Gå till innehåll

FLT - SH, AQo ur BB, toppar spelas passivt


Pavan

Recommended Posts

Min första HH-post på forumet.

Vet inte om jag spelar bra här eller om jag spelar aldeles för passivt.

 

Fi verkar vara typisk TAG med siffrorna 32/12/1.77 över 50 händer. Har bara försökt stjäla mörkarna 3 av 19 gånger.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Qspade.gif.

3 folds, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls.

 

Hans cap preflop säger mig att han har en stark HD. TT+ AJ+, möjligen är den ännu starkare.

 

Flop: (8.33 SB) 9club.gif, 7club.gif, Qclub.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

 

Träffar floppen men gillar egentligen inte min hand. Planen är att försöka ta mig billigt till rivern. Är jag ute och cyklar och bör vara mer aggresiv? Han checkar bakom...intressant. Får känslan av att han antingen har nötfärg eller har missat floppen helt med AK/AJ/TT/JJ utan klöver.

 

Turn: (4.16 BB) 8heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

På turn känner jag mig ganska säker på att han kommer beta oavsett vad han har. Antingen är det jag som drar dött eller så har han typ tre outs i snitt. Bestämmer mig för check-call.

 

River: (6.16 BB) 6heart.gif(2 players)

Hero bets

 

Risken att han skulle raisa mig här med sämre än stege känns minimal. Bestämmer mig för att bet-folda i hopp om att han synar med ett lägre par eller AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du inte betta på flop och turn? Om han är en typisk TAG (ja, 6-max-TAG då alltså) så kommer han gladeligen att stoppa in fler bets med sämre händer om du bara ger honom möjligheten. Och även om jag tror att du gör en övervärdering av hans HD så leder du ju mot en massa preflop-cap-händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkraisar den floppen alla dagar i veckan. Nu går inte det och då är det bara att betta turn och så som du spelar tycker jag att du ska checkraisa turn och riverbettet är bra.

 

För övrigt är väl ändå inte 32/12/1.7 TAG utan snarare nån mesLAG/semiloosepassive men men det spelar ju ingen roll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag donkar i princip aldrig på floppen utan mitt standardspel vid träff är check-raise. Är ännu inte övertygad om att det skulle varit rätt i det här fallet. Känns som att det ofta är en coinflip på den här floppen. Är det inte coinflip så ligger jag långt efter eller långt före. Pumpa in bets ur position i coinflip-situationer brukar jag undvika.

 

Måste erkänna att hans flopp-check paralyserade mig lite inför turnen, den var extremt oväntad. Då jag känner mig säker (var iofs säker på att han skulle beta floppen också...) på att han kommer beta turnen (oavsett vad han har) borde väl en check där vara rätt?

Om jag check-raisar, vad gör jag om han tre-betar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske överanalyserade handen. Har senaste tiden försökt tona ner min aggression på flopp/turn men öka den på river, därav posten.

I det här fallet tror jag dock jag uppnådde bästa möjliga resultat.

Han synade rivern med AKo (utan klöver).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...