Gå till innehåll

PLO - Söker spelare för handutbyte

Recommended Posts

Postad

Jag vill utvecklas vidare som Omahaspelare och söker någon att byta handhistories med. Min tanke är att vi då och då skickar över handhistorien efter en session och att mottagaren går igenom händerna och väljer ut ett femtal intressanta händer och djupanalyserar dessa.

För att det ska ge något är det viktigt att du är beredd att lägga ner lite kraft på detta. Vi behöver ju inte byta händer så ofta, men det ska vara kvalité i analyserna då vi gör det. Även om varken jag eller den jag söker är/behöver vara någon expert (jag klagar inte om du är det, men frågan är vad jag kan tillföra i så fall) kan man ju ha olika styrkor respektive svagheter och hitta (felaktiga) spelsätt hos den andra. Jag tror även att det är givande för det egna spelet att verbalt formulera hur man spelar, bland annat för att det tvingar till eftertanke om varför man spelar på ett visst sätt i ett visst läge.

Det är ju inte exakt samma sak att vara bra på att spela Omaha som på att beskriva och analysera hur man bör spela, men den jag söker måste nog ändå vara en vinnande spelare för att vara aktuell för detta.

Jag är själv en klart vinnande spelare, men endast på lägsta nivån €0,25/0,50 PL på 24H. Jag har i och för sig aldrig spelat på högre nivåer, men jag är säker på att jag skulle plussa mindre än idag, alternativt gå back, om jag försökte mig på högre nivåer med min nuvarande kompetensnivå. Eftersom det vid mina bord ofta sitter med spelare som normalt spelar högre nivåer har jag bildat mig den uppfattningen att dessa generellt är mycket bättre än vad som är legio på €0,25/0,50-nivån.

Allra helst spelar du mest på en annan sajt än 24H. Det är i alla fall bättre om vi inte riskerar att spela mot varandra allt för ofta. Det skulle ju kunna verka hämmande på vad man kan avslöja om sin egen spelstil.

Kontakta mig via privata meddelanden på denna sajt så kan vi testa om ovanstående upplägg tillför något.

* RP - QoS *