Gå till innehåll

NLT - SH, perfekta floppen för QQ?


YaaFaiman

Recommended Posts

NL50

 

FI är ganska fiskig synar gärna all-in med färgdrag och gör allmänt konstiga spel. Han har redan tagit ett inköp av mig efter att jag floppat top set och han synar all-in med Q-färgdraget så är ute efter revench!

 

FI BB (63$)

HERO UTG Q :heart: Q :spade: (50$) har höjt 2.25$ pre flop och alla har synat så det är ca 10$ i potten redan

 

Flop 2 :club: Q :diamond: 4 :spade:

 

Eftersom jag tycker att detta är en helt okej flop så höjer jag bara 3$ för att få in lite pengar i potten och sen kunna trycka upp det på turn. Alla lägger sig till FI som synar pot ca 16$

 

Turn 3 :diamond:

 

HERO höjer 12$

FI kontrahöjer till 24$

HERO???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ditt spel och att ställa in efter hans reraise är inget dåligt drag. Det

finns endast en hand som slår dig och om du känner att A5 är en hand han

kan spelat preflop kan du syna för att se hur spelet sker på river.

Anser du inte det, ställ in och hoppas att han har färgdrag, alternativt den sista

damen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som svar på din fråga i topic:

 

AQQ

 

Om du möter AA så vinner du en stack, ja.

 

Mot alla andra händer får du betalt, men inte mycket.

Vem synar ihjäl sig på AK när varje Q slår en?

 

YaaFaiman, gillar inte alls din lilla provbet på floppen, beta hellre nånstans mellan 8 och 10 dollar imho.

På turn ställer du in varje dag i veckan.

 

Du KAN ligga efter, men då har du 10 outs.

Men du ligger före i säkert 90% av fallen, och i vissa av dessa har fi ett drag som kan slå dig (hålstege eller färgdrag oftast), du måste ta betalt av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FOLD. Finns endast en hand som är möjlig här.. och det är 56. tyvärr.

 

Fel. Han kan lika gärna ha högre PP (AA,KK) och tro att han har bäst hand. Han kan även ha QK, QA (dvs. TPTK) Även om Fi har 56 (stege) så har HERO 10 outs inför river. Syn eller omslag imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga sig efter turn här på NL50$ skulle jag aldrig göra.

 

Hur mycket har Fi kvar i stacken ? hur mycket har du kvar i stacken ?

 

visst han kan sitta med 56, men lika gärna med AQ,AA,KK eller ett lägre set, t o m 2 suited cards, som träffat 2par på turn(inte alls ovanligt på dessa nivåer)

 

All in hade jag gjort, jag är stor favorit alla händer ovan utom 56 och har han 56 vinner jag ändå 1 av 5 på kåk eller fyrtal. Har han inte 56 och jag inte drar ut så får jag betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, hur kan man missa All in's ironi? :lol:

 

Btw, in med pengarna, varför ens lägga upp handen på handanalys?

 

Hehe jag kanske "ironiade" honom tillbaka?

 

"Intressant att den enda som kan tänka sig att jag är slagen och borde folda är du ;) Tyder väl på ett visst pokerkunnande iaf :lol:

Nu hade han iofs inte 56 men det var bra gissat "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk för att bli utsatt för dolda bad beat-historier. Varje gång det händer känns det som att jag har blivit sexuellt utnyttjad. Måste ta ett långt bad nu.

 

Hahaha det är ingen dold bad beat-historia- Är inte det minsta sur för handen då man inte alltid kan vinna i poker vettu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...