visa upp pocket 4:or. Allt beror ju på om du har nån read på snubben. Jag vet att folk på den här nivån sällan släpper en hand med ringaste chans att vinna. Toppar no kicker kan man ju bara drömma om att dom lägger ner Jaja, nåt har du väl lärt dig morberg? Gillar din nya aggresivitet ... /Mvh Peter Citera
morberg Postad 2 December , 2004 Författare Rapport Postad 2 December , 2004 Jaja, nåt har du väl lärt dig morberg? Gillar din nya aggresivitet ... Jodå, jag lär mig något nytt varje dag. Kul spel det här, men jag är lite frustrerad över att det inte går bättre. Alla säger att tomtarna på Pacific ska vara så himla enkla att spela mot, men efter ett tre-fyra veckor väntar jag fortfarande på att det ska lossna. Nu gäller det bara att hålla i aggressiviteten och inte kajka ur när jag blir mothöjd. Det är lätt att fastna på raise-knappen även om jag med lite eftertanke kan se att jag sannolikt är slagen. Citera
Zyr Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 hur har du fått hh:n från pacific i textformat? gjort för hand lr? Citera
morberg Postad 8 December , 2004 Författare Rapport Postad 8 December , 2004 hur har du fått hh:n från pacific i textformat? gjort för hand lr? Jag har skrivit in den för hand. Såvitt jag vet är det det enda som gäller. Jag mailade dem och bad dem tillhandahålla HH i textformat, men fick bara ett artigt autoreply om att de skickat vidare förslaget till sina mjukvaruutvecklare. Men om fler kontaktar dem kanske de ger med sig till slut... Citera
Bjorn_ Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Skulle vilja vända på det om du intte tar illa upp Björn. Skulle jag tro att fi kan syna med en sämre hand bettar jag i alla lägen. En normal calling-station skulle i denna handen visa upp pocket 4:or. Allt beror ju på om du har nån read på snubben. Jag vet att folk på den här nivån sällan släpper en hand med ringaste chans att vinna. Toppar no kicker kan man ju bara drömma om att dom lägger ner Självklart kan Fi syna med en sämre hand, detta är dock inte ett tillräckligt skäl att betta ut i sig självt om det också finns möjliga bättre händer han synar med. Som jag ser det finns det följande möjliga pockethänder som är rimliga att anta att även en tomte spelat så här långt och på detta sätt: Ax, 9x, any , K5, K3, any PP, K x, Q x, Färgdragen får man ju anta att även en calling station kommer släppa. Kvar finns egentligen bara följande händer du slår som du kan få in ett extra bet ifrån nämligen 22, 44, 66-TT. Sannolikheten är dock klart större att du får betala ett extra bet mot t.ex. Ax vilket torde vara den troligaste handen. Måste erkänna att nu när jag läser igenom handen igen så skulle jag nog checkat på turn och tagit ett frikort istället för att betta också. Känns onödigt att utsätta sig för en potentiell check-raise om nu någon träffat färg eller triss och därmed antingen få betala av i onödan eller missa chansen att få dra till kåk på rivern. /Bjorn Citera
Recommended Posts