Gå till innehåll

Hur gör man för att bygga rulle


stykkz

Recommended Posts

Ok.

Sätter in runt 1000 kr/mån.

en enda summa.

 

Plusar hur bra som helst först.

Tills jag dubblat insättningen.... spelar nästintill ABC poker.

 

Efter jag dubblat upp råkar mina stegar/färgar bli slagna av färgar/kåk

jämt och ständigt. Notera att jag spelar fortfarande ABC poker

 

Jag är nästan rädd för att spela AA/KK

Jag brukar betta 5-7xbb

 

brukar för det mesta få med mig runt 2-5 spelare på min _5-7xBB_

 

På floppen bettar jag vidare tappar kanske en spelare.

Jag betar vanligtvis pot.

1/2$ Potten brukar ligga på runt $20 efter floppen.

Turn betar jag mera så brukar jag vanligvis beta poten med AA/KK ifall det bara är underkort...

har jag en träff så går jag vanligvis all-in.

 

Låt oss säg att jag vann potten.

Nästa gång jag är i samma situation

drar den där sista killen som precis täcker upp mig i marker en stege.

 

Nu söker jag konkreta

tips för hur man ska göra för att få folk att förstå vad man håller.

Ska jag börja berätta vad jag har?

Alltså säga "JAG HAR AAA!!!!!!!!!!!!!"

Jag har starka misstankar om "Oj han har triss i ess, men jag har hålstegedrag..."

 

Hur gör man för att ge dom vad dom tål?

Och neeeej..... DET KOMMER INTE LÖNA SIG I LÄNGDEN ATT SPELA SOM JAG GÖR i allafall inte på nätet.

 

 

Så till frågan

Jag är så fruktansvärt trött på att sitta vid fiskborden, men jag har inte tillräckligt med pengar för att sätta in till en ordentlig rulle.

Och nej jag orkar inte grinda på 0.05/0.10 det känns bara som playmoney.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nästan rädd för att spela AA/KK

Jag brukar betta 5-7xbb

 

brukar för det mesta få med mig runt 2-5 spelare på min _5-7xBB_

 

Om du får med dig 2-5 spelare höjer du för lite preflop. Det är inget fel att höja mer med AA och KK t.ex. om motståndarna inte har en aning om vad du sysslar med, vilket ofta är fallet på liknande nivåer. Du måste anpassa spelet efter motståndarna där. Gillar dom att jaga med dragen? Beta upp till dubbel pot istället. Det är ingen idé att spela "fin" poker om motståndarna ändå skiter i det. Se till att få in så mycket som möjligt med vad du tror är den bästa handen istället.

 

Mina 2 cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du och många andra underskattar betydelsen av bland annat:

 

1. Varians

2. Bankrullekrav

3. Tålamod

4. Ett starkt psyke

5. Förståelse för spelet, starthandskrav etc

 

De flesta börjar på låga nivåer och blir härdade där innan de går upp i nivå där insatserna är högre men även de psykiska påfrestningarna. När du fått tjockare hud och ökat din rulle går du vidare uppåt, gärna med hjälp av bonusar på vägen.

 

Fiskborden är din matskål där du äter dig mätt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så ditt problem är alltså att dina motståndare träffar håstegar då och då?

 

Om du vill ha konkreta svar på hur du ska slå fiskarna kan inte du inte baar skriva att dom träffar hålstegen. Lyckas du inte plussa så mycket att du inte klarar ett eller två badbeat borde du skriva mer om hur du spelar.

 

Skriv om dina starthandskrav, posta massvis med HH.

 

har du spelat tillräckligt med händer för att ha ganska jämn varians och ändå går minus så är inte problemet att du blir utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar inget elakt, men poker verkar inte riktigt vara din grej. Av ditt inlägg att döma har du inte det tålamod som krävs, och dessutom verkar du inte ha särskilt kul heller när du spelar.

Varför inte lägga ner och göra något annat som du både tycker är skoj och är bra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du sätter in 1000kr att spela för som du sen dubblar så har du ändå inte mycket mer än ett inköp på 1$/2$ vilket du spelade om jag förstod dig rätt.. Om du siter med hela rullern på samma bord kan det bara gå åt ett håll i slutändan... Spela lägre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du påminner mig om en kompis som spelat bort rätt så stora pengar på poker. Själv tycker jag att han är rätt duktig på att spela sina kort. Som jag ser det är hanns problem att han spelar på för hög nivå. Du säger att du sätter in 1000kr/mån samdigt som du spelar NL 100? Är det så att du går upp i nivå om du vinner?

 

Tillslut kommer ett par bad beats och stacken din försvinner. Du måste ha råd att förlora ett par maxinköp. Annars spelar det ingen roll hur bra du spelar.

 

EDIT: Faan plupp, telepati? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Såg du inte programmet som svt visade om poker. En kille hade vunnit en miljon ett år förlorat en miljon nästa år. Det är ändå pokerproffs vi pratar om.

 

För att bygga upp en bankrulle så är väl bonusarna riktigt bra! Sen gäller det att följa råden om hur mycket du behöver för att spela på en viss nivå. Är ju lite beroende på vem man frågar men..(och om du spelar fixed, NL eller PL)

 

Så viktigt att ha tålamod! Inte gå upp för tidigt i nivå...och att ta några dagar ledigt från poker då och då.. (läsa ett par pokerböcker kanske? )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du inte programmet som svt visade om poker. En kille hade vunnit en miljon ett år förlorat en miljon nästa år. Det är ändå pokerproffs vi pratar om.

 

För att bygga upp en bankrulle så är väl bonusarna riktigt bra! Sen gäller det att följa råden om hur mycket du behöver för att spela på en viss nivå. Är ju lite beroende på vem man frågar men..(och om du spelar fixed, NL eller PL)

 

Så viktigt att ha tålamod! Inte gå upp för tidigt i nivå...och att ta några dagar ledigt från poker då och då.. (läsa ett par pokerböcker kanske? )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela Limit Holdem i ca 6 månader, under denna period gick det sakta sakta neråt, fick aldrig ordentligt betalt för bra händer. Det slutade på ca -1300$. Efter detta ha jag spelat NL Cash och NL turneringar på olika nivåer och ungefärligt lyckats spela i hop förlusten, NL ger bättre betalt för bra händer helt klart. Läs alla böcker som går att komma över i NL, inte så många tyvärr dock, titta på High Stakes poker från GSN, här finns otroligt mycket tips på olika situationer. Koncentrera dig på att spela på shorthanded tables m 6 spelare eftersom det här är lättare att följa hur de andra spelar. Spela lösare o höj oftare mot de som spelar löst, viktigt speciellt mot dessa lösa spelare är att ha position. Bluffa bara m outs och position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela Limit Holdem i ca 6 månader, under denna period gick det sakta sakta neråt, fick aldrig ordentligt betalt för bra händer. Det slutade på ca -1300$. Efter detta ha jag spelat NL Cash och NL turneringar på olika nivåer och ungefärligt lyckats spela i hop förlusten, NL ger bättre betalt för bra händer helt klart. Läs alla böcker som går att komma över i NL, inte så många tyvärr dock, titta på High Stakes poker från GSN, här finns otroligt mycket tips på olika situationer. Koncentrera dig på att spela på shorthanded tables m 6 spelare eftersom det här är lättare att följa hur de andra spelar. Spela lösare o höj oftare mot de som spelar löst, viktigt speciellt mot dessa lösa spelare är att ha position. Bluffa bara m outs och position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått uppfattningen att rätt många tror sig spela "ABC poker", fast ändå inte verkar förstå rätt grundläggande poker grejjer.

 

 

Håller med, tror att många "fiskar" som sätter in 1000kr/månad och går in på alldeles för höga bord tror att de spelar ABC... Som för de betyder att spela AA/KK och inte spela 72o...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått uppfattningen att rätt många tror sig spela "ABC poker", fast ändå inte verkar förstå rätt grundläggande poker grejjer.

 

 

Håller med, tror att många "fiskar" som sätter in 1000kr/månad och går in på alldeles för höga bord tror att de spelar ABC... Som för de betyder att spela AA/KK och inte spela 72o...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...